Hengst neppen met citronella geur??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hengst neppen met citronella geur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:03

De merrie insmeren met citronella vind ik niet echt een slim idee.

De hengst gewoon wat vicks blue op de neusgaten smeren.

Isapaardje

Re: Hengst neppen met citronella geur??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 10:12

Pipo schreef:
De merrie insmeren met citronella vind ik niet echt een slim idee.

De hengst gewoon wat vicks blue op de neusgaten smeren.

Ik neem aan dat je bedoeld dat de hengst de hengstigheid ook wel door de citronella heen ruikt, maar niet meer als hij alleen maar vicks blue (of dampo) ruikt in zijn eigen neus?

Want ja eigenlijk worden alle buitenpaarden wel met iets van citronella ingespoten tegen de vliegen straks en veel vliegen ruiken ook daar doorheen "paard" Knipoog

Maar nog over de hengst ... ben het met "Dennis" eens dat er net zo goed "onbetrouwbare" merries zijn die niet geschikt zouden zijn voor het werk wat wij ermee doen, net als ruinen.

1,5 jaar geleden kochten wij de hengst samen met een ruin aan. De ruin is nog lang niet zover, maar de hengst loopt dus al onder het huifbed.
Wat iemand ook terecht opmerkte, ze moeten eigenlijk voor 500% braaf zijn; altijd. Ook de merries. Dus geen "gedonder" tussen elkaar tijdens het rijden.

De eigenaar wil ook graag veulens van deze hengst icm de huifbedmerries. Al heeft het veulen maar de helft van het karakter van de hengst dan nog zal het een lief paard zijn en waarschijnlijk een geschikte huifbedpony. Deze pony's liggen niet voor het oprapen ....

Groeten
Ingrid