arabieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pomelo

Re: arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:51

arabier van vriendin is extreem zenuwachtig.
als ik haar op de wei ga halen moet ze al mesten van de stress, tijdens poetsen en rijden ook. ze is meestal redelijk heet, soms niet van in het begin maar dat komt dan wel na een galopje
is echt een superrrr leuk paardje!

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:05

Wij hebben ook een arabier sins maart 2005 het is een ruin en helemaal nie heet ik denk dat dat komt omdat hij gecastreerd is. als hengst was hij bijna niet te rijden, dat vertelde zn oude eigenaar. nu is het de braafste op stal en heeft nog geen stap verkeerd gezet. En aan stil staan heeft hij echt een hekel. het is alleen wel een echte macho en wil graag met respect behandelt worde. hij heet trouwens expresso en is een schimmel hij is nu net een maandje 5 jaar. Afbeelding
Het is een afstammeling van FS Eternal Flame

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 12:04

Bij ons is het net andersom ...de hengst is het rustigst (onder het zadel) en onze ruin is het snelst afgeleid van zijn werk..

SharifYoffry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:51

Hoi,

Ook ik heb een volbloed arabier! Hij heet Sharif is is de kalmheid zelve... Alleen af en toe dat ziet meneer een "raar" dingetje zoals een bewegend blaadje en dan schrikt hij ineens....

Maar dit gebeurd alleen als hij in een gekke bui is! Verder rijd mijn zusje van 13 ook gewoon op hem en dan is er ook niets aan de hand!

Hij is wel een beetje eenkennig, maar dat vind ik een voordeel... Hij zal als het nodig is, voor zichzelf opkomen En als je hem voor je hebt gewonnen gaat hij door het vuur voor je!

Verder is het erg belangrijk om hem eerlijk te behandelen en kan hij behoorlijk koppig zijn. Ook is hij erg intelligent!!!

Hier een foto van mijn arabische schoonheid:

Afbeelding

En een foto onder het zadel met mijn moeder erop:

Afbeelding

Groetjes Cynthia

hunterspride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 07:54

Ik plaats hier maar een klein berichtje dat ik zojuist in fokkerij en afstamming (FA) een topic heb geopend dat ik heel veel foto's bezit van arabieren in een extra editie van de hengstenkeuring van 1982!!!
Ik denk dat veel van deze merries en hengsten bij jullie wel bekend zullen zijn, maar misschien heb je nooit foto's of zo gezien.
1982 is al heel wat jaren geleden.

Kijk even bij deze topic, ik heb veel namen erbij gezet, misschien kan ik je zo helpen aan meer info over de bloedlijnen van je eigen arabier.