Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mireille1970 schreef:Oh sorry hihi... Ik ben uit de randstad maar ga het zeker onthouden, dat is waarschijnlijk net zo gevaarlijk als een amsterdammer met een rotterdammer over dezelfde kam scheren...
. Rocamor schreef:
En om toch maar iets ontopic te zeggen: Twente heeft toch wel een aatal goede springers, ook al moeten ze dan importeren
pietpiraat schreef:MRmichiel schreef:ik moet eerlijk zeggen dat het wel opvalt dat de springsport in twente veel beter is als de springers hier in de achterhoek, maar hun dressuur is dan wel weer minder
dressuur is ook bijzaak

MissSisa schreef:pietpiraat schreef:
dressuur is ook bijzaak
Dressuur is de basis.![]()
En zeker geen bijzaak.

pietpiraat schreef:MRmichiel schreef:ik moet eerlijk zeggen dat het wel opvalt dat de springsport in twente veel beter is als de springers hier in de achterhoek, maar hun dressuur is dan wel weer minder
dressuur is ook bijzaak
Desiree schreef:Hm, jij bent zeker een echte piraat?
Wist je dat springruiters niet veel aan springen doen? Springruiters doen aan dressuur. Tussen die hindernissen door doen ze aan dressuur. DAar moeten ze hun paard zodanig voor elkaar hebben dat ze kunnen schakelen en passen kunnen vergroten of verkorten zodat ze uit komen voor de hindernis. En bij de afzet houdt hun werk op en dat begint pas weer bij het neerkomen. Springen moet het paard namelijk helemaal alleen doen. Het enige wat de ruiter kan doen is zodanig mee gaan dat hij zo min mogelijk stoort in de balans.
Iedere springruiter kent dat praatje inmiddels.Mariek87 schreef:Iedere springruiter kent dat praatje inmiddels.
Blijkbaar blijft het nodig dat er steeds weer gezegd wordt dat men doelt op dressuur OP WEDSTRIJDEN, dus echt het proefje neerzetten, en niet het gymnastiserende dressuur gericht op het springwerk.
MissSisa schreef:Ik hoop het wel, anders gaat het er niet beter uitzien voor de nederlandse springsport.![]()
Mariek, dit is een domme opmerking.
Mariek87 schreef:Slechts een REACTIE op iets wat volgens jou blijkbaar een domme opmerking is
MissSisa schreef:Mariek87 schreef:Slechts een REACTIE op iets wat volgens jou blijkbaar een domme opmerking is
Uiteraard.........![]()
Toch vindt ik jou opmerking ronduit nergens op slaan.

Mireille1970 schreef:Welke bokkers komen daar wel eens? Weet je dat?
(superuitspraak!) 
MRmichiel schreef:Mireille1970 schreef:Welke bokkers komen daar wel eens? Weet je dat?
laura(pasha op bokt) komt daar volgens mij wel vaak, of dat nog steeds zo is weet ik niet maar zij zal je vast wel iets meer kunnen vertellen. ze woont iig wel in het zelfde dorp
Mireille1970 schreef:Springen en 'uit de rrandstad' onmogelyk! daar heb je Twenthen of Achterhoekers voor nodig puntOh sorry hihi... Ik ben uit de randstad
schokland schreef:Mireille1970 schreef:Springen en 'uit de rrandstad' onmogelyk! daar heb je Twenthen of Achterhoekers voor nodig puntOh sorry hihi... Ik ben uit de randstad