Lingh op mijn merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Lingh op mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:47

Ik ben ook rond aan het kijken. United zelf is mooi maar ik hoor veel slechts en nog niks goeds over zijn nakomelingen.

UB40 ga ik in de gaten houden volgend jaar voor zijn eerste lichting. Ik ben juist voor mijn springmerrie opzoek naar een goed bewegende spring/allrounder. Ik wil juist kruis verbeteren en het super brave karakter behouden! Ik heb nog 1 a 2 jaar de tijd! Misschien dat ik haar pas met 4 jaar dek.

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 17:53

parouscha schreef:
Van united ben ik niet onder de indruk, van de meeste die we gezien hebbe vind ik de koppie's niet mooi.
Van die hoofdjes die uitstraling missen .

Ub40 daarin tegen vind ik een super hengst, hengst heeft erg mooi bloed.

Verder vind ik zelf Trento B een gave hengst en tuschinski.

Trento B ben ik ook van onder de indruk..

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 18:01

Heeft iemand trouwens informatie over Iglesias?
We zijn er achter gekomen dat ze bij haar vorige eigenaar een veulen van Iglesias heeft gehad, genaamd Usual. Verder weten we niets over het veulen want het KWPN kan geen informatie geven over de eigenaar (privacy).
We zijn nu aan het kijken of de vorige eigenaar nog weet aan wie hij het veulen verkocht heeft.
Weet iemand ook wat over de nakomelingen van Iglesias, welke kleur, prestaties etc?
Bedankt!

Naam: Iglesias
Geboren: 28 april 1990
Kleur: Zwart
Stokmaat: 1.70m
Bijzonderheden: Goedgekeurd kwpn hengstV. RUBINSTEIN, v. ROSENKAVALIER
M. GOLDIANA H
v. INSCHALLAH OLDS X, m. GOLDIE H
mv. MAGISTER -- SIGESMUND
Fokker : TH. KLAUS, te STAPELFELD
Eig.: LAUW VAN VLIET HENGSTENHOUD. V.O.F., LAGEDK 28, 3401 RG YSSELSTEIN
VERR. 90.10486: S.7,5 D.7,5 G.7,5 RP.8 SPR.5,5 VS.5,5 K.9 ST.9 TR.9

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:44

Het is helemaal aan jou, maar wat dacht je van Matterhorn.
Een hele mooie hengst, springgericht gefokt en schitterende exterieuren?!
Een goede springer kun je allicht met een All-rounder combineren; Burggraaf geeft zowel springers als goede dressuur type's, Quatro, Riverman, Rhodium, Oscar (niet te vergeten), Lupicor, Unaniem (bij L. van Vliet) is nog niets van bekend, maar vind ik een geweldig paard..er is zoveel moois, zoek een mooie uit maar verloochen niet helemaal de springgenen is mijn advies.

Iglesias is een zwarte hengst van Rubinstein: ik ben er niet kapot van, maar ieder zijn smaak.
Hij heeft heel lang bij Lauw van Vliet gestaan, maar is dit jaar naar het noorden van Nederland vertrokken.
Ik denk dat de rug een aandachtspunt is bij Iglesias, corrigeer me maar als dat niet zo is.

Wat vreemd dat je geen nakomelingenoverzicht van je merrie krijgt, volgens mij kun je dat gewoon opvragen!
Als men het veulen op zijn naam heeft gezet, dan staat daar sinds kort ook het adres van de "eigenaar" bij.

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 19:10

dankjewel, mateen ff checken!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:14

Iemand noemde mij ook al eens matterhorn......... Sommige hengsten fokken blijkbaar erg stabiel.......

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:15

Matterhorn is een topper!
Geweldig paard, mooi extrieur, en super karakter en kan lopen!
Zijn nakomelingen zien er ook goed uit!

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:36

misschien is het verstandig om eerst eens voor jezelf te bepalen wat je wil verbeteren en verankeren in je merrie. Daarna ga je bekijken welke hengsten naar jouw idee goede paarden zijn met dito afstamming. En verbeteren cq verankeren zij de punten die je eerder hebt geanalyseerd.
Ik heb hier nu wel 15 hengsten voorbij zien komen...zeer uiteenlopend qua bloedvoering en van 10 hengsten durf ik bij voorbaat te zeggen dat ze op deze merrie zeker niet zullen verbeteren. Je kan een hengst wel mooi vinden, maar hij moet 'klikken' bij de merrie zodat het veulen een vooruitgang is..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:40

Bas: Zou jij mijn topic willen bekijken? Niemand die daarin reageert nl........met een advies voor hengstenkeuze.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:49

Ik heb der niet echt verstand van... dat laat ik aan m'n zus over...

