quidam de revel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: quidam de revel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:59

Dan is het dus de Jalisco hengst. En die hengst heeft dus ook een verkleinende factor?

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:49

Excuseme schreef:
Pascha schreef:
Je kunt ook kiezen voor Luidam (Guidam x Akteur) AES-gekeurd. Het dekgeld is 1500 euro, Hiervoor heb je 2 jaar de tijd om je merrie drachtig te krijgen.

Luidam is inmiddels ook KWPN toegelaten, maar zijn er al merries drachtig van?

Even terugkomend hierop Excuseme, las net in de In de Strengen over een merrie op de keuring in Luttenberg. Suidam, van Luidam, springt Z, is 6 jaar oud en van mevrouw Morssink!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:07

Pascha schreef:
Je kunt ook kiezen voor Luidam (Guidam x Akteur) AES-gekeurd. Het dekgeld is 1500 euro, Hiervoor heb je 2 jaar de tijd om je merrie drachtig te krijgen.

Luidam is inmiddels ook KWPN toegelaten, maar zijn er al merries drachtig van?
[/quote]

Even terugkomend hierop Excuseme, las net in de In de Strengen over een merrie op de keuring in Luttenberg. Suidam, van Luidam, springt Z, is 6 jaar oud en van mevrouw Morssink!
[/quote]
Maar die mevrouw is ook de fokkster van Luidam ,niet ?
dacht dat vroger eens gelezen te hebben in de ids en daar stond toen ook een foto van die merrie als veulen ,denk ik
[/quote]

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:32

Dat is mevrouw Mosman, niet Morssink. Zij heeft Luidam gefokt, maar niet Suidam, die is door Greve gefokt. Hoorde van mensen dat ze Luidam diepvries hebben gebruikt, maar nog niet gelukt.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:52

Oh ja, sorry, het was wel een naam met "Mos"erin. Foutje...

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 06:03

Ik heb een kleindochter van Quidam de Revel.
Haar vader is Palestro van de Begijnakker.Wat ik heb gehoord is dat Palestro moeilijke paarden brengt en dat dat weer van Quidam afkomt.
In Belgie lopen redelijk veel Palestro's en heb ook flink wat mensen gesproken die er een in handen hebben gehad en die vonden het allemaal paarden met enorm veel karakter wat die van mij dus ook heeft.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:52

Desiree schreef:
Dan is het dus de Jalisco hengst. En die hengst heeft dus ook een verkleinende factor?

ik denk niet dat jalisco een verkleinende factor heeft, zelf hebben we een kleindochter jalisco en die meet toch 1,73.

je moet weten dat de moeder van Quidam, zelf maar 1,60 meet, m'n vader heeft ze zelf nog gezien en hij vertelde dat het een enorm sterke merrie was die vermogen genoeg had, maar wel een eigenwijs karakter heeft.

maar ondanks dat ze zo klein was liep ze toch succesvol 1.60 proeven

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:08

Er lopen ook wel méér kleinere jalisco's rond dan grote ,denk maar aan
Cigale du taillis ,Elodice dat zijn enkele typische jalisco's :klein ,bruin ,op de bek lopen en een héél aparte galop ,je haalt ze er zo uit ...

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:48

libke schreef:
Cigale du taillis ,Elodice dat zijn enkele typische jalisco's :klein ,bruin ,op de bek lopen en een héél aparte galop ,je haalt ze er zo uit ...

had ze over het hoofd gezien, kan gebeuren hè.

moet zeggen de onze deed dat vroeger wel op de bek lopen, maar we hebben dit kunnen verhelpen, het was zowieso een moeilijke merrie ze had ten eerste een enorm karakter, daarbij nog eens verschrikkelijk éénhandig, maar wel een enorme vechtlust om aan de overkant van de sprong te komen, ze heeft zelf 1.45 gelopen en is dan juist voor de overgang naar de grote sport teruggetrokken door een trainingsongeval aan de voorpezen, ze is namelijk tijdens het landen met de voorhoef op een steen terecht gekomen en dit is omhoog geschoten in de pezen en nooit meer goed gekomen.

