Nakomelingen Krimh?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

love_winsor

Re: Nakomelingen Krimh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:41

eej,
ik krijg les van de eigennaresse van Krimh (Marika Majoor) en ik heb ook een paar keer op hem gereden het is een super tof beest!! en hij rijd heerlijk!!!!
en volgens mij staat Krihm nu ook op een paardenmelkerij... daar mag die van zijn oude jaartjes genieten!!

groetjes ilonka

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:22

Nou het gaat hardstikke goed met Nockie.Hij mag 13 augustus naar de Kringkamp. Gelderland en was regiokamp. in het B springen.In mei de 1e keer gestart en in juli kampioen,knap he.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:49

Op het moment rijd ik geen Krimh, maar heb er recent eentje zadelmak gemaakt en een tijdje gereden. Ze stond er echter voor de handel en is al weer verkocht. Gaat erg goed bij de nieuwe eigenaar!

Ik zal straks nog even op zoek gaan naar wat foto's

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 17:30

Leuk, ben benieuwd naar de foto's Richtje!

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:36

hoi allemaal hier,ook ik heb een nakomeling van Krimh.
hij is nu bijna 5 jaar en vorig jaar voorzichtigaan ingereden,zonder zadel en aan halstertje.
zijn moeder is shenoeka star en hij heeft een volle zus die eerst Totomo heete en bij Krimh op stal stond,ze was te koop en was zeer mooi .
ze heet nu geloof ik Krimberly en is denk ik nu schimmelkleur/roodschimmel met 4 witte beentjes,haar ben ik uit het oog verloren.
mijn Shakrimh is zeer braaf en ik kan zonder zadel en hoofdstel erop terwijl hij maanden niet had gelopen na het inrijden.
hij heeft nu een soort wildkleur met aalstreep en strepen op bovenbenen en heeft nu witte manen en staart en hij is voskleur geboren.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:44

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:55

shakrimh schreef:
hoi allemaal hier,ook ik heb een nakomeling van Krimh.
hij is nu bijna 5 jaar en vorig jaar voorzichtigaan ingereden,zonder zadel en aan halstertje.
zijn moeder is shenoeka star en hij heeft een volle zus die eerst Totomo heete en bij Krimh op stal stond,ze was te koop en was zeer mooi .
ze heet nu geloof ik Krimberly en is denk ik nu schimmelkleur/roodschimmel met 4 witte beentjes,haar ben ik uit het oog verloren.
mijn Shakrimh is zeer braaf en ik kan zonder zadel en hoofdstel erop terwijl hij maanden niet had gelopen na het inrijden.
hij heeft nu een soort wildkleur met aalstreep en strepen op bovenbenen en heeft nu witte manen en staart en hij is voskleur geboren.

Volgens mij ken ik Krimhberly wel :P!

Car, stoere foto van knockie!!

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:22

hoi,even over Krimhberly,is het een soort roodschimmel met 4 witte benen en zwarte manen en staare en een paar witte vlekken op lichaam,dit was ongeveer 3 jaar geleden zo.
ze is daarna verkocht om mee te gaan springen en daarna zou ze weer verkocht worden.
eerst heete ze totomo en ik zou graag willen weten waar ze is daar mijn Shakrimh haar als enige volle zus heeft en er verder geen nakomelingen zijn van Krimh en Shenouka star.
laat me iets weten.
groetjes

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:16

Er loopt bij de flevoruiters een schimmeltje die Krimberly H heet geloof ik.
De pony doet het geloof ik erg goed in de sport.

