hengstenkeuze.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jubeltje

Re: hengstenkeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:09

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:11

jubeltje schreef:

Hohenstein is zo ver ik weet 1350 euro.Kijk dan eens voor zijn kleinzoon Goldschmidt(Biotop X Hohenstein), goedkoper en zeker getalenteerd.

je heb gelijk Bloos
Ik zag het net ook Bloos

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:18

Ik vind Hohenstein nog niet zo heel aansprekend. Schouder net aan de korte kant, staart hoog ingeplant, bovenlijn mocht net even wat mooier gesloten. Beweging is lastig te beoordelen van foto bezien, maar lijkt net niet lekker door te treden van achter en de voorbeentechniek is niet helemaal mijn smaak.

Rhodium is een fraai gemodelleerd paard met een machtige galop. Qua draf komt de hengst echt veel te kort, komt naar mijn mening veel te weinig tot dragen. Er zijn enkele goede veulens uit geboren, maar k heb genoeg veulens gezien die uitdrukking in het hoofd missen en vier witte benen hadden. Heb er ook een bekeken die 1,5! jaar was en toen al 1,69 meette. wat moet je met die kanonnen?!

Universeel en UB40 kunnen wel eens gaan verrassen. Universeel beschikt in beweging over veel ritme, balans en ruimte (net als Uphill overigens). van UB40 heb ik enkele fraaie veulens gezien, en de hengst is zeer aansprekend. Denk er wel aan dat je merrie niet te bloederig is bij UB40.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 10:25

nee, ik denk ook niet dat ik zal kiezen voor Rhodium. Ik ben erg benieuwd naar ons veulen van universeel doie volgend jaar geboren word. Ik ben echt weg van die twee hengsten. Ondanks dat mijn merrie veel volbloed valt dat niet echt aan haar te zien. Daarom graag een hengst met bloed uitdrukking, lux, en een goede gedragen draf. Ik denk inderdaad dat UB40 daarbij kan helpen. Ze is nu overgins 3 maand drachtig van Future.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:34

Rubiquil?? Vererft maat, beweging en kracht.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:44

Basvdv ben het met je eens wat Hohenstein betreft!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 10:45

Dat zou misschien ook wel een goede kunnen zijn ja, maar ik geloof dat zijn voorbeen iets wat aan de korte kant is, toch?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:52

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 11:21

ceasario schreef:
http://www.ferienhof-stuecker.de/

Wij hebben er een drachtig van Louis le Bon

heb je al veulens gezien van deze hengst? En wat voor een merrie is dat die je hebt laten dekken door deze hengst?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:33

Een vriendin van mij heeft een UB40 veulen uit een osmium moeder
Echt een plaatje!! Maar weinig maat

Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 13:53

mooi veulen hoor!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:20

Lijkt op de foto wel erg propperig, maar dat kan aan de foto liggen.
Ik zie liever meer lengte.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:34

mistral schreef:
goldschmidt is 650,- euro, maar ik zou ook geen peperdure hengst gebruiken als je nog niet weet wat jouw merrie vererft.

Afbeelding

Kijk eens op de site voor meer info over deze hengst

De vader van Goldschmidt , Biotop staat ca. 1 uur rijden van Enschede
vandaan bij Rüscher-Konermann in Greven.

http://www.hengststation-ruescher-konermann.de/

De moeite waard om eens te kijken.

klik dan op het plaatje met de muntjes.
Dan bij de kleinere letters op "Reitpferdehengste"

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:37

[quote="yfande"][quote="mistral"]
goldschmidt is 650,- euro, maar ik zou ook geen peperdure hengst gebruiken als je nog niet weet wat jouw merrie vererft.

Afbeelding

Kijk eens op de site voor meer info over deze hengst

De vader van Goldschmidt , Biotop staat ca. 1 uur rijden van Enschede
vandaan bij Rüscher-Konermann in Greven.

http://www.hengststation-ruescher-konermann.de/

De moeite waard om eens te kijken.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 16:02

ik zal er eens naar kijken. heb je zelf een veulen van die hengst?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 17:32

Mireille1970 schreef:
Lijkt op de foto wel erg propperig, maar dat kan aan de foto liggen.
Ik zie liever meer lengte.

Ze is wel wat meer vierkant dan recht hoekig, maar propperig is ze niet eerder popperig
En ze is hier 1 dag oud !

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:11

Het was niet kritisch bedoeld maar ik gaf mijn mening. Zeker een veulen van 1 dag zie ik graag een "grote lange zak botten" (snap je wat ik bedoel)... maar inderdaad popperig zou ook een benaming voor wat ik bedoel kunnen zijn.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:15

Mireille1970 schreef:
Het was niet kritisch bedoeld maar ik gaf mijn mening.

I know Knipoog

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:15

Mansolein schreef:
ik zal er eens naar kijken. heb je zelf een veulen van die hengst?

Nee, maar ik vind Goldschmidt erg mooi en Biotop is grandioos,
komt bij dat Biotop natuurlijk het nodige in de sport bereikt heeft
met Rainer Klimke en zijn dochter Ingrid.

