burggraaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:33

ik heb ook een burggraaf, wel een eigen willetje en een boefje, maar is wel mooi om te zien en idd veelzijdig. Stap is idd wat kort maar galop is veel beter en draf ook. dit is hem viewtopic.php?f=10&t=399006&st=0&sk=t&sd=a

oleander1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:21

Ik heb een bachelor dat is ook een nakomeling van burggraaf het is een goud eerlijk paard echt een mooi paard ook, wel redelijk fors gebouwd ook een dikke staart en super dikke manen.
Het is wel waar bij die van mij wat de meeste zeggen van burggraaf, hij kan een bek erop zetten niet normaal. En hij is ontzettend ondeugend altijd kattekwaad uithalen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:33

Ik ben nu bezig met onze 3jarige brugraaf in te rijden! Ik heb er al opgezeten en doet het hardstikke goed! Nog geen stap verkeer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:22

Afbeelding
Dit is mijn Burggraafje van 1.75 m, ziet er wel uit als een gemiddelde Burggraaf afstamming, vind ik.
Grote, stevige dame, met flinke gewrichten (wel Keurmerrie).
Zij is ook echt een goedsul, maar kan ook best wel leuk bokken, dit doet ze alleen als ze, in haar ogen, onterecht wordt aangepakt.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:12

ik ken ook een burggraaf, hij heeft internationaal gesprongen 1.50/1.60 en hij is nu verkocht naar Amerika, hij was braaf in de omgang maar erg moeilijk te rijden, hier een foto:

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:26

Hey, da's leuk - een schimmelkleurige Burggraaf. Die heb ik nog nooit gezien. Het lijkt nogal een kasteel, hoe groot is ie eigenlijk?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:53

hij is 1.86 indd een reus, en dan ook nog een klein iemand erop die nog kleiner was dan ik

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 08:46

Ik heb ook weer een nieuwe Burrgraaf ( x Haarlem). Een gitzwarte 3-jarige van 1.70. Ik heb m net een week zadelmak en hij doet het echt SUPER. Ik ben helemaal verliefd op zijn karakter, stoere uitstraling, werkwilligheid en zijn mooie zelfhouding. Hij kan erg goed stappen, super galoperen en zijn draf is nog heel slapjes, maar daar wordt aan gewerkt!
Ik zal es een foto van m maken. Helaas heb ik geen foto's van hoe slungelig veulenachtig en slap hij eruit zag voordat ie bij mij in training kwam, want je zou echt een compleet ander paard voor je zien.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:24

Ik heb een voskleurige burggraafxulftxexcursxamor met veel wit op de benen en hoofd.

Op stal is het een schat, een kroel en heelijk nuchter ook met trailerladen etc.

Echter hij is ook lomp en heeft weinig resect voor mensen. Dwz gewoon over je heen lopen (letterlijk!!) als je niet consequent bent.

Het is een mooi langgelijnd dier met goede bewegingen, hij pakt oefeningen heel makkelijk op, enorm (zo niet mega snel) in zijn reacties / reflexen wat, nu komen we bji zijn nadeel, tegen je werkt omdat hij liever niet wil werken.

Hij heeft ruiter nodig waar hij bamg voor is dat hij niet meer elke keer uitprobeerd. Hij probeerde mij weer uit nu met nieuwe truuk: mega bokpartij met ongelukkige val waardoor ik met complex gebroken pols zit die vastgezet is met plaatje en waar ik bewegingsbeperking aan over hou.

Daarom ga ik hem ook verkopen. Geweldig beest, heb hem geboren zien worden en goede band op de grond maar met rijden, dat niet willen werken....