Te kleine eieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kleintje

Re: Te kleine eieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 06:44

Tuurlijk zijn er genoeg andere hengsten waar ik voor had kunnen kiezen. Er zijn er genoeg die zouden kunnen passen.
Maar ik viel voor Rubiquil. En gezien ik al meerdere pogingen heb ondernomen ga ik nu niet meer switchen, dan zit ik met dubbele kosten.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:42

is er in inmiddels al meer neiuws?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 07:44

Zaterdagavond waren de eitjes gegroeid, ze zagen er beter uit, de eierschalen werden al beter en de baarmoedermond al losser.
Vanavond gaan we weer opvoelen en een echo maken. Als dan weer alles beter is dan is er grote kans dat we morgen gaan insemineren!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:56

....ik ben erg benieuwd voor je, post nu maar een berichtje..kan ik op de hoogte blijven..succes hoor!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:10

ik heb net nieuws van mijn merrie, ze is vandaag gecontroleerd en het eitje zat er nog, dus zou ze vanavond of morgenochtend weer geinsemineerd worden en dan woensdag wordt ze weer nagekeken.... hoop dat het lukt.....

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 17:13

Toppie Saffier. Ik verwacht eigenlijk dat ik vanavond ook naar de hengstenhouder kan bellen om zaad te bestellen (hihi, dat rijmt)
Dus als het voor allebei meezit dan hebben we volgend jaar rond dezelfde tijd de veulens!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:00

jah ik hoop ook voor jou dat alles lukt!!!! weet je inmiddels al meer of niet?? xxx

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 07:27

En? Is alles gelukt?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 07:30

zo.... zaad van Rubiquil is besteld.
De baarmoedermond begon al mooi te verstrijken, het eitje aan de ene kant was ruim 4 cm en die aan de andere kant bijna 4 cm.
Het eitje wat ruim 4 cm was begint al te zakken en ovaler van vorm te worden, dus de eierschaal begint mooi te worden.Vandaag zaad erin en donderdag nog een keer, om wat meer zekerheid te hebben.

Eindelijk... eindelijk heeft ze de eitjes mooi groot en rijp weten te bakken! Thank god! Nu nog zorgen dat het gaat pakken!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:08

*duimen, duimen, duimen!* Knipoog

Nu wordt het echt spannend! Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 08:09

Inderdaad...
Ik ben zo trots op haar. Iedere keer weer opvoelen en zo'n echo... en ze wordt steeds braver. Want een echt pretje lijkt het mij niet...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:45

nee het lijkt mij ook geen pretje......... de eerste keer met het opvoelen buikspieren helemaal samengetrokken..... het lijkt mij ook niet echt lekker..... hopelijk hebben we volgend jaar allebij een gezond veulen rond lopen.....

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 08:46

Is jouw paardje al geïnsemineerd??? Voor welke hengst heb jij gekozen???
Mijn merrie blijft mesten als hij wil opvoelen... het lijkt wel alsof ze het erom doet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:51

mijn merrie is als het goed is gisteravond of vanmorgen weer geinsemineerd..... ga strax ff bellen hoe het met dr is.....
Ik heb gekozen voor Don Ruto, zwarte hengst, 1.69m van 2000.... kleinzoon van Donnerhall en Rubinstein I. Mijn merrie moest met "spoed" geinsemineerd worden, omdat we anders te laat zouden zijn, en nu staat ze daar alweer 5 dagen...... blijkbaar laat zij het ook eerder zien....... duzz, morgen gaan ze dr weer controleren, en dan weet ik of ik dr op kan halen....

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:55

Mijne is afgelopen donderdag en zaterdag geinsemineerd. Ze was overigens al sinds zondag daarvoor hengstig. Woensdag was het ei 4 cm dus insemineren, vrijdag was het ei 5 cm dus nogmaal insemineren op zaterdag. Zaterdag was ze erg gevoelig op d'r eierstok maar nog wel heel hengstig. Zondag was ze nog een beetje hengstig, gisteren was het over. En nu maar duimen .....
Hoop dat het bij jullie ook lukt, ik heb laten dekken door United (van Krack C)

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 08:58

Treas is voor mijn gevoel helemaal niet meer hengstig. Ze is wat opgefokt, maar dat is ze zo vaak. Vorige week hadden we het plassen, blitsen en gillen. Nu eigenlijk niets meer.
Raar he...
Zij is dus het type paard wat dus begint zodra het ei begint te groeien. Er zijn ook merries die dus heel laat hengstig zijn, dus pas als het eitje begint te zakken. Dan moet je er gelijk bij zijn om te insemineren.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:00

Hmmm, dat zou ook betekenen dat ze nooit op een natuurlijke manier gedekt kan worden. Als ze zich niet meer hengstig gedraagd als het ei 'goed' is, zou ze in theorie toch ook de hengst wegmeppen als ze haar 'vruchtbare' dagen heeft. Volgens mijn DA leeft het sperma een dag of 3 in de baarmoeder. De mijne wordt dus hengstig zodra het ei begint te groeien, en blijft dan een volle week hengstig tot het ei eraf is. Nu ik er zo opgelet heb, vond ik haar wel het allerhengstigst de zaterdag dat we geinsemineerd hebben.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 13:20

Nou, als ik met de schouwhengst laat snuffelen, dan piest ze de boel niet meer onder, maar gilt niet en slaat ook niet. Dus... ze zou de hengst denk ik niet wegmeppen. Maar goed... hoeveel hengsten dekken er nou tegenwoordig nog uitsluitend natuurlijk? Bijna geen enkele. Dus dat zie ik niet zo als probleem. Zolang ze maar vruchtbaar is. En dat wordt nu spannend...

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:44

Er is inderdaad bijna geen enkele hengst die nog natuurlijk dekt. Gelukkig voor jou dat er zoiets is als echo en KI, want de natuur is niet altijd helemaal logisch te begrijpen, nu kan je tenminste precies op het goede moment insemineren. Ik zal voor je duimen dat het lukt!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 22:02

Jawel... het eitje werd al mooi druppelvormig. Dus... het zaad is ingebracht. Nu maar weer met de vingers gekruist zitten. Duim voor ons!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 23:09

Wanneer weet je dat de insemineren is gelukt?

Ik heb net naar de foto van de hengst gekeken. Ik ben benieuwd wat voor kleur de veulen van Treas wordt Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 06:43

Donderdag doen we het nog een keer, om er zeker van te zijn dat het eitje rijp is. Want het zaad van de hengst leeft ongeveer 48 uur.
En dan is het dinsdag over 2 weken scannen om te kijken of er een vruchtje zit. 3 weken daarna (dus met 5 weken dracht) nog een keer om dan te kijken of het geen tweelingdracht is.

In principe zal bruin overheersen. Dus ik ben benieuwd...

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 07:09

Gefeliciteerd!!! Eindelijk maar toch.
Trouwens, mijn merrie is bruin, ik had een hengst die bruin is en goed bruin vererft en ik heb een vosveulen.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 07:47

Treasure is schimmel, haar vader vos, haar moeder schimmel, opa van vaders kant vos, vader van moederskant schimmel en verder zijn dat bruinen.
Bruin en vos overheerst, dus de kans dat het een schimmel word is volgens mij heel erg klein.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:43

hey.... nou mijn merrie is nu 3x geinsemineerd, gister dus ook en ze gingen vandaag controleren, en ik mag dr morgen weet ophalen!!! eindelijk, heb dr een week moeten missen..... ik hoop dat het gelukt is:P en kleintje jij ook gefeliciteerd... en ik duim voor je!!!! xxx Jessy