nakomelingen Kingston ( topas x G. ramiro Z x Joost)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Re: nakomelingen Kingston ( topas x G. ramiro Z x Joost)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 16:38

ja, mischien als ik weer eens naar Nederland kom.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:25

Ik heb ook een Kingston gehad en ik vond het echt een super mak en lief paard. Hij was zo lief echt niet normaal.. Hebben we helaas moeten verkopen omdat die wat klein bleef..

Is nu inmiddels 6.

Foto van toen die 3 was:

Afbeelding

Afbeelding

en @ Ienemienie.. Zou ik wat meer foto`s van Kingston mogen zien? wil je ze anders mailen naar loes_jongleur@msn.com ??

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 17:27

Als je foto's hebt van hem zelf zou ik die ook wel graag zien!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 19:43

De enige fotoos die ik heb van Kingie (zoals hij liefkozend genoemd word op stal) zijn die fotoos die ik op marktplaats heb geplaats bij zijn ter dekking advertentie.

@ Jongleurtje. wat een leukerd die van jou. Jammer dat hij te klein bleef ik heb vorig jaar helaas mijn andalusier verkocht omdat hij echt te klein bleef. Hij is wel heel leuk. Weet je waar hij nu is of niet???

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:52

Nee ik weet niet meer waar die is. Wij hebben hem verkocht toen en daarna belde ik haar een keer maar kreeg ze niet te pakken. Ik heb hun voicemail ingesproken, ook haar vriend aan de lijn gehad maar toen was ze er niet maar ik heb haar nooit meer gesproken. Erg jammer want ik ben wel benieuwd heo die het nu doet..

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:40

Wellicht is mijn reactie een beetje te laat maar wellicht heb je er nog iets aan.
In de eerste plaats wil ik kwijt dat Kingston niet goed zou zijn. Okay het is geen olympische crack, maar dan kan ik er nog wel een paar opnoemen.
Ik ken de fokker van Kingston en hij komt uit een hartstikke goede bloedlijn. Over hoeveel paarden hij gedekt heeft; het KWPN geeft jaarlijks bewaarboeken uit waarin je deze gegevens kunt vinden. Kingston is inderdaad op wacht gezet omdat hij te weinig stermerries zou hebben en omdat 7 t/m 11 jarige nakomeling niet voldoende zouden scoren in de sport. Nu is het wel zo dat er inmiddels (nadat hij op wacht is gezet) meer nakomelingen in de sport van hem lopen. Nu heb ik van de week in de Paardenkrant gelezen dan Olaf het heel goed doet loopt inmiddels al lichte tour. Ook in de amateur sport kom je er best veel tegen (van B tot Z niveau). Daarbij komt ook nog dat hij de enige goedgekeurde zoon is van Topas. Iets waar het KWPN veel waarde aanhecht. Ook Topas is een tijdje verguisd geweest (lees de hengstenboeken erop na). Het is dus lang niet altijd zo dat een wachthengst wordt afgekeurd.
Dan zijn beweging; ik heb maar weinig hengsten (ook van de nieuwe jaargang) zo zien bewegen/springen als hij. En laat hij dan een beetje gewoner zijn en geen Krack C (heb een Krack merrie= dus altijd goed uitkienen op karakter met fokken). Ook bewerkbare paarden zijn belangrijk, zolang wij met z'n allen nog geen Anky's zijn.

Ik heb zelf een Kingston merrie (STER) van 6 jaar. Op de keuring heeft zij voor beweging 70 punten, exterieur 70 en springen 75 behaald.
Zij heeft 2 veulens gehad die beide een 1e premie op de CK hebben behaald. Haar 2e veulen heeft zelfs een uitnodiging voor Ermelo gekregen. Ook ken ik de volle zus van haar; een zeer luxe merrie (nog luxer dan die van mij) Deze is helaas vorig jaar aan droes overleden.

Mijn merrie heeft een superfijn, sensibel en bewerkbaar karakter. Ook haar nakomelingen zijn fijne dieren.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 16:05

bedankt voor je reactie Alani. heb je misschien ook wat foto's van jou merrie?

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:09

Ienemienie schreef:
Kingston staat dus bij mij op stal en ik heb de advertentie op marktplaats gezet.

Karakter van deze hengst is super (mireille1970???) en wij hebben nu een kudde 2 en 3 jarige lopen van hem die allemaal super zijn.

Ze kunnen goed draven en hebben ook een superkarakter. De veulens van dit jaar zijn ook weer erg mooi. Het ligt natuurlijk ook aan de mama. De veulens van Kingston worden ongeveer mak geboren want ze komen gelijk naar je toe.

Kingston is op wacht gezet maar dat komt omdat hij volgens het kwpn te weinig stermerries heeft voort gebracht.

Ik loop dag en nacht op stal en ik weet dus hoe het echt zit met kingston want je moet gewoon niet iedereen geloven.

Kingston heeft zelf helaas geen goede ruiter nog op zijn rug gehad. Hij is in t Z2 uitgebracht maar helaas kreeg de amazone iets aan haar rug. Ze heeft hem ook in het L springen uitgebracht.

