GribaldiFAN schreef:De website van van Uytert doet het weer, evenals het forum.
Voor meer informatie over Amsterdam zie onderstaande link:
Amsterdam is overleden
Kan je anders de tekst even naar dit topic kopieren? De site doet het bij ook nog niet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Amsterdam is overleden
Target schreef:Patrick van der Meer heeft`m ook gereden, heeft `m in de hengstencompetitie uitgebracht oa tegen Anky met Junior met super resultaat.
Hij was erg te spreken over de hengst.........
Mireille1970 schreef:Natuurlijk was Patrick erg te spreken...
(volgens zijn vaste groom niet hoor) en waarom denk je dat die hengst zo vaak verhuist is?
adriana schreef:Tin Rocco zijn vader was geen lieverdje en dat is nog zacht uitgedrukt.
Mireille1970 schreef:PS Ik ben niet uit op een ja/nee spel. Maar probeer te begrijpen waarom die hengst ALLE kansen heeft gekregen en nergens geslaagd is om hem vervolgens te verhuren naar het Buitenland...
Amsterdam is overleden
Target schreef:Mireille1970 schreef:PS Ik ben niet uit op een ja/nee spel. Maar probeer te begrijpen waarom die hengst ALLE kansen heeft gekregen en nergens geslaagd is om hem vervolgens te verhuren naar het Buitenland...
Ja je hebt gelijk omtrent Laurie....... verder is ze echt ok.
Ik weet niet wat Patrick aan z`n kont heeft zitten want ze loopt idd als een juffershondje achter hem aan.
Ik weet dat hij Am het fijnste paard vond waar hij ooit op heeft gezeten.
Naar zijn en Laurie`s zeggen klikte het ook super, daarentegen met Lancet en Jet Stream klikte het niet.
Maargoed het is jammer dat de hengst niet meer is.....
0ojannekeo0 schreef:hmm...vreemd dat het nog niet op de site van kwpn e.d. staat..maar idd wel zonde zeg...
Citaat:KWPN hengst Amsterdam overleden 31-05-2005
De goedgekeurde KWPN hengst Amsterdam (Argentinus hann x Tin Rocco holst) is op 14-jarige leeftijd overleden in zijn stal in Spanje.
De hengst, in eigendom van Van Uytert en Van Manen, was via Robert Smits, die Amsterdam goedgekeurd heeft gekregen, voor 2004 en 2005 verhuurd in Spanje waar hij een behoorlijk aantal merries dekte.
Van Uytert: “Hij dekte daar om de dag. ’s Ochtends had hij zijn werk nog gedaan en toen ze hem ’s middags uit zijn stal wilden halen, lag hij dood in zijn stal. Uit onderzoek is gebleken dat hij een hartstilstand heeft gehad.”
Er is nog diepvriessperma van Amsterdam beschikbaar.
(JH, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)
bron: www.kwpn.nl