Gribaldi-hengst met apart kleurtje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: Gribaldi-hengst met apart kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:39

Hee Pippi Langkous, falderie faldera falderhop-sa-sa, Hee Pippi Langkous, ze is voor niemand bang...

Tja, vroeger hadden ze zo'n paard op Ponypark Slagharen, ze maakten er leuke fotos mee Haha!
vind het eigenlijk wel leuk!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:25

Ah, Convenance, ja die is van mijn staleigenaresse, ik zie hem elke dag. Super brave hengst, een echte gentleman, dekt natuurlijk, we zien het "regelmatig" Haha!.

Gisteren heeft ze nog een wedstrijd gereden in het M1, in 1 proef had ze 184 punten meen ik Knipoog. Toch niet slecht voor een stippel he Knipoog! Die 2 gaan super, petje af!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:06

ik vind het wel een leuk beest!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:10

Convenance is de vader van mijn 2-jarige snoepie. En hij doet het inderdaad heel erg leuk in de sport.

olafj

Re: Wat ik nu toch tegen kwam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:15

Black_White schreef:
Elisa2 schreef:
ja ik vindt hem ook leuk,is weer een keer wat anders dan al die bruine en zwarten..

Omdat hij niet brui en niet zwart is wil nog niet zeggen dat het een mooi paardje is Bloos er zijn meer mooie kleuren. Ik vind het gewoon echt oer lelijk zoals ik hier boven ook al heb gezegd. Gibraldi (sgrijf ik t goed?) of niet.

Een goed paard kent geen kleur! Knipoog

( mijn voorkeur gaat er ook niet naar uit, maar mooi is ie zeker!)

miisshOrse

Re: Wat ik nu toch tegen kwam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 09:09

Een goed paard kent geen kleur! Knipoog

( mijn voorkeur gaat er ook niet naar uit, maar mooi is ie zeker!)
[/quote]

Daar zit ook wat in! Lachen[/quote]

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:53

Jillyken schreef:
Ieder zijn eigen mening maar ik vind appaloosa's niet mooi
mooie bonte, met grote vlekken wel maar niet met stippels.

Is ook mijn mening.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:54

Hi hi, wat leuk om mijn paardje hier tegen te komen!
Convenance is dus van mij en wij fokken rijpaarden met het liefst een apart kleurtje! Maar ik heb dus absoluut ook liever een goede effen dan een slechte stippel!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:53

Hoi, ook welkom hier! En jij hebt geluk, jij hebt alleen maar goede spikkeltjes! Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:35

Aha SparklingApp, welkom, je hebt het topic gevonden zien ik Haha!. Er zijn al meer topics over je hengst geweest in het verleden Ja, maar weet niet of die nog te vinden zijn?

Ben erg benieuwd hoe je nieuwste stippel het gaat doen, die vind ik ook errug gaaf Ja!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:02

hmm zijn er ook leuke springhengsten met stippels ? Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:54

Wat leuk die stipjes!

Ik ken wel een man die fokt met een bonte Samber-merrie. Daar heeft ie nu een bonte Gribaldi, een bonte Stravinsky en een bonte Krack C uit!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:32

supersambo schreef:
hmm zijn er ook leuke springhengsten met stippels ? Haha!

Ja, over 3 jaar, mijn veulen. Is alleen een verkeerde maat voor jullie. Haha!
(Lamento III x Kantjes Ronaldo, wordt 1.47m hoog ongeveer Knipoog ).

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:50

Hé Anoukie!!
Ja bedankt voor de tip, wel lache hoor!!!

Nou, een leuke spring pony hengst dus over 3 jaar... maar er is ook een hengst goedgekeurd, Isala's Oriënt en ik weet wel zeker dat hij goed moet kunnen springen.. Zijn vader is Krimh ox en die heeft heel wat nakomelingen die heel goed kunnen springen en uit die moederlijn heb ik er ook een paar die echt goed kunnen springen! Hij is alleen ook niet zo groot.. 1.58 ofzo?