Kingston staat ook voor de wagen. Hij kan in ht enkelspan en in het 2-span. Het maakt hem niet uit dat je er een paard naast zet. Het is gewoon een ongecompliceerd allround braaf paardje.

Wij hebben er nu nog een dekhengst bij en dan pas leer je Kingie te waarderen hoor. Pfff wat een herrieschopper is dat zeg.

Als je nog meer info wil kan je altijd je vragen bij mij kwijt. Ik rij hem zo nu en dan en ik kan er niks kwaad over zetten.

Op mijn vorige stage plek stond ook een Kingston, echt een knuffel was dat. Was een paard met een super karakter en kon heel goed springen!!!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:24

Alani schreef:
Wellicht is mijn reactie een beetje te laat maar wellicht heb je er nog iets aan.
In de eerste plaats wil ik kwijt dat Kingston niet goed zou zijn. Okay het is geen olympische crack, maar dan kan ik er nog wel een paar opnoemen.
Ik ken de fokker van Kingston en hij komt uit een hartstikke goede bloedlijn. Over hoeveel paarden hij gedekt heeft; het KWPN geeft jaarlijks bewaarboeken uit waarin je deze gegevens kunt vinden. Kingston is inderdaad op wacht gezet omdat hij te weinig stermerries zou hebben en omdat 7 t/m 11 jarige nakomeling niet voldoende zouden scoren in de sport. Nu is het wel zo dat er inmiddels (nadat hij op wacht is gezet) meer nakomelingen in de sport van hem lopen. Nu heb ik van de week in de Paardenkrant gelezen dan Olaf het heel goed doet loopt inmiddels al lichte tour. Ook in de amateur sport kom je er best veel tegen (van B tot Z niveau). Daarbij komt ook nog dat hij de enige goedgekeurde zoon is van Topas. Iets waar het KWPN veel waarde aanhecht. Ook Topas is een tijdje verguisd geweest (lees de hengstenboeken erop na). Het is dus lang niet altijd zo dat een wachthengst wordt afgekeurd.
Dan zijn beweging; ik heb maar weinig hengsten (ook van de nieuwe jaargang) zo zien bewegen/springen als hij. En laat hij dan een beetje gewoner zijn en geen Krack C (heb een Krack merrie= dus altijd goed uitkienen op karakter met fokken). Ook bewerkbare paarden zijn belangrijk, zolang wij met z'n allen nog geen Anky's zijn.

Ik heb zelf een Kingston merrie (STER) van 6 jaar. Op de keuring heeft zij voor beweging 70 punten, exterieur 70 en springen 75 behaald.
Zij heeft 2 veulens gehad die beide een 1e premie op de CK hebben behaald. Haar 2e veulen heeft zelfs een uitnodiging voor Ermelo gekregen. Ook ken ik de volle zus van haar; een zeer luxe merrie (nog luxer dan die van mij) Deze is helaas vorig jaar aan droes overleden.

Mijn merrie heeft een superfijn, sensibel en bewerkbaar karakter. Ook haar nakomelingen zijn fijne dieren.

Vertel eens meer, fotoos ed.

Kingston staat dus bij mij op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:20

@Ienemienie: er staan vast ook wel jonge Kingstons in Zwartewaal op het land van Piet? Als dat zo is heb ik vanmiddag foto's van ze gemaakt.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:31

p.s dat paard is verkocht aan Albert Zoer...

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:54

Ik ken de moeder van Kingston vrij goed...prachtige merrie die er voor haar leeftijd zéér goed bijstaat. mooie bloedlijn overigens hoor. En Topas..zoek maar eens de bloedlijn van alle Freiminka's van Okkema op..paarden die stuk voor stuk in de sport bewijzen

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:02

Misschien vergaat het Kingston net als zijn vader Topas: afgekeurd omdat er geen genoeg "touwtjespaarden" (keuringspaarden) van gekomen zijn. Later werd Topas gerehabiliteerd omdat er zoveel nakomeling van in de springsport liepen.

Ik heb zelf een Topasmerrie, bepaald geen hoogvlieger, maar een zeer lief, aanhankelijk, trouw paard met goede bewegingen en springen kan ze ook nog. (Ik niet, maar dat is een ander verhaal!)

Op zich heeft Kingston een prachtig stel sportgenen bij elkaar, wie weet past dat echter alleen bij bepaalde bloedlijnen het beste?

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:26

Anoniem schreef:
@Ienemienie: er staan vast ook wel jonge Kingstons in Zwartewaal op het land van Piet? Als dat zo is heb ik vanmiddag foto's van ze gemaakt.

Ja heel veel zelfs, 2 jarige en jaarlingen lopen er. Meer dan de helft is Kingston.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:19

@ ienemienie: Wat grappig dat Kingston bij jou op stal staat! hij heeft jaren geleden ook paar jaar bij ons gestaan, en het is echt een schat.

Ik heb er als meisje van 14 ofzo? een keertje opgereden, hij is zo makkelijk te rijden...en een klein meisje van 14 op een hengst met een ander paard in de bak...super!!!

