Fokadvies Contango x Cavalcadour-merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Fokadvies Contango x Cavalcadour-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:07

Als je gaat voor superkarakter zou ik ook niet gokken op een ferro...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:15

Een hengst die jong is heeft zichzelf dan niet bewezen, maar moet dat om een goede hengst te zijn? Uiteindelijk fokken we met zijn genen, niet met zijn eigen resultaten...

Tuurlijk is een hele bewezen hengst minder gokken maar je kan 6x met dezelfde combinatie fokken en 6 verschillende paarden krijgen.

In mijn ogen is een jonge hengst met een doorgefokte bewezen stam net zo waardevol als een reeds zelf bewezen hengst.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:28

ik trek me daar nooit wat van aan. Ik kies voor de hengst waarvan ik denk dat hij het beste bij mijn merrie past en leeftijd, prestatie enzo zijn punt twee.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:49

Dat gevoel heb ik dus ook. Je kijkt dan naar de stam erachter en als dat je achteraf niet past kun je altijd kiezen het niet te doen. Er zijn zoveel hengsten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:24

Uit mijn Contango x Chronos heb ik een mooi maar vooral heel lief veulen van San Brentano.
Afbeelding

Nog nooit zon verschrikkelijk handzaam en op mensen gericht veulen gehad. Ik kon moeder en veulen na een week al alleen (langs een openbare weg) naar buiten zetten.
Veulen kan ook nog heel fijn lopen met vooral goede draf.
Wellicht een idee om in die richting een hengst te zoeken.

Overigens achter haar staat niet haar moeder, maar haar grootmoeder Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:26

Zouden de Samba Hit's erbij passen?

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 10:00

San Brentano zou wel kunnen passen, maar heb wat "problemen" met zijn stokmaat, is hij werkelijk 1.66? Aangezien merrie zelf niet groot is en haar moeder en grootmoeder ook niet, lijkt me dit aan de kleine maat.

De Samba Hit's zijn dan idd wel joekels maar zij zijn niet goedgekeurd voor het KWPN he? Eigenaresse wil wel graag KWPN-papier.

Wat dachten jullie verder van Ronaldo? (idd niet echt bewezen hengst, maar wel meer van bekend dan van een T-tje of een U-tje).

Rubiquil zou idd ook kunnen...eens even in verdiepen...

edit: wat denken jullie trouwens van Jetset-D?

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:14

Ronaldo heb ik nog geen goede nakomeling van gezien........ Alle lange trage dweilen waarvan sommige met een bult tussen hun ogen!

Jet-Set D wil nog wel eens heel ordinair fokken op een merrie die niet zoveel bloed voert. Ik zou daar een beetje mee oppassen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:18

san brentano is echt maar 1.66 en de stam waar hij uit komt gaf nog meer kleintjes. Maar hij is ook niet kwpn gekeurd dus dan houdt het verder al op.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:22

mits de merrie genoeg kracht vanachter heeft zou ik gaan voor San Remo. Geeft een super front met lang voorbeen, elasticiteit en een heldere kop mee. Is daarbij ook nog KWPN gekeurd en betaalbaar. Let wel, alleen als de merrie genoeg kracht vanachter heeft.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 10:23

saluut schreef:
Ronaldo heb ik nog geen goede nakomeling van gezien........ Alle lange trage dweilen waarvan sommige met een bult tussen hun ogen!

Jet-Set D wil nog wel eens heel ordinair fokken op een merrie die niet zoveel bloed voert. Ik zou daar een beetje mee oppassen.

Haha, dat is duidelijk taal over Ronaldo Lachen

Met Jetset-D heeft de eigenaresse al eens gefokt, een goed bewegen merrie-veulen uit een Flemmingh-merrie, zij heeft het veulen als jaarling helaas moeten afmaken, zijn rug was niet goed (kissing spikes?, in ieder geval dat de ruggegraat zo naar boven staat). Ze is dus wel een beetje angstig met Jetset-D.

Ik zat zonet het hengstenbestand van het KWPN door te snuffelen en kwam nog op D-Day, ik heb echter geeeen idee hoe deze hengst fokt!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 10:24

Rhea schreef:
mits de merrie genoeg kracht vanachter heeft zou ik gaan voor San Remo. Geeft een super front met lang voorbeen, elasticiteit en een heldere kop mee. Is daarbij ook nog KWPN gekeurd en betaalbaar. Let wel, alleen als de merrie genoeg kracht vanachter heeft.

We hebben een San Remo staan! Heeft inderdaad een super front en een heel goede draf (komt uit een Belisar-merrie). Merrie heeft wel genoeg kracht achter, maar ik vind San Remo zelf niet echt veel beweging hebben.

edit: Maar fijn dat iedereen zo meedenkt! Lachen

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:28

Nee maar hij fokt het wel sjappie en daar gaat het toch om.

D-day is superinteressant, maar fokt kleintjes en schimmels....door dat laatste valt hij voor mij af.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 10:31

Rhea schreef:
Nee maar hij fokt het wel sjappie en daar gaat het toch om.

D-day is superinteressant, maar fokt kleintjes en schimmels....door dat laatste valt hij voor mij af.

