Commentaar jury-lid kwpn: al meerdere Orame's geweigerd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulissa

Re: Commentaar jury-lid kwpn: al meerdere Orame's geweigerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 23:05

pukpaleis schreef:
Het betrog met name afwijkende spronggewrichten, deze paarden worden niet in de lijsten van uitslagen opgenomen (want niet opgenomen in stamboek!) Laat we er geen doekjes om winden Orame zelf had ook afwijkende sprongen zoals vermeldt in het verrichtings-rapport.
Zoeken jullie de cijfers uit dan kijk ik naar de paarden...

Kun je ook aantallen noemen en waar ik ze kan vinden. Orame had idd overvulde sprongen. Maar wel graag zeggen hoeveel er niet opgenomen zijn en over welke regio je praat.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 23:09

pukpaleis schreef:
Het betrog met name afwijkende spronggewrichten, deze paarden worden niet in de lijsten van uitslagen opgenomen (want niet opgenomen in stamboek!) Laat we er geen doekjes om winden Orame zelf had ook afwijkende sprongen zoals vermeldt in het verrichtings-rapport.

Ach wat een ongelooflijke banketstaaf sla je nu uit!

Paarden met afwijkende spronggewrichten scoren 48 op type en komen wel op de lijsten. Zélfs als een paard om een bepaalde reden geen cijfer op het exterieur krijgt, dan nóg krijgt ze een stokmaat op de lijst omdat ze al gemeten is vóórdat ze verder gekeurd wordt.

@Pukpaleis: Ik houd van hele scherpe kritiek, maar het moet wel ergens op gebaseerd zijn hoor. ....

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 23:11

CGJ12 schreef:
pukpaleis schreef:

Ach wat een ongelooflijke banketstaaf sla je nu uit!

Paarden met afwijkende spronggewrichten scoren 48 op type en komen wel op de lijsten. Zélfs als een paard om een bepaalde reden geen cijfer op het exterieur krijgt, dan nóg krijgt ze een stokmaat op de lijst omdat ze al gemeten is vóórdat ze verder gekeurd wordt.

@Pukpaleis: Ik houd van hele scherpe kritiek, maar het moet wel ergens op gebaseerd zijn hoor. ....

Dat bedoel ik nou zie toch altijd bij de uitslagen staan *niet opgenomen in het stamboek* Dus ik wil feiten en geen gezwets.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 23:15

Ulissa schreef:
Dat bedoel ik nou zie toch altijd bij de uitslagen staan *niet opgenomen in het stamboek* Dus ik wil feiten en geen gezwets.

Heb even 14 dagen geduld en dan zal ik de boel wel even kort uitlijsten......
Dan zullen we wel eens zien welke hengsten de meeste niet-opgenomen merries hebben geleverd (relatief natuurlijk). Vorig jaar jaar stond Ferro met kop-en-schouders bovenaan de lijst...........

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 23:16

[quote="CGJ12"]

[quote]

das niet waar, ik weet niet hoe het op andere keuringen is geweest maar van wierden weet ik in ieder geval van 1 merrie dat ze niet in het stamboek is opgenomen maar wel gemeten is. ze staat wel op de lijst maar stokmaat en punten zijn niet vermeld. mijn merrie staat ook nog op de uitslagen lijst maar is helemaal niet geweest.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 23:18

CGJ12 schreef:
Ulissa schreef:

Heb even 14 dagen geduld en dan zal ik de boel wel even kort uitlijsten......
Dan zullen we wel eens zien welke hengsten de meeste niet-opgenomen merries hebben geleverd (relatief natuurlijk). Vorig jaar jaar stond Ferro met kop-en-schouders bovenaan de lijst...........

Dat verbaast mij toch Ferro was een hengst die goed in evenwicht stond.

Ik ben benieuwd blijf dit Topic wel effe volgen. Nee ik neem er een abonnement op.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 06:14

Ferro had zelf ook een niet-mooi spronggewricht en gaf nog wel eens niet-gewenste beenstanden of maten door.
Maar ja op de meeste dekkingen heb je snel de meeste afkeuringen.
Ik denk dat als je gaat kijken welke hengst de meeste afkeuringen bij de DA geeft Ferro ook wel eens een oranje lintje zou kunnen winnen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 06:56

Mireille1970 schreef:
Ferro had zelf ook een niet-mooi spronggewricht en gaf nog wel eens niet-gewenste beenstanden of maten door.
Maar ja op de meeste dekkingen heb je snel de meeste afkeuringen.
Ik denk dat als je gaat kijken welke hengst de meeste afkeuringen bij de DA geeft Ferro ook wel eens een oranje lintje zou kunnen winnen.

Bovenaan dat lijstje staat een heel andere hengst maar dat ga ik hier niet neerzetten want dan ben ik laster, maar neem van mij aan dat het niet Ferro is (die staat iets lager in de lijst ).

