Wat vinden julie van dit veulen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan1

Re: Wat vinden julie van dit veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:23

het is een leuk veulen Superwoman. Zeker een rassig typ!

Je kunt hem eens vergelijken met die van mij: dit hengstveulen is geboren op 12 mei en de foto is vorige week gemaakt. (dit is wel een royaal ontwikkeld veulen)

Afbeelding

ik heb ook een tijdje gehad dat dit veulen zo hard groeide en wat magerder werd. "s nachts gaan ze bij mij naar binnen en dan zet ik de merrie een kwartiertje vast. Dan kan het veulen de brokjes eten, want ze zijn het wel nodig. 's ochtends voordat ze de wei weer ingaan, ook weer de merrie even vastzetten en het veulen brokjes laten eten. Vooral als de tijd van afspenen in zicht is, is het fijn dat het veulen zelfstandig brok kan eten en dat het tegen die tijd wel goed in zijn vel zit, anders krijgt het een behoorlijke achterstand.

Succes met de opfok, wees maar blij met zo'n mooi veulen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:00

Inderdaad een mooi rassig veulen, alleen van nature staat hij misschien wat getrekt met het achterbeen. Verder een zeer aansprekend veulen!

Saschalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:42

hij ziet er inderdaad wat jong uit ja voor zijn leeftijd maar hij is wel heel mooi gespiert vind ik zelf alleen iets meer vet mag er wel op kan hij wel van mijn shetlander krijgen daar moet toch wat van af haha.>:P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 13:14

sidneey schreef:
ik vindt z'n achterbenen wel wat ver achter het lichaam staan, hoort dat dan bij het ras of niet?

Hij staat gewoon stom

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:35

Als hij het biks wat zijn moeder krijgt wel eet en zijn veulenbrokjes niet moet je anders gewoon wat veulenbrokjes door de normale doen, zodat hij dat ook eet, en voor de merrie maakt dit helemaal niet uit. En inderdaad ook een hele goede tip van Suzan1 Gewoon je veulentje alleen even laten eten, en zet de merrie in de box bij het veulentje even vast zodat de merrie er niet bijkan.