Wij hadden ook een kingstonmerrie...ook zo'n superkarakter, helaas hebben we haar in moeten laten slapen Huilen

Echt jammer dat die hengst op wacht is gezet...denk dat sommige Jazzen wel wat karakter van hem kunnen gebruiken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:29

@Ienemienie: ik dacht idd al dat er veel Kingstons tussen liepen. Lopen leuke paardjes bij maar de mooiste daar op het land is van mij Haha! Nee, geen Kingston Knipoog

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:21

[quote="pajidin
Echt jammer dat die hengst op wacht is gezet...denk dat sommige Jazzen wel wat karakter van hem kunnen gebruiken Haha![/quote]

Bij het EASP is vorig jaar een Kingston goedgekeurd. Ik weet niet of jullie dit stamboek kennen, maar deze heeft als doel fijne gebruikspaarden te fokken. Kortom een bewerkbaar paard voor de amateur ruiter.
Dus zoals Paiidin al zegt er zijn genoeg cracks die wel een beter karakter kunnen gebruiken.

Ienemienie; ik heb je een pb gestuurd, wil je daarop reageren?

romandour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:09

He hier een kingston fan.

Ik heb zelf twee afstammelingen van Kingston en ik vind ze geweldig. Ik heb een 7 jarige ruin die M2 dressuur loopt. en een jaarling.

Mijn 7 jarige is een plaatje om te zien 1.74 hoog een heel fijn koppie. Echt superlux krijg ik ook vaak te horen. Is vorig jaar derde geworden tijdends de fokdag in Elburg. Is beoordeeld door patrick van der meer en johan hamminga. Zijn moeder is een merrie van de hengst Casanova.

Mijn jaarling heb ik vorig jaar gekocht bij de woelige stal in ede. Zijn moeder is een Ulft. Zamiro is een heel leuk jaarling is niet zo groot maar kan leuk lopen. even afwachten dus.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 07:11

dat zij positieve verhalen. Ik heb nog gemaild naar stal de ronde over het diepvriessperma, maar helaas niets terug gehoort.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 07:18

Oh, dan zal ik even aan Piet vragen hoe dat zit.
je hoort nog van me

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:31

ik denk dat ik een week of 3 a 4 geleden een mailtje heb gestuurd. Ik hoor het wel.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:11

romandour schreef:
He hier een kingston fan.

Ik heb zelf twee afstammelingen van Kingston en ik vind ze geweldig. Ik heb een 7 jarige ruin die M2 dressuur loopt. en een jaarling.

Mijn 7 jarige is een plaatje om te zien 1.74 hoog een heel fijn koppie. Echt superlux krijg ik ook vaak te horen. Is vorig jaar derde geworden tijdends de fokdag in Elburg. Is beoordeeld door patrick van der meer en johan hamminga. Zijn moeder is een merrie van de hengst Casanova.

Mijn jaarling heb ik vorig jaar gekocht bij de woelige stal in ede. Zijn moeder is een Ulft. Zamiro is een heel leuk jaarling is niet zo groot maar kan leuk lopen. even afwachten dus.

Oh wat gaaf dat jij Zamiro heb. Ik heb die nl gefokt haha. Ik had dus een Ulft merrie die zooooo merrieachtig was dat ik Kingston erop heb gezet maar daarna kocht de eigenaar van Kingston deze merrie maar later kon hij haar weer verkopen en dat heeft hij toen gedaan.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:12

Anoniem schreef:
@Ienemienie: ik dacht idd al dat er veel Kingstons tussen liepen. Lopen leuke paardjes bij maar de mooiste daar op het land is van mij Nee, geen Kingston

haha welke is van jou dan????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:10

@ Ienemienie: Een bruine jaarling merrie in de groep jaarlingen. Ze loopt altijd samen met een donkere jaarling ruin met een dunne staart (= een appaloosa). Ze zijn samen 2 weken geleden daar op het land gekomen en sindsdien dikke maatjes met elkaar.

Als ik bij haar ga kijken (2x per week) verbaas ik me er elke weer over hoe braaf die jonge Kingstons daar allemaal zijn. Als ze met rijden ook zo zijn dan kunnen heel wat "goede" hengsten aan dit karakter een puntje zuigen.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:15

@Gast8253: Oh ja die ken ik wel die merrie. Ben er toevallig van de week nog geweest nl en dan moet ik altijd even kijken wat er nieuw bijgekomen is.

Die Kingston veulens worden echt waar mak geboren. Vanaf dag 1 komen ze naar je toe in stal mits mams het toelaat. En tja als je in de wei loopt pak je ze bijna allemaal en kan je gewoon een halster omdoen. Ik persoonlijk teken voor zo'n hengst, voor mij geen Jazz of wat dan ook.

Mijn nieuwe dressuurcrack staat er ook bij. Bij de 2-jarige. Een schimmel met een klein kolletje (kleinste schimmel die er bij is). Is zooooooooo'n gaaf ding. En bewegen dat hij kan.