Nakomelingen van "Oscar".

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Nakomelingen van "Oscar".

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 06:08

Samsam schreef:
Denk ik niet, elke dekking is er een.

Je KENT hem niet zeker!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 06:09

Basvdv schreef:
valori schreef:
O ja, als Oscar echt een stempelhengst gaat worden, wil ik er ook wel een veulen van, maar voorlopig wacht ik even af.

Tja, de één probeert voorop te lopen en vooruit te denken, anderen lopen er liever achteraan...

Precies...

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:37

Basvdv schreef:
valori schreef:
O ja, als Oscar echt een stempelhengst gaat worden, wil ik er ook wel een veulen van, maar voorlopig wacht ik even af.

Tja, de één probeert voorop te lopen en vooruit te denken, anderen lopen er liever achteraan...

Ik denk altijd vooruit en loop nooit achter de mode aan, alleen achter mijn eigen smaak en portemonnee. Ik heb overigens altijd met jonge hengsten gedekt en had nog een 1e plaats en 1e premie dit jaar met mijn veulen, die overigens niet van Oscar was. Het gaat er met fokken om de juiste combinatie te zoeken en als je denkt die met Oscar te hebben gevonden, dan moet je dat altijd doen. Gelukkig zijn er hengsten zat en voor ieder wat wils.
Het leuke van fokken is toch, dat welke hengst je ook gebruikt, het iieder jaar weer afwachten is wat er komt, bovendien past niet ieder veulen in het afstammelingenrapport van de stamboek commissie.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:45

Valori, je geeft aan dat je voor je merrie op zoek gaat naar de juiste klik met een hengst (heel goed). Maar als je vindt dat Oscar nu niet de juiste combinatie, waarom zou hij dan wel de juiste combinatie zijn wanneer het een stempelhengst wordt?!

Gelukkig past Oscar niet op elke merrie, die hengsten bestaan niet. Maar dat staat nog niet in de weg dat in mijn ogen Oscar een stempelhengst gaat worden (bedenk maar eens wat ik met 'stempelhengst' bedoel).

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:29

Nee, niet op de merrie waar ik nu mee fok, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit meer met een andere ga fokken. Ik weet heel goed wat er met een stempelhengst bedoeld wordt en een stempelhengst hou ik altijd in de gaten. Ik heb dit jaar bij een stempelhengst gedekt, voor het eerst, want zoals ik al zei gebruikte ik altijd jonge hengsten. Het is Burggraaf, waar je ook zeker wel mindere punten van kunt noemen, maar ik denk dat het past, volgend jaar weten we meer. gebruikt. De tijd zal leren of je gelijk krijgt met Oscar.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 15:40

Alanta hoe is het gegaan in Tolbert?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 08:54

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:04

Ik ga dinsdag naar een driejarige Oscar kijken. Ze heeft in ieder geval veel massa en maat en kan volgens de eigenaar (die er veel verstand van heeft) buitengewoon goed schakelen.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:40

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 08:59

Ik vind hem mooi Chessie en wat een maat heeft hij al!

Mijn merrie is een Ferro x Belisar (en zijn vader is dus ook Saros xx).

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:55

Bedankt, Karinna.

Winchesters moeder Ironia is van Cironia
Gelukkig is hij niet alleen groot, maar heeft ook een super karakter. Luistert goed en is voor heel veel nieuwe dingen niet bang, maar wel heel erg nieuwsgierig.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 15:59

Chessie schreef:
Bedankt, Karinna.

Winchesters moeder Ironia is van Cironia
Gelukkig is hij niet alleen groot, maar heeft ook een super karakter. Luistert goed en is voor heel veel nieuwe dingen niet bang, maar wel heel erg nieuwsgierig.

Prachtige merrielijn!
Voor de mensen die op CK Gelderland zijn geweest, zelfde merrielijn als de Oscar merrie die op de 8e plek stond in de kopgroep.
Moeders van deze twee paarden zijn volle zussen.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 19:43

Als ik zou de afstamming van deze 2 "volle zusters" bekijk, zou Oscar ook bij mijn merrie moeten kunnen passen.

Alhoewel Cabochon is natuurlijk geen Ferro en een Ferro is geen Cabochon?!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 09:15

Door een mailtje aan mij persoonlijk verstuurd door een mede-bokker heb ik begrepen dat mijn laatste opmerking niet helemaal duidelijk is.

Ik bedoel er niet degenererends mee, ik stel alleen maar vast dat je deze twee hengsten (die ik alle 2 geweldig vond, elk met hun eigen kwaliteiten) niet "letterlijk" met elkaar kunt vergelijken.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:41

Mijn merrie heeft twee jaar geleden een veulen van Oscar gekregen.

Een hengstveulen, kreeg een eerste premie op de CK in Houten. Gefokt uit een keur/sportmerrie van Uniform. Hij wordt/is dus ook schimmel.
Nu 2 jaar oud en een mooi in het vierkantsmodel staande twenter. Redelijk aan de maat, de moeder is maar 1.62.

Hij kan super marcheren.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:18

Een vriendin van me heeft dit jaar een veulen van Oscar gekregen, uit een Apollonius x Vanitas sportdressuur merrie.
Het is een bruin merrietje geworden, met een erg aansprekend figuur, vriendelijk karakter en droomogen!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 14:31

Hé Alanta, ik dacht dat je ons op de hoogte zou houden...ben je op vakantie geweest?

Ik ben hartstikke nieuwsgierig naar de uitslag van je veulens in Tolbert!!!!