gemiddelde veulen-prijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: gemiddelde veulen-prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:15

Voor een goede is altijd een markt en wordt altijd geld betaald. De markt is namelijk afhankelijk van de gemiddelde prijzen, maar een echte (goede) is altijd een koper voor...

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 12:43

maakt het qua prijs nog uit of het beestje een spring- of dressuurafstamming heeft?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:59

Er staat spring ja.. Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:14

Mireille1970 schreef:
Voor een goede is altijd een markt en wordt altijd geld betaald. De markt is namelijk afhankelijk van de gemiddelde prijzen, maar een echte (goede) is altijd een koper voor...

Maar hoe profileer je je op de markt Mireille? Stel, ik heb een paard dat werkelijk veel geld waard is omdat het een goede is, de mensen komen toch niet kijken hoor. En als ze niet komen kijken weten ze ook niet dat het een goede is.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:50

Ja, dat is lastig. Maar ik had bijvoorbeeld mijn merrie op het land staan in Broek in Waterland en toen vroegen ze al eerste keuze op het ongeboren veulen. Dat deed ik natuurlijk niet, maar eenmaal geboren boden ze 10.000 voor het hengstje.

Ik had mijn jaarling in Wassenaar staan (andere) boden ze voor mijn jaarling 50.000 voor de helft, mits hij zou voorgebracht worden voor de HK (heb ik gedaan uiteraard).

Dat soort dingen.

Als je een echt goede hebt weet de hengstenhouder dat ook (een hengstenhouder ziet veel, met name door nieuwe inseminatie van de merrie)... Dat neemt vaak handel met zich mee. Zeker bij een hengstveulen.

Tja, ik weet niet... volgens mij loopt overal potentiele klandizie.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:54

Nou, dan ben ik benieuwd of deze hengstenhouder ook geinteresseerd zal zijn in mijn veulens. Ze hebben mijn merries gezien, beide uit een goede stam komend, een zelfs ster prok. waarvan de moeder zz sprong en grootmoeder nationaal.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:09

Kijk eens naar de dekprijs!!!!!
Uit zo'n moeder is ook duurder en als het veulen dan ook nog super loopt, ja, dan mag het wat kosten.
Geloof dat er dit jaar veel merrie-tjes zijn geboren, dus dat zou weer positief voor jouw zijn....
Als ze op de keuring dan ook nog scoort, word het een duur veulen
Denk NIET ONDER de 3000,- .

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:43

ik heb net mijn merrie laten dekken, en mijn instructeur vroeg al of het veulen te koop was..... maar het eerste veulen wil ik zo wie zo houden..... maar er zou nu al vraag naar zijn, wel afwachten natuurlijk hoe dat soort dingen verder aflopen.... maar ja, ik verkoop toch niet...

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 15:58

Dewi schreef:
Bedankt voor jullie reacties, ik snap ook wel dat de prijzen erg uiteen kunnen liggen. Was toch benieuwd naar de gemiddelde prijs.

Heb een veulentje op het oog, is in maart geboren. afstamming Lupicor X Larome. De eigenaresse dacht erover om het beestje naar de veulenveiling te doen, maar nu ik serieus geinteresseerd ben gaat ze nadenken over de prijs. Voor een goed beest wil ik best betalen, maar ik ga natuurlijk niet meer betalen dan nodig is...
Ze gaat wel naar de keuring in juli, ik verwacht dan goede resultaten. Die zullen dan wel weer invloed hebben op de prijs ben ik bang.

Misschien maak ik me nu onsterfelijk belachelijk, maar ik ben te nieuws-
gierig, ik heb geen verstand van de fokkerij, maar als ik naar de
afstamming Lupicor en Larome kijk dan zie ik dat ze allebei uit de
Ladykiller-lijn, zit dat niet een beetje erg dicht bij elkaar ?

Brandt maar los,

Yfande

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:00

Tja, als ik mijn veulen wil verkopen heb ik ook al een koper, de fokker van mijn merrie wil Andros overnemen.
Nou hou ik Andros zelf, maar ik ben dan toch wel nieuwsgierig naar wat hij waard zou zijn. Het is een Montecristo (dekt niet veel, zie je dat ook terug in de prijs?) x Hierarch. Een voshengstje.

Ik vind het namelijk moeilijk om een prijs aan een veulen te hangen, ik heb ook nog niet veel fokervaring.