Gezocht; nakomelingen van de hengst Sultan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: Gezocht; nakomelingen van de hengst Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 22:05

Ja, nu wel weer...... Is ook een super knol hoor!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:16

Hoi, ik heb een kleinzoon van Sultan (OOSeven x Sultan). Voor foto's kan je de link naar Volumia aanklikken hier onder.

Hij is 3 jaar, heel fijn karakter, nieuwsgierig, stoer en heel lief, echt een kroelpaard. Ik heb hem pas een paar maanden maar is zou hem niet meer kunnen missen! Ik ben hem nu rustig aan zadelmak aan het maken, en het was metteen opstappen en wegrijden (nou ja, ik heb alleen nog maar gestapt...).

Over Sultan: ik sprak een tijdje geleden met een vrouw die Sultan nog eens op een keuring of wedstrijd ofzo gezien had. Toen liep hij met een jong kind op z'n rug op een groot terrein met heel veel drukte erom heen. Dus blijkbaar was het ook een stoer relaxed beest. Net als z'n kleinzoon

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:19

Hoi BW...heb jij inmiddels al wat van de ex-eigenaren gehoord? Vind het top dat je zo achter de geschiedenis van je paard wilt komen om haar daardoor beter te kunnen helpen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 11:37

Nee Djuno, helaas..... Ondanks de moeite die Poffie heeft gedaan , ze heeft beide vorige eigenaren ingelicht en verzocht contact op te nemen, is het nu weer akelig stil..... Vreemd toch dat mensen contact met hun paarden willen houden na verkoop, maar als er dan iets aan de hand is, BOEM, radiostilte........ Snap er niks van, en weet je wat het beroerdste is?? Ze heeft alweer een darmwandinfectie! Zooooooooo jammer dat ik nu op een voor het paard vervelende, en voor mij dure, manier moet achterhalen wat het beste is voor haar. Denk dat ik iets bij moet gaan voeren, dat ze gevoelige darmen heeft. Krijg ook een beetje een vreemd gevoel over het feit dat ik geen reactie krijg van de vorige eigenaren. Probeer alleen maar mijn paard zo goed mogelijk te verzorgen. Zucht..... Nog tips voor wat betreft bijvoeren ivm gevoelige darmen???

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:51

hmmz...darmflora is dus niet geheel goed....misschien wat blonde oplossing maar probeer eens Yakult...is iig iets goedkoper dan een DA. Baadt het niet dan schaadt het niet.

Jammer hoor dat niemand thuis geef! Hoelang heb je haar al...misschien zijn ze bang dat je haar terug wilt doen omdat dit een verborgen gebrek is lijkt me!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 11:55

Heeee, Djuun, top idee! Heb ook al gedacht aan Aloë Vera drink.

Heb haar nu anderhalf jaar, dus ze kunnen met een gerust hart contact opnemen, het jaar is om, en daarbij, ze is verder zo lief, ik wil haar toch niet kwijt. Weet ook niet of ik haar dààr naar terug zou willen sturen....

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:11

Hoi Bitchywhitchy, Nog even een berichtje van mij, ik heb het Sigrid gevraagd, die had Ilse toen ze ook die bultjes had, het kwam toen volgens de DA van de kuil die ze kreeg, toen ze daarna op hooi overging, ging het over. Sigrid dacht dat het toen om een eiwitallergie ging. Ik hoop dat je hiermee verder kunt! groetjes, Carmen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 15:16

Hallo Carmen. Het probleem is niet dat ze teveel eiwit krijgt, maar dat ze eiwit verliest. Dat is dus een gevolg van die darmwandinfectie/onsteking. Ik moet nu uitpluizen hoe ik kan voorkomen dat ze elke keer die darmwand zo geiiriteerd krijgt. Waarschijnlijk is het beste om iets bij te voeren waardoor haar darmwand "gesmeerd" wordt. Toch bedankt voor de moeite Carmen!

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:37

Nee, maar als het een allergie is, zou het dan niet kunnen dat het lichaam het weg gaat werken? Ik weet niet hoor, ben geen DA, maar heb je dat wel gevraagd of het een allergie kan zijn?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 19:39

Ja, omdat dat ook mijn eerste gedachte was, maar bloedonderzoek wees uit dat ze eiwit verliest, en bezoek aan de DA wees uit dat ze dat via de darmwandonsteking verliest. En omdat ze eiwit nodig heeft voor de opbouw van spieren, maar die eiwitten verliest, werd ze steeds magerder. Ze moet eigenlijk nu juist wat eiwitrijker voedsel hebben. Maar omdat die ontsteking er nu weer is zat ik te denken aan iets in de zin van een tekort aan het één of ander, waardoor ze gevoeliger is voor deze ontsteking, of gewoon een gevoelige darmwand....

