Purioso

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hesterv

Re: Purioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 13:23

boerinnetje schreef:
HesterV, wat voor stukje op internet bedoel je? (dat van die problemen).

"In het begin van het onderzoek toonde hij zich snel opgewonden in de nabijheid van andere paarden. Aanvankelijk toont hij zich stijf en is kort in de bewegingen. Moeilijke mond, wellicht veroorzaakt door een oude wond op de lagen. Geeft de eerste weken de indruk verreden te zijn. Wordt gedurende het onderzoek steeds soepeler. Spant rug door gevoelige mond waardoor rug zeer gevoelig wordt. Heeft veel voor de slede gewerkt om rug te sparen. Nadat hij op de neusriem werd gereden toont hij meer ruggebruik en ruimere gangen. Aanvankelijke problemen met beweging in achterhand verdwijnen bijna. Draf en galop goed, stap blijft echter onvoldoende. Aangespannen zeer goed. In terrein moedig. Toont bij springen goede techniek. Attent, heeft levendig orenspel. Rijproef: goed betrouwbaar, bemerking op souplesse en stuwing in de achterhand. Springen ohz: goede verrichting met veel souplesse en ruggebruik, attent op de hindernissen. Springen vrij: goed attent op de hindernis, enigszins overhaast, weinig ruggebruik. Aangesp proef: goede, eerlijke verrichting. Terreinproef: ligging en stuwing matig, weinig souplesse. Voldoende aanleg als dressuurpaard, tamelijk veel aanleg als terreinpaard en veel aanleg als springpaard. De voedingstoestand is bij aankomst goed. Tijdens het onderzoek is dit zo gebleven. Stalgedrag goed; paard met een goed karakter. Wever. Oude wond op de lagen van rechter onderkaak. Toont lichte spierspanning bij percussie van rug en lendenen. Hoeven matig verzorgd. Kogels vol. Kleine gewrichtsgallen. Tijdens onderzoek enkele malen behandeld voor gevoelige rug."

Maar dat is natuurlijk alleen bij Purioso zelf, niet bij nakomelingen oid. Maar ik las hier ook van een beetje probleempaardjes (lastig, maar zodra een overeenkomst gesloten superfijn werkpaard).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:39

mijn fokmerrie zit ook puriose in in de 2de graad.
Die is ook zeker niet makkelijk, wel braaf maar met een gerbuiksaanwijzing.
En zij is heel slecht van vertrouwen.
Ze vertrouwd je niet snel.
Idd als je haar hartje gewonnen hebt gaat het goed.
Maar komt er een "vreemde" (buurman zonder overal aan) binnen staat ze achter in de stal te snurken.
Die man komt elke dag langs in zijn overal en geeft haar wat lekkers.
Laatst kwam hij op een zondag in nette kleren en ze moest meteen niks van hem weten.
heel apart. ze is wel heel aanhankelijk naar haar baasje. (mij) hihih

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 07:11

Ah, hesterv, nu snap ik hem . Ik dacht dat je misschien iets over zijn nakomelingen had gevonden.