Excuseme schreef:Wat mij betreft gewoon laten doorgaan. Hij weerspiegelt mooi het niveau van een gemiddelde ruiter., waarvoor de hengst in kwestie later nakomelingen levert.
Dit vind ik nu echt een rake opmerking.......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Excuseme schreef:Wat mij betreft gewoon laten doorgaan. Hij weerspiegelt mooi het niveau van een gemiddelde ruiter., waarvoor de hengst in kwestie later nakomelingen levert.

Sjappie schreef:Voor de liefhebbers een filmpje van Santano en de De Niro. Ik had ook een draf-filmpje van Santano alleen die heb ik per ongeluk gedelete.
santano (sandro hit x silvano n).avi
voice (de niro x rohdiamant).avi
Eleonoor schreef:Leuke video's. Ligt het trouwens aan mij, of lijkt Voice niet helemaal rad? RV/LA, of zou het aan de ruiter liggen?
Nu is het alleen maar gissen Magique schreef:Geen een, gaat mij niet om het stamboek.
Mireille1970 schreef:Het feit dat die gastruiters ze proberen is ook om de aanleg voor "werk acceptatie" te testen.
Er is een tijd geweest dat dat niet gebeurde.
Mireille1970 schreef:De paarden in de test staan onder zware begeleiding hoor. Daarbij is de keuring verregaander dan een KL en Rontg onderzoekje.
Een paard kan wat last hebben zonder dat je moet ingrijpen.
Als ik last van mijn rug heb ga ik ook niet meteen door een scan enzo. Of laat me meteen kraken.
Kraken kan namelijk (en er zullen er best zijn die zeggen van niet) ook funest zijn en meer kapot maken dan je lief is.
Aimee schreef:Mireille1970 schreef:De paarden in de test staan onder zware begeleiding hoor. Daarbij is de keuring verregaander dan een KL en Rontg onderzoekje.
Als ik last van mijn rug heb ga ik ook niet meteen door een scan enzo. Of laat me meteen kraken.
Kraken kan namelijk (en er zullen er best zijn die zeggen van niet) ook funest zijn en meer kapot maken dan je lief is.
Als z'n bekken daadwerkelijk scheef staat en daardoor z'n si-gewricht vastzit, zul je hem toch echt moeten laten behandelen. Vanzelf wordt dat alleen maar erger ipv minder erg.
sarabande schreef:Wha ha ha maar niet helemal conform de realiteit. Uniform was een beweger, dressuurhengsten bestonden toen nog niet.
En Tineke had al wat geleerd ze was daarvoor Militairyamazone
Mireille1970 schreef:DAN wel ja, maar dat is niet ALTIJD aan de orde...
sarabande schreef:Dat er toen niet zo gericht gestuurd werd om bewegers met bewegers te kruisen.
En dan krijg je weer de vraag wie was er eerder de kip of het ei.
Wat als Coctail niet bij Anky terecht gekomen was etc etc
Magique schreef:Ruggen zouden ze in het vervolg ook wel eens op de foto kunnen zetten![]()
Franske schreef:Magique schreef:
Ruggen zouden ze in het vervolg ook wel eens op de foto kunnen zetten
alsjeblieft nee zeg
Magique schreef:Geen een, gaat mij niet om het stamboek.
Alles gaat op de foto behalve het meest kwetsbare lichaamsdeel .....
Sinds een aantal jaren is het mogelijk om ruggen te fotograveren en dat lijkt me toch niet geheel onbelangrijk voor een dekhengst ....
Aimee schreef:Mireille1970 schreef:De paarden in de test staan onder zware begeleiding hoor. Daarbij is de keuring verregaander dan een KL en Rontg onderzoekje.
Als z'n bekken daadwerkelijk scheef staat en daardoor z'n si-gewricht vastzit, zul je hem toch echt moeten laten behandelen. Vanzelf wordt dat alleen maar erger ipv minder erg.