Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
... is wel een moeilijke keuze. Valentino is familie van m'n pony
zoveel duurder is een kwpn hengst toch niet? denk dat t niet veel scheelt...mijn paard(Gribaldi) is nu nog maar 1.60m als ik naar de stamboom kijk zie ik dat de rest veel groter is, als ik haar laat deken zou ik toch wel voor een paard gaan.. elmiran schreef:ik vind die eerste hengst er wel groot uit zien... is wel een moeilijke keuze. Valentino is familie van m'n pony
zoveel duurder is een kwpn hengst toch niet? denk dat t niet veel scheelt...mijn paard(Gribaldi) is nu nog maar 1.60m als ik naar de stamboom kijk zie ik dat de rest veel groter is, als ik haar laat deken zou ik toch wel voor een paard gaan..
Waarom een pony? moet je even terug zoeken
Rukaro schreef:Om eerlijk te zijn vind ik de meeste reacties niet echt heel nuttig. De foto's geven een zeer slecht beeld van beide merries dus zien of een hengst zal passen is vrijwel onmogelijk. Daarom is het misschien handig om een goede stand foto (dus van de zijkant) te plaatsen. Ook is het handig om de afstamming van de merries (sorry als ik er over heen heb gelezen) erbij te zetten en wat je graag verbeterd wilt zien in de veulens. Pas dan kan er een advies gegeven worden waar je wat aan hebt.
marije86 schreef:popcorn fokt valk en die ander lichte kleur(oeps naam kwijt*schaam*)en zeker geen grote maten hoor.ik heb daar stage gelopen en tzijn allemaal maar ukkie's ook de oudere nakomelingen zijn niet groot,maar ik weet wel een super leuke paarden hengst 125 euro dekgeld geen papier maar fokt mooi groot,pb maar voor meer info tis een zwart bonte

Alina schreef:Misschien is Lacco Ameno (van Lupicor) iets? Mooie springhengst, mooie maat en 500,= dekgeld. (www.hanshorn.nl)
Of Bazuin: (http://www.bo-stal.com/cgi-bin/default_dut.htm) voor 400,=
Of deze: Sam R. Bruin, 1.74 m, 1999 (http://www.wbrinkman.nl/index-nl.htm)
Sam R werd in 2002 ingeschreven bij het KWPN met de hoogste springcijfers ooit: afdruk:10 techniek:9 vermogen:9.5 aanleg:9.5!
Voor als je toch een springhengst wilt, maar niet al te veel wilt uitgeven. Succes!
ponymens schreef:Ik zat net even te lezen wat je graag zou willen verbeteren aan je merrie.
Qua maat en beenwerk zou SF Wizard aan je eisen voldoen, maar meer (hals)lengte zal hij waarschijnlijk niet geven. Wizard heeft zelf een vrij korte zware hals en geeft dit in de meeste gevallen ook door.
Zelf hou ik wel van een compacte pony, ze zijn mooi aan elkaar te rijden en stralen kracht uit, maar dat is een ieder zijn smaak.
Dit is zeker niet om hem af te raden (het is mijn eigen hengst) maar het is wel belangrijk dat je een hengst neemt die voor 100% naar je zin is.
+ perecte sportkwaliteiten! wat voor mij heel erg belangrijk is..
Tulandro schreef:Wat wil je eigenlijk met dit veulen gaan doen? Zelf houden of verkopen? Ik kan de foto's niet zien, dus een hengst kan ik niet aanraden, maar ik kan wel even mijn mening hierover geven. Ik vind het zonde van de bloedlijnen als je er nu een pony op gooit, ondanks dat je maar een E paardje hebt, heb je wel goede bloedlijnen erop. Misschien een optie om een jonge KWPN hengst die zich nog niet bewezen heeft erop te gooien? Zo kan je misschien nog wel eens iets heel leuks fokken, vooral omdat ik het gevoel krijg dat je dit meer voor de fun doet.. Wie weet, fok jij straks opeens wel een toppertje.