Welke hengsten staan bekend om hun brave nageslacht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:56

Criban Star Fiddle gaf geweldig goeie karakters, maar dat willen jullie niet weten geloof ik Haha!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 18:47

heidelberg geloof ik ook.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 19:54

Ik heb ook vaak gehoord dat Vanitas 'koele' paarden 'levert'. Ik heb zelf een tijd een Vanitas gereden, ze was pas 4 weliswaar maar heel eerlijk en nergens bang voor. Ze was geen dooie hoor, dat absoluut niet. Kun je geen overzicht krijgen van het KWPN? Er staat namelijk altijd in het beoordelingsrapport van de hengsten hoe het karakter is en hoe ze zich onder de man gedragen en op stal.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 20:26

Ik heb zelf een Caritas en Caritas is van Vanitas.
Mijn paard is zeker niet een van de makkelijkste en Caritas staat er ook om bekend 'moeilijk' door te fokken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 20:35

paardje schreef:

Heidelberg geeft geen makkelijke paarden, het vaak slimme binnenvetters, ze zijn doorgaans wel heel dapper. Over Heidelberg zijn ook al topics geweest, die kun je met de zoekfunctie wel vinden. Mijn paard heeft Heidelberg als opa van moederskant, je moet er mee om kunnen gaan en dan is het goud.

Samber (alweer!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 22:20

Manon 2 schreef:
Ik bedoel een werkwillig paard dat geen gemene trucjes heeft. Niet per se een langzaam paard, maar zeker geen schrikkerig, onrustig type.
Braaf betekent voor mij dat een paard eerlijk is in zijn reacties.
En ik weet dat aanhankelijkheid misschien geen maatstaf is, maar ik vind het wel heel leuk.

Laat je niet te veel opjutten door afstamming. Ga gewoon kijken, dat speciale vonkje tussen jullie beiden moet toch aanwezig zijn.
Paarden met veel bloed worden vaak bestempeld als onrustige zenuwpeesjes maar dat heeft vooral te maken met hoe je er mee om gaat en of jou karakter klikt met een dergelijk type.
Ga veel paarden kijken en laat uiteindelijk je hart spreken Lovers

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 00:53

Lovely"]
[quote="paardje schreef:

Heidelberg geeft geen makkelijke paarden, het vaak slimme binnenvetters, ze zijn doorgaans wel heel dapper. Over Heidelberg zijn ook al topics geweest, die kun je met de zoekfunctie wel vinden. Mijn paard heeft Heidelberg als opa van moederskant, je moet er mee om kunnen gaan en dan is het goud.

Samber (alweer!).
[/quote]

mijne is wel een scheitert! hij heeft ook als opa heidelberg

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 09:50

Ik ken een Samber die is niet te vertrouwen.

Heb zelf een Rex Magna gehad en die was super qua karakter, hij moest wel weten wie de baas was, toen hij daarvan overtuigd was was het een supereerlijk beest.

Heb nu een Darco en dat is een nuchter beest waar je bijna een kanon naast kan afschieten.

Maar je moet gewoon gaan kijken bij verschillende paardjes en zien of het klikt tussen jullie. Desnoods vraag je of je een paar keer vaker mag komen rijden, dan kun je zelf zien hoe hij/zij in omgang is.

Succes met zoeken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 09:53

Wel grappig, Rex Magna staat er juist bekend om lastige dieren te geven.