Deze foto is van 28 maart 2004. ik weet dat de pony inmiddels veel lichter is.
http://www.flevomanege.nl/flevoruiters/ ... rand14.jpg

Als je in het archief onder pony's van op www.flevoruiters.nl zoekt vindt je misschien nog meer foto's. Moet je zoeken naar naar de titel: zeven winstpunten voor Juliët Hillebrand
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 26-06-06 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:24

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 17:32

Wat een leuk beestje zeg, heeft ook een goede, ruime draf zo te zien Cool

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:45

Bedankt Pollewoppie,het is haar echt en ik ben super blij dat ik weet waar ze is en dat het goed met haar gaat.
ik zal proberen met haar in contact te komen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:56

dekt Krimh niet meer?!

love_winsor schreef:
eej,
ik krijg les van de eigennaresse van Krimh (Marika Majoor) en ik heb ook een paar keer op hem gereden het is een super tof beest!! en hij rijd heerlijk!!!!
en volgens mij staat Krihm nu ook op een paardenmelkerij... daar mag die van zijn oude jaartjes genieten!!

groetjes ilonka

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 14:52

Volgens mij dekt hij nog gewoon, maar hij zal wel niet meer gereden worden.

Anne_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:11

@ shakrimh: Ik rij op de manege waar Krimberly H staat. Ze word gereden door de dochter van de eigenaren van de manege.
Volgens mij rijd ze m2 dressuur en L springen ofzo.
www.dekleinemanege.nl is de site van de manege daar staat ook het telefoon nummer.

Groetjes Anne (Biggie)

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:07

Ik zit samen met de zoon van majoor op cursus en hij dekt op een paardenmelkerij omdat het animo voor dekkingen een beetje is gezakt.

Ik vind je kajo erg mooi ontwikkeld wat ga je ermee doen?

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 22:54

gabrycha schreef:
Ik zit samen met de zoon van majoor op cursus en hij dekt op een paardenmelkerij omdat het animo voor dekkingen een beetje is gezakt.

Ik vind je kajo erg mooi ontwikkeld wat ga je ermee doen?

Hoi Gabrycha,

Ik denk inderdaad dat Kayo niet zo'n verkeerde is, hij is ten opzichte van zijn moeder zeker verbeterd. Hij staat meer in het sportmodel, hij is lekker rond gebouwd en begint zijn gangen steeds beter te ontwikkelen, verder heeft hij ook een erg koel en lief karakter. Laatst had ik hem even uit het koppel gehaald en wat laten bewegen in de buitenbak en dat zag er goed uit. Vandaar dat ik hem wel erg graag wil aanhouden. Hij staat op dit moment op de boerderij, waar de moeder ook staat, in een koppel samen met 3 kwpn'ers. Maar ik zoek een ander onderkomen voor hem vanaf oktober dit jaar. Ik heb al een aantal opfokbedrijven bezocht en dat zag er goed uit. Maar het duurt nog even, dus ik blijf rustig rond kijken. Ik probeer hem in elk geval tot zijn 3e hengst te laten, aan te rijden en dan zie ik het wel. Misschien dat ik zijn moeder nog wel eens door Krimh laat dekken. Ik heb er erg goede en leuke nakomelingen van rond zien lopen, die goed presteren onder het zadel. Er staat op dit moment een sportpony van Krimh te koop op marktplaats, voor ik meen 12500 euro, deze pony loopt Z2 dressuur, verder heeft Krimh ook nog 2 goedgekeurde zonen bij het NRPS, Kanshebber en Kanut.

Hier een link van mijn site, daar zie je foto's van Kayo (Krimh x Bora) op 3 verschillende data's, als klein veulen van een paar maand, tot aan nu:

http://www.freewebs.com/mwarabians/fotosnbrouwer.htm

Saké (zijn moeder) heb ik dit jaar ook bij de hengst gehad, dit staat onderaan bij nieuws (op de website). Ze is inmiddels drachtig gescand, ben benieuwd wat er uit deze combinatie komt Pling

Gr. Melina

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:48

Ik heb je topic gevolgd op arabische volbloeden vind dat ook geen verkeerde combi overigens!

Van kanshebber en zallison = halfzusje van mijn merrie werd een hengst aangewezen maar die is teruggetrokken.
Kanut is niet helemaal mijn type want het is best gedurfd om krihm op een zuidpool merrie te zetten.

Anyway ik vind kayo een mooi type hebben met een een mooie ruglijn zeker beter dan die van krihm zelf. Vandaar Haha!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 10:45

gabrycha schreef:
Ik heb je topic gevolgd op arabische volbloeden vind dat ook geen verkeerde combi overigens!

