Gegevens opvragen eigenaren fokprodukten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Gegevens opvragen eigenaren fokprodukten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 06:29

Lida schreef:
Mireille,

Als je achter het adres van Fons komt wil je mij up-daten hoe het met hem gaat.

Uiteraard!! (dan ga ik heen om foto's te maken ook)...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 06:30

Ik heb nog niets

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:09

Ik heb zondag het mailtje verstuurd en kreeg gisteren een envelop bij de post (met kaartje "met vriendelijke groet" erbij!) met daarin kopieën van de gegevens van mijn merrie en van haar moeder met alle nakomelingen. Heel netjes dus.

Helaas schoot ik er niets mee op want de volle zus van mijn merrie stond nog steeds op naam van de fokker, nooit overgeschreven dus. Ook zijn er bij het KWPN nooit nakomelingen van haar aangemeld. Ook hebben alle halfbroers en (half)zussen van mijn merrie nooit een (stamboek/premie)keuring bezocht, de mijne is als enige ingeschreven in het stamboek (en ook als enige dus op naam van de eigenaar gezet) en met predikaten. Hartstikke jammer voor die moeder (en haar fokker/toenmalige eigenaar(s)) want ik kan mij niet voorstellen dat mijn merrie haar enige geslaagde nakomeling was...

Jammer dat er niet een soort verplichting is om paarden op naam te zetten, bijv. als je ze langer dan een jaar in je bezit hebt of bijv. de sanctie dat je, wanneer je met een veulenboekmerrie fokt, je bij de nakomeling geen veulenboekpapier krijgt. Dat eerste hoeft dan geen geld te kosten (doet het nu toch ook niet?) en dat tweede, tja, als je wilt fokken is dat toch een kleinigheid die er bij komt? Of de consequentie is dat je een veulen fokt dat geen vol papier heeft...

Maar goed, ik heb het geprobeerd en weet nu dat de zoektocht een beetje doodloopt. Helaas.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 18:18

Ik had vandaag de envelop in de bus met de gegevens.

Erg fijn want iedereen heeft de paarden op zijn/haar naam gezet. Ik heb als fokker dus contact gezocht gelijk vanavond en men was erg enthousiast.

Unexpected L staat in Zieuwent

Tino Tae-Bo staat in Zorgvlied (Dr)

Ik ben weer helemaal op de hoogte.

Zijn er mensen uit die buurt die de mensen zouden kennen?