Maar zijn paps is als E pony mooi wel nederlands kampioen Z-samengesteld bij de paarden geworden en ZZ-springen was voor hem ook geen probleem! Maar het probleem bij de Appaloosa's is (vind ik) dat er wel goede paarden lopen maar dat er zo weinig mee gedaan word. Er zijn er maar een aantal die serieus gereden worden.

Oh en Neonlight... ik ben blij dat jij het zegt, ik vind ook al onze stippels zo leuk, moet toch echt eens wat weg doen, maar ik kan niet kiezen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:56

Je hebt toch al een keuze gemaakt, Isala's Lune heb je toch te koop staan?
Maar ja, als je ieder jaar zo'n leuke veulentjes van Convenance bij je merries fokt wordt het wel lastig. Haha!

tillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 00:23

Wat voor een papier krijg je bij het veulen als je je KWPN merrie dekt bij een appaloosa?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 00:41

Als je een goedgekeurde appaloosa hengst hebt kun je er een NAS papier bij krijgen (Nederlands Appaloosa Stamboek). Je kunt er ook KWPN papieren bij krijgen volgens mij (dacht dat Donja er zo een paar had) en bij verschillende hengsten zijn ook NRPS papieren mogelijk (Bratt van Donja bijvoorbeeld).

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:47

Er word natuurlijk ook wel eens wat geexperimenteerd in de fokkerij en dan heb je soms wonderlijke resultaten! Wel leuk!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:27

Suzanne F. schreef:
Wat leuk die stipjes!

Ik ken wel een man die fokt met een bonte Samber-merrie. Daar heeft ie nu een bonte Gribaldi, een bonte Stravinsky en een bonte Krack C uit!

Op het opfok adres waar mijn paard heeft gestaan stond ook een bonte Krack C (geen idee uit wat voor een moeder) Die was een soort van Roodschimmel bont. Had een mooi exterieur maar die kleur mmwoh...nee
De gestippelde gribaldi vind ik wel leuk.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:41

Gitta1977 schreef:
Er word natuurlijk ook wel eens wat geexperimenteerd in de fokkerij en dan heb je soms wonderlijke resultaten! Wel leuk!

Of je echt experimenteren moet noemen... ik zou eerder voor verbetering gaan. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat er binnen het appaloosastamboek alleen met vreemde rassen gekruist gaat worden. Maar als je een apart sportpaard wilt fokken moet je soms naast de deur eten. Net zoals ze het huidige KWPN-sportpaard hebben gefokt uit Gelderse en Groningse stammen midden bijv. inmenging van Volbloed.
Zelf heb ik nu een 3-jarige hengst staan uit een appaloosamoeder en een appaloosahengst waarvan de vader Saint Urus d'Olympe is. En nu hebben we een veulen van de hierboven genoemde Isala's Orient waar dus weer Krimh achter zit.
En voor de niet spikkelliefhebber, er zijn ook appaloosa's met vrij weinig spikkels. Zowel witte met een verdwaalde vlek (fewspot) als donkere paarden die alleen op hun kont spikkels of donkere vlekken hebben. Ook komt het voor dat er uit een appaloosa een eenkleurige gefokt wordt.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:05

Ja, je probeert het ras steeds meer te verbeteren..
Het KWPN is idd uit een aantal rassen onstaan, maar ook nu proberen ze het ras te verbeteren door de beste hengsten van andere stamboeken ook KWPN goed te keuren!

Zo zien wij dat met het Appaloosa stamboek ook, je gaat (hoop je) niet met stapjes maar met sprongen vooruit als je het beste bloed ook van buiten het stamboek gebruikt, vooral waar dat kan, bij bijv een few spot.

Ach, en ik ken wel een aantal mensen die niet zo weg waren van de stipjes, maar absoluut wel van onze paarden!
De jongen die mij heeft geholpen met het beleren van Convenance vond die stipjes niet echt geweldig, maar nadat hij een week met hem bezig was zei hij heel enthousiast: "wat een geweldig paard en aan die stipjes begin ik ook al te wennen!" en een vriendin van mij die een paard van ons least zat voor de toekomst al een veulen van mij uit te zoeken waarop ik zei: "maar jij houdt helemaal niet van stipjes!" zegt ze tegen mij: "maar als ze er zo uitzien wel.."