Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
eva'tje schreef:Ik deed het gewoon voor de lol, had natuurlijk leuk geweest als hij een ster had gekregen. Maar voor een ruin is dat eigenlijk niet zo belangrijk. Vind het voor hem goed dat hij op ander terrein komt en het is leuk om te horen wat een 'kenner' van je paard vindt.
Hij had voor stap 63 draf 65 galop 73 en springen 70, dus zeker niet dramatisch. Ben nog steeds trots op hem! voor jullie vast een lange dag in die warme bak! Papier waar de jury op staat ligt in mijn auto, laat het nog wel weten.....

. Ik vind overigens dat als 'een afwijking' (want zo wordt de beenstand nu beoordeeld) zo duidelijk is dat zoiets op een oefenavond ook best opgemerkt mag worden. Je gaat er als hobbyist / beginnend fokker toch ook een beetje heen om wat info te krijgen over hoe ze je paard beoordelen. astridh schreef:Jammer Paulanda. Ik vind overigens dat als 'een afwijking' (want zo wordt de beenstand nu beoordeeld) zo duidelijk is dat zoiets op een oefenavond ook best opgemerkt mag worden. Je gaat er als hobbyist / beginnend fokker toch ook een beetje heen om wat info te krijgen over hoe ze je paard beoordelen.
Het commentaar dat wij hadden gekregen op de oefenavond heeft meegespeeld in de overweging om ons paard (nog) niet voor te stellen. Ik kreeg van jouw bericht op bokt het idee dat men zeer enthousiast was over Vanity. Dat maakt dit dan extra zuur lijkt me. Maar niet getreurd, gewoon lekker gaan rijden. Laten zien dat dat steile voorvoetje geen invloed heeft op de sportprestatie. Het is een ontzettend mooi paard en de eerste punten heb je op uitstraling bij binnenkomen al in de zak. Als tussen de oren nu ook alles lekker meewerkt dan kunnen jullie straks (volgend jaar) lekker de blits maken op de wedstrijdterreinen.

astridh schreef:Jammer Paulanda. Ik vind overigens dat als 'een afwijking' (want zo wordt de beenstand nu beoordeeld) zo duidelijk is dat zoiets op een oefenavond ook best opgemerkt mag worden. Je gaat er als hobbyist / beginnend fokker toch ook een beetje heen om wat info te krijgen over hoe ze je paard beoordelen.
Het commentaar dat wij hadden gekregen op de oefenavond heeft meegespeeld in de overweging om ons paard (nog) niet voor te stellen. Ik kreeg van jouw bericht op bokt het idee dat men zeer enthousiast was over Vanity. Dat maakt dit dan extra zuur lijkt me. Maar niet getreurd, gewoon lekker gaan rijden. Laten zien dat dat steile voorvoetje geen invloed heeft op de sportprestatie. Het is een ontzettend mooi paard en de eerste punten heb je op uitstraling bij binnenkomen al in de zak. Als tussen de oren nu ook alles lekker meewerkt dan kunnen jullie straks (volgend jaar) lekker de blits maken op de wedstrijdterreinen.
LDRD schreef:Wat zag de jury dan precies anders?
Anneke schreef:Ja jammer zeg dat ze geen ster geworden is, het is een heel leuke merrie. Jammer idd van die stand.
Ik ben even wezen kijken, en toevallig moest jij ook net de ring in.
Daarna een vos, die over de muren klauterde. Die was wel ster trouwens.![]()
Ik had erg graag met Pompidou willen meedoen, maar helaas was ik (hoe verassend) te laat met opgeven.

sarabande schreef:Dat vind ik een sterk punt.
Mijn merrie was op de oefenavond, ik was niet mee omdat haar zus op veulenen stond
Ze kwamen thuis met het commentaar dat er een smid bij moest komen en dat het een mooi, groot, langgelijnd paard was met een heel goed achterbeen.
De jury zag dat dus anders
jarrah schreef:Er was geen fotograaf aanwezig, dus er zijn alleen foto's die mensen zelf gemaakt hebben
sarabande schreef:LDRD schreef:Wat zag de jury dan precies anders?
alles anders
jarrah schreef:Met de Pavo zelf zijn we zooo gruwelijk de grond in gestampt dat ik een half jaar nodig had om weer van mn paard te kunnen genieten. Ze is nu ontzettend vooruit gegaan, maar ik waag me echt niet meer aan die Pavo hoor....tussen al die paarden die hun voorbenen naast hun oren leggen

Suzanne F. schreef:Die worden zo gruwelijk afgekraakt. Maar ja, wie ben ik om dat tegen hun te gaan zeggen want dat wordt me niet in dank afgenomen. Maar aan de andere kant wil ik ze een beetje waarschuwen dat ze eigenlijk beter niet mee kunnen doen of er heel weinig van moeten verwachten omdat het eigenlijk sneu is want ze zijn zo gek met hun paardje.
De waarheid kan soms beter maar niet gezegd worden.
. Voor ons heeft ze daardoor niet inder waarde, als dressuurpaard heeft ze voor ons genoeg in haar mars. Elisa2 schreef:Mooi dier,maar die voorbenen zijn idd erg steil,kan de hoefsmid niet wat corrigeren aan de voorhoeven? Mischien als dat lukt kun je het volgend jaar nog een x proberen.
[naam verwijderd] schreef:zou er met ijzer nog wat aan te doen zijn wellicht?