Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Beber schreef:Pipo schreef:Er is een scala aan KWPN hengsten welke een 3 op het straalbeen hebben die ggk zijn.
Dan wil ik Namen horen...........!!!
Mireille1970 schreef:Dan doe je iets niet goed...
CGJ12 schreef:Jan_VT schreef:[[quote]
Individueel erkende hengsten hoeven niet per sé te voldoen aan de KWPN-eisen ten aanzien van de constitutie (röntgenfoto’s, laryngoscopie).
Indien zij hieraan niet voldoen, wordt hiervan melding gemaakt
.bron: KWPN schreef:Don Schufro ..... [........]
Don Schufro is
niet volgens KWPN procedure en door KWPN ingestelde commissies beoordeeld op de veterinaire criteria
. Volgens een verklaring van het Deens Warmbloed stamboek is Don Schufro
vrij van osteochondrose in het sprong- en kniegewricht. De hengstenkeuringscommissie heeft hier kennis van genomen. Het is niet bekend of en in hoeverre de beoordeling van genoemde kenmerken verschilt tussen het KWPN en het Deens Warmbloed paarden stamboek.
De conclusie die ik hier uit ga trekken, is dat Don Schufro dus gewoon GOED is op alle andere onderdelen........
Volgens de eerste quote wordt er melding gemaakt indien een hengst NIET voldoet aan de eisen.
Het gekke is dat ze nu melding maken van het OCD-vrij zijn volgens Deense maatstaven. Van de rest melden ze niks.........
Ik zou daarnaast toch echt denken dat wanneer het alleen om die OCD foto's gaat het heel simpel (en goedkoop is) om een nieuw setjes van de sprong en knie even naar Zeist te mailen ter beoordeling van de Nederlandse commissie (dat had ook stiekem gekund hoor).
Ik geloof dat ik toch maar even naar zeist moet gaan bellen voordat we hier allemaal verkeerde conclusies gaan trekken.
libke schreef:En om Montender nou de Rotte appel van het kwpn te noemen(maar wel hem prijzen met zijn bronzen medaille op de OS) vindt ik te ver gaan ..........
CGJ12 schreef:..., maar worden de resultaten verder niet meer gedetailleerd gepubliceerd........
Citaat:Kimberley 2 3

Franske schreef:Citaat:Kimberley 2 3
Weinig hengsten als deze waar ik zo graag met een nakomeling van naar de keuring ga !! Referenties op te vragen
Die vererfde het in ieder geval niet
CGJ12 schreef:Montender is onderzocht in Utrecht en heeft alleen één 3.
Moet toch haast een andere reden voor zijn. Ik bedoel maar, de hengst heeft zich volledig bewezen in de sport... Ik kan moeilijk geloven dat alle internationale springpaarden geen 3 hebben.
Als sportpaard natuurlijk. CGJ12 schreef:Jij preekt voor eigen parochie met Kimberley........

Fokker79 schreef:Persoonlijk zie ik niet de meerwaarde van het erkennen van deze hengsten.
Sammie schreef:Ik mis Gershwin, die had ook een 3. En ik meen dat Hors La loi ook 1 3 had.
CGJ12 schreef:Sammie schreef:Ik mis Gershwin, die had ook een 3. En ik meen dat Hors La loi ook 1 3 had.
Die staan inderdaad niet op mijn lijst. Daar zal dan wel een reden voor zijn.
Hors la Loi had trouwens een 4 op zijn herseninhoud........
, vandaar dat door stelselmatig uit-selecteren het aantal "ernstige gevallen" van HKO gedaald is terwijl die van OCD (nog) niet lijkt te dalen....
, misschien had Melchior het wel een keer goed gezien
, ben benieuwd naar de reactie van MONTENDER78....
, vroeg zich desmaals af "hoe ik aan die informatie kwam" nu staat het op en bloot op de site van het KWPN, nemen mensen het nu wel serieus....het hel PROMO beleid om Montender goedgekeurd te krijgen was natuurlijk een blamge , je gaat mij niet vertellen dat "men" niet wist dat de hengst een drie had, of zou zo'n paard nog nooit op de foto's zijn geweest....dit zaakje stinkt naar de eigenaar...

montender78 schreef:...zucht sommige mensen voelen zich zo op het pikkie getrapt als het ergens om gaat ...heel mooi en heel aardig die waarheden/ onwaarheden...verkocht of niet verkocht feit is dat ik gewoon volgend jaar dek met montender en van mijn part dekt niemand met montender zal ik echt niet wakker van liggen.