Info over hengst Zeoliet (KWPN)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hananya

Re: Info over hengst Zeoliet (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:30

Zeoliet staat idd vaak niet zo goed bekend. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat voor merrie erachter zit. Ik ken wel een aantal zeolieten. Ik heb er zelf ook wel een aantal gereden, maar dit zijn allemaal niet zulke hele brave paarden.
Op het moment dat je niet teveel van ze vraagt zijn ze braaf en makkelijk in de omgang, maar zodra ze echt aan het werk moeten wordt het een heel ander verhaal!!

Maar goed er zijn natuurlijk uitzonderingen... Knipoog

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 16:56

Nou Silvano is Houston * Zeoliet * Purioso! Vingers aflikken
Dus als ik de verhalen moet geloven heb ik een onmogelijk paard gekocht. Gelukkig heb ik daar nog niks van gemerkt, alleen hij is erg kijkerig, maar meer echt niet.
Ga zometeen weer een les met hem rijden. Haha!
Ik zal deze week nog wel een foto van hem plaatsen.
Kom maar op met nog meer verhalen over rillerige Zeolieten Knipoog !

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:07

ach ja ik heb ook al verhalen gehoord over die van mij... (in de verte zeoliet bloed) is elcaro*ariban*maykel, had haar gekocht als jaarling en toen zeiden ze ook zal wel een schijtbeest worden, nou het is een paard met een super karakter niet schrikkerig en wil altijd voor je werken, was op 6 jarige leeftijd Z dressuur en M springen zegt genoed over het karakter dacht ik zo...

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:40

ambertje1 schreef:
Nou Silvano is Houston * Zeoliet * Purioso! Vingers aflikken
Dus als ik de verhalen moet geloven heb ik een onmogelijk paard gekocht. Gelukkig heb ik daar nog niks van gemerkt, alleen hij is erg kijkerig, maar meer echt niet.
Ga zometeen weer een les met hem rijden. Haha!
Ik zal deze week nog wel een foto van hem plaatsen.
Kom maar op met nog meer verhalen over rillerige Zeolieten Knipoog !

Nee hoor, heb je mijn reactie niet gelezen??? Haha!
ben juist heel blij met hem!!! tis een enorme kuffelbeer en een slijmbal...; als hij eenmaal een snoepje ruikt bij iemand in zijn zak.....

@Javmo: leuk! die van mij heeft ook een scheve bles!! Bloos

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:13

Er zijn er ook veel die ik kende met een scheve bles. Het is niet dat ik ze allemaal ril vond hoor, er waren ook kroelers, maar ze wilden gewoon niet aan het werk gezet worden, en konden dan erg grommen. En zich op alle manieren aan het werk onttrekken...

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 07:42

Wel grappig om te lezen, die van mij is ook echt een kroeler! Hij steekt elke keer zijn neus uit zijn box om toch maar aandacht en een snoepje te krijgen Haha!
Net of hij nooit wat krijgt Pling
Wat ik wel heel erg merk is dat ik hem echt aan het werk moet zetten, anders loopt hij gewoon niet, dan is hij echt te lui om wat te doen! Slapen
Maar goed, nog even de knopjes vinden Haha! Bloos
Komt goed!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:51

De Zeoliet die ik ken, is een Flemmingh x Zeoliet en een heel lief paard.
Hij wil wel weten wat er om hem heen gebeurd (nieuwsgierig) en soms schrikt hij wel eens, maar absoluut te corrigeren en zo braaf..ook tijdens het rijden in lessen en op concours...en dan die adembenemende draf...!!!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:00

Als ik dit zo lees zijn er twee type Zeoliet nakomelingen. Knuffelberen die moeilijk op gang komen en rillige, hete paarden met een vervelend karakter.
Ik rijd ook een Zeoliet (Zeoliet x Pericles). Groot paard, ontzettende klier, kan heel heet worden en uit het niets groooote monsers zien en opde rem gan en bokkend weg rennen. Eentje uit de tweede categorie dus.
Maar als je een beetje met m m kan gaan heb je er een super beest aan!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:15

Ik heb er een gehad, v. Zeoliet mv. Ubis. Was een werker en een erge heethoofd. En super springer maar ook absoluut geen dressurpaard. Hij was heel lang gelijnt en had 0% aanleg voor dressuur. Hij is daar in tegen wel weer Z springen(niet bij mij, bij ik ben tot M gekomen) geweest. Mijn ervaring is dat zeoliet de extremen kan doorgeven, dus alleen springen of alleen dressuur en liever lui en moe of werkwillig maar heet

