GGK Hengsten 2005

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: GGK Hengsten 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 15:27

Dat weet ik wel maar zo'n index raakt me niet genoeg.

Ik wil een hengst die me raakt en waarvan ik de eerste 3 generaties in zijn pedigree leuk vind....

Noem me eens iets? (niet teveel duits bloed)

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:56

Scandic, Tolando en Sir Sinclair fokken alledrie veel beweging en exterieur door. Toch redelijk jonge hengsten maar de veulens lijken veelbelovend.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:02

Johnson is qua beweging wel goed, maar ik vind eigenlijk het exterieur wat tegenvallen (hoewel de schrijver van de folder het niet met mij eens is). Een paar blz ervoor staat Florencio en dat spreekt mij dan weer stukken meer aan.

Vorig jaar heb ik gekozen voor United (mijn merrie is van Metall x Farington en lijkt wel wat op jou merrie). Voor de toekomst weet ik het nog niet maar ik ga wel eens kijken bij Olivi, Florencio en Samba Hit.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 18:19

Ik vind Sandreo mooi van exterieur maar Johnson wel bijzonder kwa achterkant, draven, galopperen, maat en uitstraling...
Florencio is niet helemaal mijn paard.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:39

Mireille1970 schreef:
Oeps dan wordt de keuze me toch wel moeilijk.....

Verward

En waarom zo weinig mogelijk Duits Verward

Juist in Duitsland vind je kwalitatief goede (en betere?) hengsten en ook nog voor minder geld......

Je kunt tegenwoordig alles overal krijgen dus dat moet geen probleem zijn!

En wat WIL je met het veulen? Wil je voor de verkoop houden (met popihengsten fokken). Wil je iets zwaarders fokken, juist meer bloed? Zelf houden?

Meer verbeterpunten?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 06:22

Sorry, maar ik ben niet gecharmeerd van het Rubinstein/Weltmeijer/Donnerhall/Florestan bloed... Het past me niet op de een of andere manier... Nooit gek van geweest. Heus wel paarden van gehad, maar dan meer omdat ze al 4 waren en er keuze was in wat ik wel en niet wilde. Maar om mee te dekken... nee.

Mijn hart ligt tot dusverre bij Johnson. Heb gisteren ook mensen gesproken die hem al in Oldenburg hadden zien lopen tijdens de 30 dagen test en bij de finale (waar hij 8.93 gemiddeld scoorde op alle onderdelen)...

De bloedlijn past me. En lijkt de merrie te passen. Ik wil een naar boven gebouwde en bewegende hengst met veel actie in de benen in zowel draf als galop... dat kan Johnson (Verdi). Daarbij is de stam zo bevestigd dat je gedegen bent van een sterke bloedlijn.

Andere gegadigde zou kunnen zijn Santano. Heb inmiddels ook wel gehoord van mensen die hem ook voor het examen aan het werk hebben gezien dat hij meer bloed en tritt heeft dan hij op de laatste dag liet zien. Maar ik vind hem terdege minder compleet (type/gangen/papier) passen.

Wat we willen fokken: een fantastische loper. Wie niet. Wat er daarna mee gebeurt zien wel weer. Ik heb vaker gedacht "deze hou ik" maar dan bieden ze geld waarbij je ze eigenlijk niet KON houden... je weet het nooit. Maar alles is te koop zeg ik altjid van nieuwe veulens.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:17

Wat heeft Florencio dan nodig in een merrie??

Tja Mireille, moeilijk zo he? Haha! Je hebt gelukkig nog even om erover na te denken. Ben je geen Tuschinski fan? Of wil je er een met meer bot en massa?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 15:26

Deze merrie is al bloederig... Tuschinski wordt me te ben ik bang. Wel een mooie hengst...

Ik geloof ook wel in de kwaliteiten van Florencio, maar hij trekt me net niet, misschien heel stom hoor, maar gevoelsmatig moet er ook iets gebeuren als ik de hengst zie...