Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bucephalus schreef:Naast het sterpredikaat zou er een ander keurmerk moeten komen. Iets van een waardering voor de fokwaarde, fokklassen ofzo. Ik noem maar iets.
Nicole288 schreef:Buc, dat zou wrs niet veel veranderen? Van de merries die zo'n predikaat voor de waarde van de fokfamilie (bedoel je het zo?) krijgen, zullen degenen die daarbij ook ster zijn nog steeds populairder zijn?
sarabande schreef:..En dan een merrie die prok en prestatie heeft wegtrappen op 1 punt, is onbegrijpelijk in het huidige fokdoel.
Nicole288 schreef:CGJ: Hoe zou je zo'n exterieurpredikaat voor springmerries voor je zien? Wat is dan het ideale plaatje van een springmerrie? Want je zult toch iets moeten hebben om die merries mee te vergelijken. (vergelijk ze met de gemiddelde springgefokte kwpn merrie, maar hoe weet je dan of je verbetert, waar moet je dan naar streven?)

Missouri schreef:Een merrie die een goede PROK en verrichting heeft, is dan nog zeker niet sterwaardig. Wat als het een lelijke bok is die eigenlijk niet zo heel erg best kan lopen? Een goede ruiter erop doet heel veel, maar als zo'n paard het dan alleen moet doen valt het wel tegen.
Magique schreef:Stel je hebt een merrie a la Salinero, die zal nooit & te nimmer ster worden en dat mag gewoon niet kloppen vind ik.

Missouri schreef:Sorry hoor, maar als ik de eerste bladzijde zo lees hoor ik hier duidelijk een gevalletje "gezever op de jury omdat mijn merrie geen ster geworden is"..
Missouri schreef:
Persoonlijk vind ik Madorijke ook niet echt een prachtig paard. Maar die was wel correct genoeg voor de ster.
CGJ12 schreef:....
Ooit een lelijke Miss-Holland gezien ?
Bucephalus schreef:CGJ12 schreef:....
Ooit een lelijke Miss-Holland gezien ?
Ik wel. Smaken verschillen immers, hahahaha!
CGJ12 schreef:Ja, maar jij vergelijkt ze gelijk met je dochters en dan valt alles tegen...........
LDRD schreef:Kan je dat toelichten Sarabande?

) geen beletsel om in de GP te presteren.. of is het pre-sterren
?