Kijk maar eens naar het volgede artikel:

Photo: Biotop) Biotop: by Blesk out of Plaksa by Hockey. Also bred at Kirov, Biotop was first sold to Belgium, where Dr. Reiner Klimke spotted him as an 8 year old and took him for further training. Soon, he had found his second „Ahlerich". Biotop had his very own ideas of how his training should proceed, which probably was the reason he never made it to the Olympics, but he was the most extravagant dressage horse Germany had seen up to his time. Of unbelievable suspension and movement, he captured the cowds and his temperament and character made him unique, even for a professional like Klimke. Biotop won several World Cup competitions, and was reigning supreme at freestyle tests for several years. He was Klimke's "biggest challenge", as he put it, but also his big love. Dr. Klimke was hospitalized with his later fatal heart attack when he asked his daughter, Ingrid, to step in and show Biotop at the Riesenbeck Grand Prix and GP Special. He witnessed on TV how the elegant rider and the stunning stallion won both tests, and only a couple of day later, Dr. Klimke died. Biotop remeined with the Klimke family, although offers were made from many sides. He was shown under Ingrid for another, highly successful season at Grand Prix, before he was retired at stud. Today, Biotop is one of the Trakehner breeds most popular dressage sires and is presenting excellent young horses in dressage shows across the country.

Groetjes,

Yfande

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:22

Nee, maar ik vind Goldschmidt erg mooi en Biotop is grandioos,
komt bij dat Biotop natuurlijk het nodige in de sport bereikt heeft
met Rainer Klimke en zijn dochter Ingrid.

Kijk maar eens naar het volgede artikel:

Photo: Biotop) Biotop: by Blesk out of Plaksa by Hockey. Also bred at Kirov, Biotop was first sold to Belgium, where Dr. Reiner Klimke spotted him as an 8 year old and took him for further training. Soon, he had found his second „Ahlerich". Biotop had his very own ideas of how his training should proceed, which probably was the reason he never made it to the Olympics, but he was the most extravagant dressage horse Germany had seen up to his time. Of unbelievable suspension and movement, he captured the cowds and his temperament and character made him unique, even for a professional like Klimke. Biotop won several World Cup competitions, and was reigning supreme at freestyle tests for several years. He was Klimke's "biggest challenge", as he put it, but also his big love. Dr. Klimke was hospitalized with his later fatal heart attack when he asked his daughter, Ingrid, to step in and show Biotop at the Riesenbeck Grand Prix and GP Special. He witnessed on TV how the elegant rider and the stunning stallion won both tests, and only a couple of day later, Dr. Klimke died. Biotop remeined with the Klimke family, although offers were made from many sides. He was shown under Ingrid for another, highly successful season at Grand Prix, before he was retired at stud. Today, Biotop is one of the Trakehner breeds most popular dressage sires and is presenting excellent young horses in dressage shows across the country.

Groetjes,

Yfande[/quote]

Je hebt smaak Haha! ! Er lopen leuke Biotops in de sport die het leuk doen zoals Monte Castello. En hij is KWPN ggk.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:03

Bloos bedankt !!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 11:04

ja, toch heb ik nooit veel van zijn nakomelingen gezien, hoe kan dat dan? Zijn er zo weinig in Nederland?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:02

Even om misverstanden te voorkomen, ik heb geen ervaring in de
fokkerij maar vind het een erg boeiend onderwerp.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, de hengst is inmiddels 20 jaar oud
maar schijnt nog op en top te pas te zijn.

Kijk maar eens naar de deze link, onder zijn nakomelingen zijn ook
een paar KWPN'ers.

http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... d=&x=0&y=0

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:53

Er zijn er redelijk wat in Nederland, alleen weinig KWPN-ers, en ja in de paardensport is het wat de boer niet kent eet hij niet. Maar mocht je meer info willen, moet je maar even pben, ik heb nog wel wat. Hij geeft over het algemene genomen hele leuke paarden, met een leuk karakter en mooie beweging.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:03

Mansolein schreef:
ja, toch heb ik nooit veel van zijn nakomelingen gezien, hoe kan dat dan? Zijn er zo weinig in Nederland?

Hoi,

Misschien is onderstaand wel de redenen (heb ik net bij Bucephalus
gepikt Bloos )

Zo zag ik bijv. een Corland x Gribaldi x Zevenster, drachtig van Cassantos die voor het springen 55 punten kreeg en verder ext. 62 dr. 65 st. 75 g. 68. Verder een Gribaldi x Blanc Rivage xx x Indiaan x Indiaan
Wat zijn dan de beweegredenen voor deze fokkeuzes vraag ik me af en ook wat komt er dan uit zo'n merrie?
Zo zag ik een merrie van Biotop uit een stermoeder met grootmoeder Wulia keur pref prest en twee merries uit de Tiluciene keur pref prest-lijn. Bewezen moederlijnen. Het sterpredikaat ging aan deze dames voorbij. De ontgoocheling bij de eigenaren was natuurlijk groot.
Als men d.m.v. het toekennen van het sterpredikaat de keuzes van de fokkers gaat sturen door te komen tot één uniform type, waarvan nog maar moet blijken dat het leidt tot prestatie zowel in de sport als de fokkerij, vind ik dat toch een heet hangijzer. Hoe eigenwijs moet je dan als fokker zijn?