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 07:16

supersambo schreef:
das niet waar, ik weet niet hoe het op andere keuringen is geweest maar van wierden weet ik in ieder geval van 1 merrie dat ze niet in het stamboek is opgenomen maar wel gemeten is. ze staat wel op de lijst maar stokmaat en punten zijn niet vermeld. mijn merrie staat ook nog op de uitslagen lijst maar is helemaal niet geweest.

Dat zég ik toch ook......... ?

Maar als jouw merrie niet is geweest staan er vast geen cijfers en stokmaat achter....... Anders moet je écht even gaan bellen.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:19

nu hebben we een kleine miscommunicatie, mijn merrie staat wel op de lijst maar er staat geen stokmaat vermeld of punten natuurlijk, die andere merrie is wel geweest, is gemeten en mocht na het straatje niet eens door van de jury, maar op de lijst staat niets vermeld, als buitenstaander weet ik dus niet of die merrie afgewezen is of gewoon niet is komen opdagen.

edit:stomme typo's

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 11:49

supersambo schreef:
nu hebben we een kleine miscommunicatie, mijn merrie staat wel op de lijst maar er staat geen stokmaat vermeld of punten natuurlijk, die andere merrie is wel geweest, is gemeten en mocht na het straatje niet eens door van de jury, maar op de lijst staat niets vermeld, als buitenstaander weet ik dus niet of die merrie afgewezen is of gewoon niet is komen opdagen.

Ook geen stokmaat dan?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:44

nope helemaal niets, daarom ook. als ik het niet zou weten zou ik denken dat ie niet geweest was, maar is dus niet opgenomen in het stamboek

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:55

Zal ik eens even naar informeren. Is best belangrijke informatie eigenlijk.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:51

Interessant ik blijf het volgen.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 11:29

Nistelrode: nr. 65 Vulana 02.05911 niet stamboek-waardig, nr. 69 Vikeara 02.11893 niet stamboek waardig dit zijn er twee zoek de rest.....

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 17:27

pukpaleis schreef:

Ja hoor, de kampioen van de hengstenkeuring heeft afwijkende spronggewrichten
Overvuld waren ze in het voorjaarsonderzoek, is destijds doorverwezen naar het najaarsonderzoek als ik het goed heb. Staat los van correctheid van de sprong.
Normaal kan ik wel lachen met die posts van je maar dit is idd laster.

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 17:28

Mireille1970 schreef:

En dit ook, maar hey what's new?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:25

pukpaleis schreef:
Nistelrode: nr. 65 Vulana 02.05911 niet stamboek-waardig, nr. 69 Vikeara 02.11893 niet stamboek waardig dit zijn er twee zoek de rest.....

Die twee paarden stan keurig in de lijst met "NIET OPGENOMEN"
Dat is niks nieuws. Samen met die Orame uit Rosendaal maakt dat 3.

In totaal zijn er 63 Orames daadwerkelijk verschenen bij de opname.

Daarvan zijn er 3 NIET OPGENOMEN
Daarvan zijn er 40 STB geworden
Daarvan zijn er 20 STER verklaard.
.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 20:34

Citaat:
Overvuld waren ze in het voorjaarsonderzoek, is destijds doorverwezen naar het najaarsonderzoek als ik het goed heb. Staat los van correctheid van de sprong.
probeer maar eens een merrie met overvulde gewrichten ster te krijgen maar een hengst goedgekeurd mag dus wel...

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:21

CGJ12 schreef:
Die twee paarden stan keurig in de lijst met "NIET OPGENOMEN"
Dat is niks nieuws. Samen met die Orame uit Rosendaal maakt dat 3.

In totaal zijn er 63 Orames
daadwerkelijk verschenen
bij de opname.

Daarvan zijn er 3 NIET OPGENOMEN
Daarvan zijn er 40 STB geworden
Daarvan zijn er 20 STER verklaard.
.

Dank voor de info! De speculatie is dus hierbij recht gezet.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:50

Dank je CGJ.

Het valt eigenlijk dus wel mee.

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:55

pukpaleis schreef:
Citaat:

probeer maar eens een merrie met overvulde gewrichten ster te krijgen maar een hengst goedgekeurd mag dus wel...

Wel als dat aantoonbaar door jeugdigheid in combinatie met relatief zware belasting voor een driejarige veroorzaakt is.
Verder hebben ze de hengst ook doorverwezen naar het najaarsonderzoek vanwege die reden, waarbij voor zover ik weet deze klachten niet meer aan de orde waren.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 22:20

Ik vind t vreemd dat een merrie daarop afgerekend word en een hengst niet, kan je dan ook zeggen was overbelast want ze loopt als 3 jarige in de sport (al dan niet met veulen)? Kan niet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 22:36

Hengsten zijn in dat stadium reeds volledig gerontgend en hebben daarnaast relatief een veel zwaardere trainig gehad.
Het gros van de merries is niet gerontgend. Eventueel kunnen de betreffende merries met "dikke spronggewrichten" een jaar later alsnog ster worden als er aangetoond is dat er veterinair verder niks fout is met het spronggewricht.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 23:08

effe off-topic Hoe zit het dan met Manno ons goedgekeurde tuigpaard was toch niet helemaal goed op de rontgen?