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 08:02

Rukaro schreef:
Als ik dit zo lees zijn er twee type Zeoliet nakomelingen. Knuffelberen die moeilijk op gang komen en rillige, hete paarden met een vervelend karakter.
Ik rijd ook een Zeoliet (Zeoliet x Pericles). Groot paard, ontzettende klier, kan heel heet worden en uit het niets groooote monsers zien en opde rem gan en bokkend weg rennen. Eentje uit de tweede categorie dus.
Maar als je een beetje met m m kan gaan heb je er een super beest aan!

oei hele moeilijke lijn hihi...pericles is ook niet de makkelijkste... ram moeilijke paarden, vaak wel degene die heel erg goed kunnen lopen, over het algemeen ken ik alleen maar watjes van zeoliet..schrikken van een papiertje.. maar als jeze hebt heb je ze.. moet je wel geduld mee hebben

racemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:27

Hallo ik ben net nieuw op bokt.

Zelf heb ik een Neoliet X Sultan. Het is wel een paard met eigen wil maar als je eenmaal zijn vertrouwen hebt gewonnen gaat ie door dik en dun voor je. Is wel erg snel gestresst en kijkerig maar springt niet weg.

Almelose Ruiterdagen 9 winstpunten gehaald in 7 proeven en 3 prijzen.

PinkPanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:03

Ik heb een Indorado x Zeoliet

Afbeelding

Afbeelding

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:55

Nou voor mijn Orame x Zeoliet gaat op Luie Trapzak. Deze moet je eerst goed narren voor die aan het werk gaat. Kijkt wel maar is beslist niet schrikkerig. Mijn 10-jarige dochter rijdt zo met het dier weg ook al valt er op de stenen een hekwerk om dan zegt deze nog *boeien*

Carlatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:02

[b]Heey
mijn verzorgpaard is ook een nakomeling van Zeoliet.
ze heet Naomi.
ze kan super lopen. heeft mooie gangen en kan heel goed springen.
het enigste nadeel is, is dat ze schrikachtig is. maar dat hoeft niet te zijn door haar ouders.
ik zelf vind haar een heel mooi paard, bruin met zwarte manen.
maar nou heb ik op een site gezien dat zeoliet heel veel nakomelingen heeft. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=8 op deze site dus.
als je deze link openmaakt zie je wel de stamboom van Naomi ( Nooit gedacht) maar als je dan op zeoliet klikt, zie je zijn stamboom, en dan kun je onderaan klikken op "toon nakomelingen van dit paard" daar staan er heel veel bij, sommige staan er ook niet op.
Afbeelding dit is een foto van naomi.
groetjes Carla

Carlatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:17

Nou lees ik net alle reacties, en zie dat er veel niet wegspringen.
Naomi, die schrikt en gaat er vaak kei hard vandoord, wat ik zelf niet echt leuk vind, daarom vind ik het ook een nadeel, vooral in de winter is het heel erg, zelfs een bezem is eng :S dan sgiet ze er al keihard bokkend vandoor.
het is trouwens een van ZeolietXjamilla
groetjes carla

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 23:06

Ik heb ook een zeoliet.
Als ze eenmaal voor je werken dan lopen ze super.
Die van mij is elke dag anders dan is die braaf en dan weer niet.
Opzich kan je er iedereen opzetten zolang je ze maar niet aan het werk zet.
En ik heb orlando nou 4 jr dus die kan ik intussen wel.
Maar ik vindt het een super paard.
AfbeeldingAfbeelding

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 07:13

Nou, dit is hem dan, mijn 6-jarige Houston x Zeoliet

Het gaat op dit moment (we hebben hem nu 3 weken!) heel erg goed. Hij is ontzettend braaf en gaat steeds beter lopen. Ook buiten gaat het heel erg goed, schrikt eigenlijk nergens van. Is superkoel!!!

Maar goed, hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Nou dit is hem dus!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:48

ik heb een elcaro x concorde,
niet echt de makkelijkste, zeer ongeduldig maar houd wel heel erg van aandacht en gekroelt worden over haar neus.
heeft volgens verschillende mensen een goede galop en draf en veel springtalent alleen de stap is wat minder.
Ze is fokmerrie geweest tot haar 6e en toen ingereden, omdat ze te klein fokte (ze is 156).