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:52

Aaah wat zielig voor haar! Sorry, helaas weet ik ook niet meer en Sigrid ook niet. ( Die wist alleen het bovenstaande) Patricia heb ik het ook nog gevraagd, Ilse had bij haar ook eens bultjes, 1 DA zei dat het eiwitbultjes waren, de ander dacht dat het talgbultjes waren. Ik hoop voor jullie dat het snel duidelijk is wat ze mankeert en dat het gauw verholpen kan worden. Niet fijn he, als je paard iets heeft, dan ben je zelf altijd helemaal van slag, ik tenminste wel!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 11:29

Nee, niet leuk idd. Ach komt wel weer goed.

pancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:31

Als het een ontsteking is aan de darmwand is het dus geen allergie maar misschien overgevoelig voor bepaalde prikkels?? Had ze dan wrs bij de vorige eig ook al denk ik

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 19:46

Ja Pancho, welkom trouwens, ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ach een bezoekje aan de DA en een zakmet geld doen vast weer wonderen....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 20:14

Even aan iedereen.... Patricia, de vorige eigenaresse van mijn paard heeft contact met me opgenomen. Het blijkt een communicatiestoornis tussen ons te zijn geweest, met mailtjes die niet aankwamen. Ik kan nu heel snelmijn berichtjes gaan verwijderen, maar dat vind ik wat slap. Openlijk kritiek mag ook openlijk excuus tot gevolg hebben vind ik! Dus bij deze Patries... Sorry dat ik je verkeerd beoordeeld heb.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:32

hoi hoi... ik heb ook een nakomeling gehad van sultan x caban. alleen is ze helemaal verpest in het verleden.
ik kon er niets meer mee had een trauma.. ze steigerde viel je aan en was gevaarlijk. ik heb haar na een jaar weg moeten doen tot mijn spijt.. heeft me veel verdiet gedaan... ze was voor mij een toppertje. alleen te gevaarlijk voor mijn kids.
kon er helaas niets meer mee... ik heb er ook een topic over geschreven. kijk maar onder mijn naam..."ik ben machteloos en haar weer kwijt!!....maar hier enkele foto's van deze prachtige merrie..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bij deze foto zag je de angst in haar ogen..

Afbeelding
bij deze foto liep ik een stukje bij haar weg... ze keek me na..

Afbeelding
dan maar een knuffel halen bij haar!!

mijn toppertje!!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:10

trouwens ik heb hier de hengst sultan!! en ik heb geloof ik ook nog een foto van de vader van sutan ergens in de computer staan... ga ik morgen even zoeken...
Afbeelding
dit is papa sultan!!

wie is ook al weer zijn vader.. en daar de vader van??

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:07

De afstamming van Sultan is Marinier x Joost.

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:21

Ik heb een Sultan van 14 jaar oud. Aan de andere foto's te zien is het ook een echte Sultan. Er loopt nu een veulen bij van Rubiquil.
Ze is voorheen M2 geweest maar toen zijn ze gestopt. Jammer genoeg want het ging heel goed en ze vloog de klasses door. Nu loopt ze weer L1 met veel plezier al kan ik zeggen dat ze niet altijd even makkelijk is. Maar niet op een verkeerder manier hoor. Ze zal nooit bokken of steigeren.
Haar Rubiquil veulen heeft ook een gouden karakter en is super makkelijk.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 09:59

Jee Jentel..... dat is niet niks. En dan je paard weg moeten doen. Vreselijk. Nog bedankt trouwens voor de foto van Sultan. Die had ik nog niet dus, bedankt!!!

Foto's van mijn Sultan vind je op www.martina-hoving.magix.net

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:16

BitchyWitchy schreef:
Jee Jentel..... dat is niet niks. En dan je paard weg moeten doen. Vreselijk. Nog bedankt trouwens voor de foto van Sultan. Die had ik nog niet dus, bedankt!!!

Foto's van mijn Sultan vind je op www.martina-hoving.magix.net

ja is echt verschrikkelijk allemaal... maar goed...
ze heeft het nu eindelijk goed!
en graag gedaan hoor... ik zal kijken of ik nog foto's heb van de anderen..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 11:02

Alvast bedankt Jentel!!

pancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:30

Nou erg sneu dat het dan zo fout loopt met een paard. Ik heb ook zo'n paard met een erfenisje van de vorige eigenaar. Nou ja een jaar en een paar gekneusde ribjes verder begrijpen wij elkaar nu gelukkig volledig.
Gelukkig dat alles weer is bijgelegd met de vorige eig van jouw paard Bitchy Witchy

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 19:34

Ja Pancho, daar ben ik ook heel blij mee! En ze komt in September langs!!! Leuk man.

Ben blij dat mijn paard niet van dat soort erfenisjes heeft.....

Afbeelding