Ja snap ik wel Rhea, maar hengst zelf moet ook aanspreken....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:23

Rhea schreef:
san brentano is echt maar 1.66 en de stam waar hij uit komt gaf nog meer kleintjes. Maar hij is ook niet kwpn gekeurd dus dan houdt het verder al op.

San Brentano kan geen goed doen bij jou. Mijn veulen is groot genoeg, uit een niet grote moeder, mijn DA en hengstenboer hebben echt grote veulens van hem. O ja San Brentano gaf ook geen mooie halzen he????

zie boven

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:27

D-day geeft idd kleintjes en daar moet de merrie ook écht achter sterk voor zijn, van hem heb ik net zulke slappe dweilen gezien als van Ronaldo en San remo.
De San remo bij ons op stal is mooi, maar ook klein, voskleurig, beknopt, wel mooi front, maar de achterbenen zijn volgens mij in de moeder achter gebleven.
Sandro hit bloed zou ik soweiso niet doen, maar goed, zo denk ik ook over Weltmeyer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:31

sarabande schreef:
Rhea schreef:

San Brentano kan geen goed doen bij jou.

Toicstarter vraagt om een KWPN goedgekeurde hengst. daar doelt rhea mi op!

Sjappie schreef:
De Samba Hit's zijn dan idd wel joekels maar zij zijn niet goedgekeurd voor het KWPN he? Eigenaresse wil wel graag KWPN-papier.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:32

Als ik die merrie zo zie zou ik gaan voor laaaaaaaaaaaange lijnen, dus geen Florencio, geen Tuschinski, geen Sandro hit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:41

Samsam schreef:

Dit is niet de eerste keer dat Rhea San Brentano afkraakt. Mijn voorbeeld uit mijn Contango merrie sloeg meer op het karakter en ik gaf als advies om vergelijkend bloed te zoeken.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:43

Flemminghbloed ook maar niet doen, als ik de rug bekijk. Die lijkt op de foto in ieder geval nogal diep. (O, zie later dat iemand anders een dergelijke opmerking ook al geplaatst had... Haha! )

Zou Obelisk iets zijn?

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:48

Tsjah ik zou zeggen verdiep je echt eens goed in Rubiquil, dat zou een mooie passende combinatie zijn. Karakter, lengte, extra bewegingen, meer maat.

Verder dacht ik ook richting Florencio, ik heb daar nu een aantal veulens van gezien uit zeer verschillende moeders en het zijn kant en klare dressuur paarden, suuuuper bergop, enorm bewegen, makkelijk sluiten en verruimen, maar misschien te beknopt voor deze merrie en het karakter is ook nog maar afwachten.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:18

sarabande schreef:
Samsam schreef:

Dit is niet de eerste keer dat Rhea San Brentano afkraakt. Mijn voorbeeld uit mijn Contango merrie sloeg meer op het karakter en ik gaf als advies om vergelijkend bloed te zoeken.

Jezus mens begin je nu weer? Ik zie niet in waarom ik de hengst zou moeten afkraken behalve op zijn slecht sperma. Ik weet ook niet waar jij dat leest!! For the record, ik heb een merrie drachtig van een hengst uit een volle zuster van de moeder van San Brentano!

Ik heb alleen de vraag m.b.t. de stokmaat bevestigd. als jij wil beweren dat de stam geen kleintjes heeft voortgebracht dan lieg je dat je barst alleen om je eigen veulen te promoten. Duurde trouwens wel lang he die foto's?!?

Sjappie voor jouw informatie, Ruben G uit dezelfde moeder 1.66 Alabastro uit een volle zus van de moeder, nu als 4 jarige 1.65.

en nu weer on topic aub!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:21

enne zorg dat je je feiten op rij hebt voor de zoveelste keer. Ik heb nooit een woord over zijn hals gezegd. Mijn geheugen werkt schijnbaar iets beter dan dat van jou want ik weet me nl. nog te herinneren dat petraaken ooit gemeld heeft dat hij een korte hals heeft.

sorry voor het off topic sjappie!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 13:24

Odie schreef:
Tsjah ik zou zeggen verdiep je echt eens goed in Rubiquil, dat zou een mooie passende combinatie zijn. Karakter, lengte, extra bewegingen, meer maat.

Verder dacht ik ook richting Florencio, ik heb daar nu een aantal veulens van gezien uit zeer verschillende moeders en het zijn kant en klare dressuur paarden, suuuuper bergop, enorm bewegen, makkelijk sluiten en verruimen, maar misschien te beknopt voor deze merrie en het karakter is ook nog maar afwachten.

Florencio is dan nog geen bewezen hengst maar ik ben er wel weg van! Ik ga me eens goed verdiepen in Rubiquil en Florencio....

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 13:25

Rhea schreef:
enne zorg dat je je feiten op rij hebt voor de zoveelste keer. Ik heb nooit een woord over zijn hals gezegd. Mijn geheugen werkt schijnbaar iets beter dan dat van jou want ik weet me nl. nog te herinneren dat petraaken ooit gemeld heeft dat hij een korte hals heeft.

sorry voor het off topic sjappie!

Rustig rustig!! Geeft niets...allemaal lief zijn he??!