pavo cup 2005

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: pavo cup 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:36

Sjuimpje schreef:
Leuk foktechnisch detailletje:
Als opmerking bij het exterieur stond er: "Zou langer gelijnd moeten zijn"
Ik zou toch niet blij zijn als hij langer zou zijn dan hij nu al is

Triumph? Nog langer?

Hoe moet je dat dan wel ooit bij elkaar rijden? Verder nog commentaar?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:54

ART_UMA schreef:
Van de vijf jarigen in heerjansdam mocht er maar 1 door, een Lancet x zaire.

Was jij er ook dan?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:34

Suzanne F. schreef:
Was jij er ook dan?
Yep, vanaf iets voor de middag. Ik stond eigenlijk de hele middag bij de inrij bak van de 5 jarigen, beetje ringmeester helpen en paarden kijken. Er was afgezien van de Lancet nog een leuke (iets met Amor) maar die was denk ik te lastig om zich goed te laten zien.
De 3 jarigen heb ik een beetje gemist, maar nog wel gefiliciteerd hoor. Bij de 4 jarigen was nog een schimmel (nr 81) wat ik ook een aansprekend paard vond.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 07:48

ART_UMA schreef:
Suzanne F. schreef:
Was jij er ook dan?
Yep, vanaf iets voor de middag. Ik stond eigenlijk de hele middag bij de inrij bak van de 5 jarigen, beetje ringmeester helpen en paarden kijken. Er was afgezien van de Lancet nog een leuke (iets met Amor) maar die was denk ik te lastig om zich goed te laten zien.
De 3 jarigen heb ik een beetje gemist, maar nog wel gefiliciteerd hoor. Bij de 4 jarigen was nog een schimmel (nr 81) wat ik ook een aansprekend paard vond.

Aha, ja toen ik zat te wachten om Vot klaar te maken was de ereronde bezig van de Pavo. Toen werd de Lancet eerste verkozen, leuke knol!

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:53

Dit jaar geen dekhengsten in de voorrondes??, zijn ze net als in het verleden eens gold direct doorverwezen naar halve finales of nemen enkele geen deel??... jammer om de hengsten niet te zijn strijden tussen alle leeftijd genoten zo blijft de schijn dat GGK het hand boven het hoofd gehouden word...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:01

pukpaleis schreef:
Dit jaar geen dekhengsten in de voorrondes??, zijn ze net als in het verleden eens gold direct doorverwezen naar halve finales of nemen enkele geen deel??... jammer om de hengsten niet te zijn strijden tussen alle leeftijd genoten zo blijft de schijn dat GGK het hand boven het hoofd gehouden word...

de goedgekeurde hengsten mogen meteen door naar de halve finale, best jammer dat ze niet deelnemen aan de voorselecties, maar ik denk als goedgekeurde hengst dat ze toch altijd wel doormogen naar de halve finale

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:19

Judith Ribbels mag ook door naar Ermelo met Nieuwmoed's Travolta (v. Olivi). Ze heeft meegedaan in Luttenberg. Dus ik ga kijken in Ermelo! Travolta is een erg leuk paard

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:47

De uitslagen en de jury's blijven mij verbazen.. in Veghel wint bij de vijf -jarigen een Jazz x Sultan (uit de Barina lijn)merrie die een linker-heup heeft die meer als 10cm lager ligt als de rechter...maar ze heeft er geen last van...maar een ruin van Krack C x Aram met 76!! punten wordt niet doorverwezen omdat het spronggewricht iets vol en verdikt is ...maar hij heeft er geen last van....

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 07:00

als iets niet verklaarbaar of minder mooi is voor de jury, moeten ze toch iets te zeiken hebben waarom ze een paard niet door laten gaan?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 12:09

Ik zag dat Elzenbergs Trendy (numero Uno) van Kimberly Oosterveer (haar pa is eigenaar) ook door mocht naar Ermelo. Bloedmooie forse merrie