Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MissSol schreef:Gisteravond was ik bij mijn merrie en veulen, normaal zie ik ze alleen op de wei staan omdat ik altijd overdag kom, maar nu stonden ze op stal. Ik heb in de wei al wel eens wat akkefietjes gezien, veulen bijdehand tegen moeders en moeder weet niet wat ze ermee aan moet, dan loopt ze dus meestal gewoon weg. Op stal is dat echter wat moeilijker. De kleine gaat drinken, maar die trekt zo hard aan de uiers dat moeders haar een klein hapje geeft. Lijkt mij niet zo heel erg, maar dat het veulen daarop haar moeder in mekaar trapt lijkt mij niet erg goed. Haar antwoord op de waarschuwing van de moeder is gewoon bokken naar haar en snel rondjes bokkend om haar heen rennen.
Ik heb zo te doen met mijn merrie, want ik merk gewoon echt aan haar dat ze er geen raadt mee weet. Het is ook haar eerste veulentje, dus dan weten ze het vaak ook niet. Maar zijn er meer veulens die zo tegen hun moeders doen?