Hengst of een merrie??? Voorspellen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessje

Re: Hengst of een merrie??? Voorspellen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:23

@ Sammie; die van het sperma ken ik ook ( Bloos ) : als je voor de eisprong insemineert heb je meer kans op een merrie, wat X-spermacellen overleven langer en als je na de eisprong insemineert heb je meer kans op een hengst want Y-spermacellen zwemmen sneller Lachen

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:59

Hmm, die van mij droeg breed, had een rechte staart, rolde niet om (maar dat doet ze nooit), was ontzettend lief en mooi, was 2,5 weken te laat en het was een hengstje.
Andere merrie bij ons op stal (niet van mij) was ontzettend lelijk tijdens de dracht, had een humeur om op te schieten 2,5 weken te vroeg en het was ook een hengstje.
Ik zou maar nergens vanuit gaan.
Heb idd wel gehoord van de veearts dat hengstjes gemiddeld langer nodig hebben om klaar te zijn en dat daarom de kans dat het een hengst wordt toeneemt als de merrie over tijd is. Maar je kunt er dus niet vanuit gaan.

Fabeltje wat ik ook heb gehoord dat als de merrie tijdens de dracht erg lief en vriendelijk is, dat het dan een hengstje wordt.

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:00

ik had ook gehoord als het overtijd is word het een hengstje eindstand 3 weken over tijd is het een merrie Vork

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:51

mijn merrie was vorig precies op tijd en had een hengst veulen. verder zat ze toen mooi in de vacht en de staart krulde niet om.

dit jaar zit ze ook mooi in de vacht. ook geen gekrulde staart. en ze is de 18de juni uitgerekend maar heb het gevoel dat het veulen een deze dagen komt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:34

Myrdal schreef:
Fabeltje wat ik ook heb gehoord dat als de merrie tijdens de dracht erg lief en vriendelijk is, dat het dan een hengstje wordt.

Dan krijgen wij dit jaar weer een hengstje...
Ik zelf geloof niet echt in die theorieen...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:13

nog een nieuwtje, heb gelezen in een boek dat een dragende merrie op drie maanden hengstengedrag vertoont tegen andere paarden, dat het een hengst word...Nou mijn merrie had héééél veel hengstengedrag in die periode, zelfs dat ik een hengstenbit moest insteken om haar tegen te houden Clown En er kwam een gezonde merrie uit Clown