Ik heb 2 hengsten waar ik op het moment nogal weg van ben.
Triple. Super lopen en ook erg goed springen... Ik vind het ook een mooie hengst om te zien. Heb hier trouwens op m'n andere pc een filmpje van...
En Casall. Hiervan heb ik echt een paar hele goed lopende nakomelingen gezien. Heel spectaculair draven en mooi gebouwd.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 23:32

Wat vind je van de springhengst Hamlet (v. Nimmerdor)
Deze heeft toch ook al leuke dressuur paarden voort gebracht en fokt volgens mij toch ook wel redelijk breed door, of heb ik het mis

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 12:12

Hamlet spreekt me niet echt aan...
Niet zo'n mooi hoofd (No Offence!)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:29

Solitair? Super allrounder!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:39

Marion71 schreef:
Wat dacht je bijvoorbeeld van Riverman? Springt goed, beweegt goed en fokt goed. Wat wil je nog meer? De nakomelingen die ik ken zijn stuk voor stuk mooi (luxe maar er blijft wel paard over), goede springers en bewegers. Kun je dus alle kanten mee op. Succes

Ik heb horen vertellen dat Riverman dressuurpaard wordt? Ze zouden hem binnekort in de Z starten?
Ik heb ook al verschillende mooie riverman's gezien, idd een veelzijdige hengst.
Odermus R is ook een veelzijdig paard. En idd Solitair.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:20

Whispertje schreef:

Haha is niet erg ben zelf wel helemaal weg van die hengst.. en had een paar goeie dressuur paarden en best bred gebouwde van hem gezien dus jaa dnek ik zal het ff melden.. beter dat iemand geintereseerd overkomt dan helemaal niks, toch

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 18:25

kitag1rl schreef:
Whispertje schreef:

Haha is niet erg ben zelf wel helemaal weg van die hengst.. en had een paar goeie dressuur paarden en best bred gebouwde van hem gezien dus jaa dnek ik zal het ff melden.. beter dat iemand geintereseerd overkomt dan helemaal niks, toch

Wel bedankt voor je reactie hoor! Elke tip is welkom tog?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:36

wij hebben dit jaar een veulen van UB40 gehad en als je een niet te smal gebouwd paardje wilt moet je daar niet mee fokken. ons veulen is waanzinnig mooi en er is al veel intresse naar, maar ze wordt geen breed paard.
Verder zou ik ook niet voor united gaan, ik wacht eerst zijn nakomelingen allemaal even af, ben er niet zo weg van.

als je echt een iets forser paardje wilt fokken kies dan voor democraat.
die fokt wat grovere paarden en zowel internationaal dressuur als springen (is hij zelf trouwens ook) daarmee krijg je wel wat je wilt denk ik.

overigens vind ik het onzin dat je geen dressuurhengts op een springmerrie kunt zetten, ga alle grand prix dressuur paarden maar eens af en kijk hoeveel van dit soort combinaties er zijn!!!

ik ben zelf ook helemaal weg van Lingh en wilde er ook graag een veulen van hebben, maar heb bewust een jaar gewacht omdat een goede sporthengst nog geen goed vaderdier hoeft te zijn. Wij hebben namelijk ook een Lancet meerie gefokt ooit en die vond ik waardeloos, terwijl haar moeder grand prix loopt. Lancet is mooi voor de sport maar ik heb er weinig goede nakomelingen van gezien, vandaar de keus om de nakomelingen van Lingh ook even af te wachten!

veel succes met je keuze!!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 06:41

kitag1rl schreef:
Whispertje schreef:

Ik doe met je mee hoor, plaatje van een hengst!! En heb er al enkele hele aparte van gezien, allemaal een bloedkop, uitstraling, groot en donkerbruin.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:38

Springhengst , dressuurhengst???? Het is allemaal heel leuk, maar Coby van Baalen rijdt momenteel BCM Kigali. Deze Hensgt heeft al heel wat prijzen als springpaard op zijn naam staan en is nu door Coby tot dressuurpaard omgeschoold en doet het zeker niet onverdienstelijk.
zie www.dressuurstalvanbaalen.nl
En ik geloof dat ze dit niet voor de eerste keer doet.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:58

De stam heeft meerdere dressuurpaarden gebracht...

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 18:07

We zijn van het stamboek wat dingen over Passion te weten te komen. We wisten al dat haar moeder Ursula was, maar we wisten niet dat ursula 18 veulens heeft gehad, merendeel hengsten (ruinen) en een paar merries (waaronder Passion). Nu blijkt dat AL deze hengsten hoog lopen in de dressuur EN in het springen. Dus Passion is wel springgefokt, maar een allround paard, want de dressuur heeft ze dan waarschijnijk van haar moeders kant meegekregen.
We weten ook dat Passion een veulen heeft gehad in 2001, Usual.
Als een van jullie dit paard kent (kleine kans), diegene mij dan PB-en?
De afstamming is IglesiasxCordial Medoc.
Omdat Passion nu echt een bewezen allround paard is (volgens papier dan, en ze kan ook erg goed dressuren), is het dan wel goed om er een dressuurhengst op te zetten?
Ik dacht namelijk aan Iglesias, want als dat vorige veulen van haar, Usual, mooi/goed is, willen we haar dus door Iglesias laten dekken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:11

Dan kan je ook voor een andere Rubinstein zoon gaan zoals OO seven?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:24

Suzanne F. schreef:
Dan kan je ook voor een andere Rubinstein zoon gaan zoals OO seven?

Het is de match Rubinstein Inschallah x met Nurprimus

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 18:42

00Seven is ook erg mooi, maar Iglesias lijkt me leuker omdat het vorige veulen van Passion en het 'nieuwe' veulen dan volle broers/ zussen zijn.
En Iglesias past waarschijnlijk goed bij Passion, want hij is al uitgekozen door een professioneel fokker.
Hij is ook wel erg mooi:
Afbeelding

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:08

Heeft verder iemand nog ervaringen met Iglesias?