balen mijn merrie weer niet drachtig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: balen mijn merrie weer niet drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:22

Thora schreef:
Vanaf 12 dagen na de eisprong is de vruchtblaas in veel gevallen al zichtbaar, hetzij erg klein. Bij een dubbele eisprong wordt altijd op 14 dagen gekeken of er sprake is van 2-ling dracht, deze embryo's hebben zich dan nl. nog niet vastgehecht aan de baarmoederwand. Meestal wordt op 18 dagen gekeken om de fokker een ritje te besparen, bij niet drachtig kan de merrie weer hengstig zijn. Er kan dus wel degelijk vroeger een dracht geconstateerd worden.

Maar goed vroeg rotzooien en roeren Verdrietig

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:00

het is logisch dat je merrie na 1,5 maand dracht niet meer hengstig is geworden, een hele normale reactie en duurd heel seizoen meestal weer voordat alles weer op gang is gekomen en het lichaam herstelt...
Ik zal voor je duimen. Ik snap ook niet waar het aan ligt, maar zoveeel mensen hebben dit jaar problemen echt heel vreemd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:17

MissSol schreef:
het is logisch dat je merrie na 1,5 maand dracht niet meer hengstig is geworden, een hele normale reactie en duurd heel seizoen meestal weer voordat alles weer op gang is gekomen en het lichaam herstelt...
Ik zal voor je duimen. Ik snap ook niet waar het aan ligt, maar zoveeel mensen hebben dit jaar problemen echt heel vreemd.

ik denk het koude en winderige weer. ik hoop dat die van mij nu wel heeft aangepakt. Is de eerste maal dat ik dat met haar tegenkom dat ze niet onmiddellijk drachtig is bij het insemineren.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:45

idd ,petraaken .Het weer is dit jaar beneden alle pijl om de merries drachtig te krijgen ,ik hoor hier van de kliniek ook dat het triestig is dit jaar ;Onze dochter heeft zes merries om te dekken ,is al van maart bezig en nu pas één merrie voorlopig op 30 dagen vol.Ik weet niet of ik nog één laat dekken door al die miserie ,maar als ik toch besluit wacht ik nog to eind juni / juli

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:49

2 jaar geleden heb ik mijn merrie laten insemineren met Osmium. Ze bleef gust, hoewel ze grote en mooie eicellen had, en haar baarmoeder vrij was van cystes. Maar op het eind kwamen ze er achter dat er wel een plasje water in stond. Baarmoeder spoelen, maar het werd niets meer.

Vorig jaar niets geprobeerd, maar dit jaar weer wel. Gezien haar gustverleden hebben we een baarmoedermonster laten nemen. Toen bleek dat er streptokokken in zaten. 2x spoelen, geinsemineerd, maar de kans was al klein op dat moment en ze is inderdaad niet drachtig. Nu wachten worden op de hengstigheid en gaan we het weer proberen. Een baarmoedermonster kan zinvol zijn. Overigens, we gaan misschien ook onverdund zaad toedienen. Je kunt nooit weten.

Overigens, mijn andere merrie is wel drachtig! in een keer raak!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:41

Ik wilde het net zeggen,je moet je merrie eens laten spoelen,als je dat nog niet gedaan hebt dan.Kan een oorzaak zijn.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:06

Ik ga voor je duimen Lachen

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:52

Ik weet hoe ellendig het is om ze maar niet drachtig te kunnen krijgen. Ik heb het met mijn merrie ook een aantal jaren gehad. Hengstig spuiten hielp niets, zelfs zo'n poederkuur, baarmoedermonster was perfect, mooie eieren, maar drachtig worden ho maar. Om moedeloos van te worden.
Ook van haar hengstigheid merkte ik nooit wat. Vorig jaar kreeg ik de tip om Brons Cure (homeopatisch, te koop bij bijv. Paardendrogist) te gebruiken. Heb ik gedaan. Na een week was ze zo hengstig dat ze mijn zus die achter haar liep zowat in de laarzen pieste, onder zadel was het net een dwarse wokkel. De eerste hengstigheid was alleen een reactie op de Brons Cure. Na 3 weken was ze goed hengstig en is geinsemineerd. En wat dacht je: in 1 keer drachtig (inmiddels loopt een prachtig hengstveulen in de wei). Een vriendin van mij heeft dit jaar mijn restje gebruikt, omdat ze haar merrie ook niet drachtig kon krijgen. Ook niet met onverdund vers sperma. Dit jaar ook in 1 keer drachtig. Ik weet wel dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt, maar het is na de Brons Cure mooi wel gelukt.
Ik zou zeggen proberen kan geen kwaad. Brons Cure is bedoeld om de hengstigheid of loopsheid (het is voor paarden en honden) te normaliseren. Mijn DA kende het wel maar alleen andersom, dus als merries vervelend (veel) hengstig zijn. Een flesje kost iets van € 20,00, je moet 2x daags druppels geven (ik deed dat op een boterham) en dan wachten totdat ze goed hengstig zijn. Succes, ik hoop dat het lukt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:24

Marion71 schreef:
Ik weet hoe ellendig het is om ze maar niet drachtig te kunnen krijgen. Ik heb het met mijn merrie ook een aantal jaren gehad. Hengstig spuiten hielp niets, zelfs zo'n poederkuur, baarmoedermonster was perfect, mooie eieren, maar drachtig worden ho maar. Om moedeloos van te worden.
Ook van haar hengstigheid merkte ik nooit wat. Vorig jaar kreeg ik de tip om Brons Cure (homeopatisch, te koop bij bijv. Paardendrogist) te gebruiken. Heb ik gedaan. Na een week was ze zo hengstig dat ze mijn zus die achter haar liep zowat in de laarzen pieste, onder zadel was het net een dwarse wokkel. De eerste hengstigheid was alleen een reactie op de Brons Cure. Na 3 weken was ze goed hengstig en is geinsemineerd. En wat dacht je: in 1 keer drachtig (inmiddels loopt een prachtig hengstveulen in de wei). Een vriendin van mij heeft dit jaar mijn restje gebruikt, omdat ze haar merrie ook niet drachtig kon krijgen. Ook niet met onverdund vers sperma. Dit jaar ook in 1 keer drachtig. Ik weet wel dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt, maar het is na de Brons Cure mooi wel gelukt.
Ik zou zeggen proberen kan geen kwaad. Brons Cure is bedoeld om de hengstigheid of loopsheid (het is voor paarden en honden) te normaliseren. Mijn DA kende het wel maar alleen andersom, dus als merries vervelend (veel) hengstig zijn. Een flesje kost iets van € 20,00, je moet 2x daags druppels geven (ik deed dat op een boterham) en dan wachten totdat ze goed hengstig zijn. Succes, ik hoop dat het lukt.

Ik zal proberen dit product te onthouden. Voor het geval ik ook eens weer problemen krijg. De 27ste wordt de mijne weer gecontroleerd. Al hoop ik zaterdag op de keuring te merken of mevrouw hengstig gaat worden of niet. Als ze constant met de oren in de nek gaat rond lopen zal ik hoop hebben dat ze drachtig is. Haha!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:54

Ik ben dus die vriendin die Marion71 bedoeld. Na het vorig jaar tig keer geprobeerd te hebben, en met geen resultaat. Gaf ik Juur en mijzelf nog 1 jaar, ze is inmiddel 14, en vond dat het na dit jaar wel goed was geweest. Ben in april begonnen met de Brons-Cure. Ze is toen 1 x geinsemineerd. En ja hoor drachtig.
Je zou het kunnen proberen. Iig succes.