Marion71 schreef:Ik weet hoe ellendig het is om ze maar niet drachtig te kunnen krijgen. Ik heb het met mijn merrie ook een aantal jaren gehad. Hengstig spuiten hielp niets, zelfs zo'n poederkuur, baarmoedermonster was perfect, mooie eieren, maar drachtig worden ho maar. Om moedeloos van te worden.
Ook van haar hengstigheid merkte ik nooit wat. Vorig jaar kreeg ik de tip om Brons Cure (homeopatisch, te koop bij bijv. Paardendrogist) te gebruiken. Heb ik gedaan. Na een week was ze zo hengstig dat ze mijn zus die achter haar liep zowat in de laarzen pieste, onder zadel was het net een dwarse wokkel. De eerste hengstigheid was alleen een reactie op de Brons Cure. Na 3 weken was ze goed hengstig en is geinsemineerd. En wat dacht je: in 1 keer drachtig (inmiddels loopt een prachtig hengstveulen in de wei). Een vriendin van mij heeft dit jaar mijn restje gebruikt, omdat ze haar merrie ook niet drachtig kon krijgen. Ook niet met onverdund vers sperma. Dit jaar ook in 1 keer drachtig. Ik weet wel dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt, maar het is na de Brons Cure mooi wel gelukt.
Ik zou zeggen proberen kan geen kwaad. Brons Cure is bedoeld om de hengstigheid of loopsheid (het is voor paarden en honden) te normaliseren. Mijn DA kende het wel maar alleen andersom, dus als merries vervelend (veel) hengstig zijn. Een flesje kost iets van € 20,00, je moet 2x daags druppels geven (ik deed dat op een boterham) en dan wachten totdat ze goed hengstig zijn. Succes, ik hoop dat het lukt.
Ik zal proberen dit product te onthouden. Voor het geval ik ook eens weer problemen krijg. De 27ste wordt de mijne weer gecontroleerd. Al hoop ik zaterdag op de keuring te merken of mevrouw hengstig gaat worden of niet. Als ze constant met de oren in de nek gaat rond lopen zal ik hoop hebben dat ze drachtig is.