we hebben er nu een tweejarige van lopen die het springen zeker van haar moeder heeft overgerft, het enige minpunt ze is te klein amper 1.58 en ze is al twee jaar en een half, zou dit nog van jalisco kunnen komen?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:19

Bij m'n zus op stal staan een kleinzoon en een kleindochter van Quidam.
Allebei met enorm veel pit, de een behoorlijk tegenstrijding en brutaal, de ander iets minder. Maar echte bloedpaardjes.
Allebei vrij klein, bruin, compact, soepele gangen, veel uitstraling.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:46

lievenr schreef:
libke schreef:

had ze over het hoofd gezien, kan gebeuren hè.

moet zeggen de onze deed dat vroeger wel op de bek lopen, maar we hebben dit kunnen verhelpen, het was zowieso een moeilijke merrie ze had ten eerste een enorm karakter, daarbij nog eens verschrikkelijk éénhandig, maar wel een enorme vechtlust om aan de overkant van de sprong te komen, ze heeft zelf 1.45 gelopen en is dan juist voor de overgang naar de grote sport teruggetrokken door een trainingsongeval aan de voorpezen, ze is namelijk tijdens het landen met de voorhoef op een steen terecht gekomen en dit is omhoog geschoten in de pezen en nooit meer goed gekomen.

we hebben er nu een tweejarige van lopen die het springen zeker van haar moeder heeft overgerft, het enige minpunt ze is te klein amper 1.58 en ze is al twee jaar en een half, zou dit nog van jalisco kunnen komen?

1.58 is toch niet echt overdreven klein ,kan nog best uitgroeien ,hoor daar zou ik me nu geen zorgen over maken .Zelf heb ik ook ervaren dat merries als ze in het werk gaan om 4 jaar ,ze nog een paar cm groeien.Mijn Chinchin van dezelfde leeftijd is ook daar rond en maak me daar absoluut geen zorgen in .Wat is de vader van die 2 .5 jarige dan ? En de moeder ? grootmoeder is dan Jalisco ? Het valt dikwijls voor hoor dat er eens een generatie wordt overgeslagen dus dat kleine kan van Jalisco komen .Jalisco was en fokte klein ,Quidam ,als zoon was best een héél paard en toch komen er meer kleine dan grote Quidams .Jalisco fokte geweldig zijn type door ,je kan ze er zo uithalen ..

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 21:14

[/quote]
1.58 is toch niet echt overdreven klein ,kan nog best uitgroeien ,hoor daar zou ik me nu geen zorgen over maken .Zelf heb ik ook ervaren dat merries als ze in het werk gaan om 4 jaar ,ze nog een paar cm groeien.Mijn Chinchin van dezelfde leeftijd is ook daar rond en maak me daar absoluut geen zorgen in .Wat is de vader van die 2 .5 jarige dan ? En de moeder ? grootmoeder is dan Jalisco ? Het valt dikwijls voor hoor dat er eens een generatie wordt overgeslagen dus dat kleine kan van Jalisco komen .Jalisco was en fokte klein ,Quidam ,als zoon was best een héél paard en toch komen er meer kleine dan grote Quidams .Jalisco fokte geweldig zijn type door ,je kan ze er zo
uithalen ..
[/quote]

vader is espri en moeder is odesca v/d doornhoeve (major x jalisco x kini x cyrano) en werd eerst gereden door frederik cattebeke en dan door jan vinckier ( wat de grootste fout was dat we maar konden maken) en deze merrie is sederd vandaag drachtig van montender en nu maar hopen dat alles goed gaat,

maar zoals ik al eerder zei, ik denk dat quidam klein fokt omwille van zijn kleine moeder van 1,60