Van kanshebber en zallison = halfzusje van mijn merrie werd een hengst aangewezen maar die is teruggetrokken.
Kanut is niet helemaal mijn type want het is best gedurfd om krihm op een zuidpool merrie te zetten.

Anyway ik vind kayo een mooi type hebben met een een mooie ruglijn zeker beter dan die van krihm zelf. Vandaar Haha!

Altijd leuk om te horen, ik ben ook erg benieuwd hoe hij uit gaat groeien Tong uitsteken

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:17

Hoi meiden,ik heb inmiddels gemaild met de eigenaren van Krimberley en we gaan foto's uitwisselen.
Shakrimh lijkt heel veel op zijn enige volle zus van vader Krimh en moeder Shenoeka star.
Alleen in grote verschillen ze behoorlijk want Shakrimh is uitgegroeit tot bijna 1.60 m nu hij 5 jaar is.
Het is erg leuk om er op deze manier hier achter te komen waar de Krimh kinderen uithangen.
Ik zou best een foto willen plaatsen maar heb geen idee hoe ik dat moet doen helaas.
Misschien gaat me dat nog lukken.
Groetjes allemaal.

floorden56

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:29

Hoi,
Momenteel ben ik bezig met het inrijden van een Krimh. Ze is een 4 jarige merrie van Jumbo Jet x Krimh. Ze is echt super lief, heel intelligent en kan onwijs goed lopen. Bij mij op stal hebben ze veel gefokt met Krimh. De meesten lopen nu SGW of springen. Ik vind het erg leuk om te zien hoe al die nakomelingen op de vader lijken, allemaal kloontjes!!! Mijn merrie is donkerbruin, maar heeft wel de bouw en het hoofdje van Krimh. Hoe hebben jullie het ervaren met o.a. het inrijden???

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:57

Hallo,het inrijden is volgens de monty roberts/Klaus ferdinant H en nog meer een soort mengeling van manieren.
na de eerste keer join-up kon ik zonder probleem opstappen zonder zadel en alleen aan een halstertje.
degene die mij hielp heeft veel gevoel voor paarden en daaar vertrouw ik me volkomen op.
ik heb er zelfs al zonder zadel en hoofdstel op gereden en hij is dan super voorzichtig met mij.
ik heb hem al vannaf hij 4 maanden oud was en ben wel streng geweest,nee is nee!.
ik rijdt niet veel maar wanneer ik erop zit weet hij alles nog en laat mij dat ook weten,wanneer ik wil aangaloperen zeg ik galop en hij springt aan en altijd in de goede galop.
zeg ik het niet dan heeft hij het moeilijker.

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:02

ook ben ik al vanaf dat hij kwam begonnen met een dekje enzo op zijn rug leggen,of mijn jas en toen hij wat ouder werd heb ik er al telkens een ponyzadeltje opgelegd zodat hij daar al niet meer bang voor hoefde te zijn.
ook deed ik al een bitje in die ik aan het halstertje vast maakte,hij is zo spelenderwijs opgegroeid met iets op zijn rug en in zijn mond zonder dat hij bang hoefde te zijn en het voordeel was dat als ze nog klijn zijn je iets meer over ze te vertellen hebt.
hij weet nu ook dat alles wat ik met hem wil doen hij niet bang hoeft te zijn want hij vertrouwd mij volkomen.
groetjes allemaal.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:03

Het beleren van Dynamiek heeft Sabina en Ina Majoor voor me gedaan, Dynamiek deed het zo goed dat ik al met 2 weken beleren een buitenrit heb gemaakt, Ina en Sabina op andere paarden mee.

Leuk om andere krimh paarden te zien.

Afbeelding

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 02:41

Melina heeft een foto van Donna Oudshoorn met Karrimh tijdens een endurance (rugnummer 28) laten zien. Karrimh loopt klasse 4 en heeft dit jaar een 160 km in Duitsland goed volbracht (werd ook nog 1e).

Donna heeft ook nog een andere Krimh genaamd Adami, die dit jaar in Oostenrijk 2 x Europees Kampioen is geworden bij de Arabische Sportpaarden.