Morgen halen we de Armstong merrie daar uit training dus nemen we de papiertjes wel mee.. zeg ik het wel even
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Morgen halen we de Armstong merrie daar uit training dus nemen we de papiertjes wel mee.. zeg ik het wel even
ditchie schreef:Morgen halen we de Armstong merrie daar uit training dus nemen we de papiertjes wel mee.. zeg ik het wel even

), maar dan zou ik wel eerst kijken of je niet weer dezelfde jury voor je neus krijgt...
Ik wil er uiteindelijk toch de sport mee in.. maar het zou ook leuk zijn voor de moeder van deze merrie.. ze heeft alleen maar 1e premie veulens gebracht en het zou leuk zijn als ze straks ook eens prestatie werd
Neonlight schreef:Als ze inderdaad een ingestoken pijpbeen heeft vind ik het terecht, hoe hoog ze ook scoort met bewegen. Je wilt het predikaat omdat je deel wil nemen aan de fokkerij, en dit is terecht ongewenst in de fokkerij. Het KWPN doet niet voor niets selecteren, om zo te kunnen garanderen dat er correcte paarden gefokt worden. Als paarden met dit euvel niet eruit geselecteerd worden betekend dit dat je later zeer veel paarden ziet hiermee. En misschien dat het in 1 generatie nog geen kwaad kan, maar hoe zit het 4 generaties verder? KWPN moet ook aan de toekomst denken.
marije1987 schreef:Even een beetje offtopic, maar Ditchie ik zie dat Janko jouw merrie heeft voorgebracht. Wat betaal je zo'n man?
sarabande schreef:Het KWPN heeft deze merrie toch niet uitgesloten van de fokkerij???
Neonlight schreef:Nee, omdat ze dat gewoonweg niet kunnen. Maar door het toekennen en het niet toekennen van predikaten geeft een stamboek wel een signaal of het paard geschikt is voor de fokkerij of minder geschikt. Anders kunnen ze aan iedere merrie wel het ster-papiertje hangen en heeft het helemaal geen waarde meer.
Lida schreef:Oregon beetje ondoordachte en KWPN volgeling achtige reactie,
Het gaat hier om het feit of het paard een ingestoken pijpbeen heeft en wat zij misschien eraan kan doen om haar paard toch ster te krijgen.
PS wat is jouw functie bij het KWPN of ben je aspirant jurylid gezien je
reactie want er zijn gerust betere stamboeken dan het door jouw geliefde KWPN.
Dus wellicht kun je haar beter adviseren wat zij moet doen en niet wat ik of iemand anders moet doen om ster te krijgen.