Veulenhaar kwijtraken, hoe lang duurt dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Re: Veulenhaar kwijtraken, hoe lang duurt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 18:50

ik ben sinds een week begonnen met het haar eruit te plukken Zit er toch los op. Ik heb al veel gedaan eigenlijk hoor De hele schouder is al weg..Totaan de buik. En op haar poep is ook al een deel weg en aan de lies ook Ben goed bezig en ze geniet ervan

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:36

ik zorg ook dat ze mooi gewassen zijn en gevlochten het hoofdje verdient extra aandacht ,dat straalt veel uit en daar moeten ze het idd mee doen . dit was 2 jaar geleden :
Afbeelding

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:09

Hoe ging de keuring gister Kitty?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 09:38

Ik ben zo trots op mijn meiden. Ze deden het zo goed!
Koppie helemaal netjes geschoren, voetjes opgeschoren, staartje bijgeschoren.
En ze sjouwde door de ring heen! Helemaal super.
Maar goed, de jury was niet helemaal tevreden. Van onze ring is er geeneen door naar de centrale keuring en met een vierde plek van de negen veulens (en helaas een tweede premie) stond ze net boven het midden.

De jury had als opmerking over haar: goed bewegen, iets stijl achterbeen en hals zou bespierder mogen.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:28

Zijn altijd van die mooie opmerkingen "hals zou bespierder mogen zijn" "t is niet voor niets een veulen.

Wel mooi dat ze het goed deden joh
Veulen van vrienden heeft ook 2e premie. Die fokker waar ze het veulen vandaan hebben heeft wel 2 andere veulen met eerste 1ste premie en 1 door naar de CK.

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:37

dat is volgens mij heel verschillen mijn shetveulen van 2 juni 2005 is de hals en de kont er al uit en de oudste nu rond de 4 maand begingt nu pas..

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:21

hoi,
wij hebben ook veulewnkeuring gehad maar bij ons keken ze er door heen (we mogen ook naar ermelo)

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:21

Wrangler is nu 10 weken oud, en vorige week heeft hij bijna alles kwijt geraakt... fototje van hoe hij nu is:

Afbeelding

maar vorige week liep hij met zijn moeder bij de hengst, en daar liepen ze dus bij een andere merrie met veulen (overigens halfzusje van Regina, moeder van wrangler) en dat veulen was ongeveer net zo oud, maar dan veel lelijker (vind ik ) en die had nog helemaal niks van zijn/haar haar kwijt...

dus gewoon heel verschillend...

ik hoop dat hij het 20 augustus kwijt is, dan moet hij naar de keuring...

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:15

Citaat:
Ik ga altijd met die aangevreten veulens naar keuringen en ze doen het er echt niet minder om hoor
Het haar zit er ook niet voor niets op. Liever op de keuring wat lelijk in de vacht dan scheren en daardoor het veulen veel binnen moeten zetten met regenachtig weer of zelfs een ziek veulen...
Ik was mijn veulens ook nooit voor de keuring, hooguit de beentjes en het staartje maar meer niet. Die vettigheid in de vacht hebben ze hard nodig als ze in de wei lopen. Een washandje met baby olie haal ik er even overheen vlak voor ze de ring in gaan en daar doet de jury het maar mee
Het hoofdje wel netjes toiletteren en een mooi halstertje om of een touwhalster (welshjes).

Je loopt tenslotte hooguit 5 minuten in de ring en daar heb ik geen ziek veulen voor over

top Marije! Dat vind ik dus ook. En dan denken ze nog niet eens aan die rottige dazen. Die kunnen niet door een veulenvacht maar wel door een geschoren vacht.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:17

nou Forpie was een drietal weken nog helemaal vol veulenhaar behalve haar hoofdje en hals. Nu is alles weg

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:11

ik ga elke dag Arwen met zo'n poets puinsteen blok te lijf. niet alleen ben ik nu haar beste vriendin ( kriebeltjes!!!!) maar je haalt er echt ontzettend veel haren mee weg. met 12 weken zijn we al bijna zover, alleen nog iets op haar buik en op haar onderbenen. dus de keuring over 2 weken is waarschijnlijk veulenhaar loos. en dat terwijl ze nog maar 13 weken oud is

deze foto is nog maar een paar dagen oud, maar ze heeft op dit moment dus echt alleen nog maar dat haar bij de buik en de benen over. de stukken bij de rug en de kont zijn al compleet verdwenen.
Afbeelding

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:39

Ik laat de natuur zijn gang gaan. Ik poets Atje niet, alleen voor het idee wat een borstel is. Hij verhaart goed en hij kriebbelt en krabbelt en rolt ze er van zelf af.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 15:10

ik laat ook het meest de natuur de gang gaan, maar af en toe jeuken m'n handen zo, en haal er dan toch effe een borsteltje overheen

Jinanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:19

Weet iemand hier ook hoe lang het duurt voordat een paard zijn echte kleur heeft?
Mijn jaarling werd gitzwart geboren, kreeg een bruine veulenvacht en volgens de schetser zou ze echt zwart worden ( dat kon hij zien aan de neus). Nu is ze een jaar oud en heeft ze een zwart hoofdje en haar lichaam is donkerbruin met een lichtbruine gloed

nickepickje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:31

Toen mijn veulen geboren werd (ze is palomino - wit bont) had ze een best donkere palomino kleur, toen ze ongeveer een jaar was, was het heel licht, en nu is ze 2,5 en word het weer donker. Ik weet ook niet precies wanneer paarden hun echte kleur krijgen, volgens mij blijven ze altijd wel een beetje verkleuren

Als veulen:
Afbeelding

Als 1,5 jarige:
Afbeelding

Als 2,5 jarige:
Afbeelding