Michelangelo nakomeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Re: Michelangelo nakomeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 10:49

Ik heb ook een Michelangelo, een Appaloosa merrie van 10 jaar, zwart sneeuwvlokkenbont en heel erg lief!! Ze kan ook goed bewegen, ze is op de keuring nederlands kampioen gerweest en haar dochter vorig jaar ook (haar dochter is van mijn Gribaldi hengst). Ze is soms wel wat schrikkerig, een klein kind kan je er zo opzetten, maar als je er echt wat van vraagt komt er duidelijk een heter karakter naar boven! Ze is M dressuur en ik heb ook een aantal keer endurance met haar gereden, vond ze echt helemaal geweldig!!
Ze is trouwens te koop..
Wat grappig dat ze bijna allemaal zo op elkaar lijken!
Ik wil ook wel foto's plaatsen, maar ik weet niet hoe dat moet, staat daar ergens uitleg over?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 12:11

Hoe kan Michelangelo nou en appaloosa fokken?! Meestal fokt hij donkergekleurde paarden die effen zijn met hooguit een smal blesje.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:02

Ha ha.. Als je een appaloosa merrie laat dekken door een effen hengst heb je 50% kans dat de merrie haar "appaloosa gen" doorgeeft en bij merries die 2 appaloosa genen hebben is de kans 100%. Zo heb ik ook een Gribaldi, De Saint, Magic Ronaldo en volgend jaar hoop ik een Lingh en Oscar met stipjes!!

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 17:04

Desiree schreef:
Hoe kan Michelangelo nou en appaloosa fokken?! Meestal fokt hij donkergekleurde paarden die effen zijn met hooguit een smal blesje.

ik kijk daar helemaal niet raar van op, die van mij is dus ook donkerbruin maar er zitten witte haren door overal, stekelharig is ze dus eigenlijk. Haar bles loopt ook behoorlijk uit maar niet helemaal wit maar met bruin erdoor. En tja, moeder heeft ook nog wel een beetje invloed haha

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:20

SparklingApp schreef:
Ik heb ook een Michelangelo, een Appaloosa merrie van 10 jaar, zwart sneeuwvlokkenbont en heel erg lief!! Ze kan ook goed bewegen, ze is op de keuring nederlands kampioen gerweest en haar dochter vorig jaar ook (haar dochter is van mijn Gribaldi hengst). Ze is soms wel wat schrikkerig, een klein kind kan je er zo opzetten, maar als je er echt wat van vraagt komt er duidelijk een heter karakter naar boven! Ze is M dressuur en ik heb ook een aantal keer endurance met haar gereden, vond ze echt helemaal geweldig!!
Ze is trouwens te koop..
Wat grappig dat ze bijna allemaal zo op elkaar lijken!
Ik wil ook wel foto's plaatsen, maar ik weet niet hoe dat moet, staat daar ergens uitleg over?

Afbeelding

Dit is ze !

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:28

Jiggy777 schreef:

ik kijk daar helemaal niet raar van op, die van mij is dus ook donkerbruin maar er zitten witte haren door overal, stekelharig is ze dus eigenlijk. Haar bles loopt ook behoorlijk uit maar niet helemaal wit maar met bruin erdoor. En tja, moeder heeft ook nog wel een beetje invloed haha

Wat grappig, die van mij noemen we vaak: appaloosa-wannabe, ze heeft een witte vlek op haar kont en vossevlekken op haar witte kroonranden. en op veel plekken witte haren én een aantal zwarte vlekken... ja... een beetje mislukt die poging om op een appaloosa te lijken

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 16:06

mooie foto, en super apart met dat wit op haar kont. Ik hou wel van dat aparte, dat heeft ze bij mij dus op haar hoofd een beetje en door haar hele vacht, alleen dan zie je het minder goed. Wat me opvalt is dat de meeste Michelangelo's ook lange oren hebben haha

Afbeelding

Dit is ze ![/quote]

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 18:59

Jiggy777 schreef:
Ik rijd op dit moment een Michelangelo x Zandman merrie van 13. Wie rijd er nog meer Michelangelo? Springen of dressuur? Wat is het karakter?Gewoon leuk om te vergelijken. Foto's volgen nog

Hier dan eindelijk een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beetje veel maar ja

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:18

Ik zag vandaag in Hagen het paard Just Mickey die ook een Micelangelo-afstammeling is. Hij werd eerst gereden door Leida Strijk en nu door Tinne Vilhelmson uit Zweden. Ik vind het een plaatje!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:09

Ik heb een Polansky x Michelangelo merrie. Kan af en toe behoorlijk druk zijn, maar wel heel lief. Ze heeft trouwens ook behoorlijke oren

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 16:56

zo nu nog een poging, dit is de Michelangelo merrie die ik rijdt;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding