Ferro x Voltaire x Apalatin x Porter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Ferro x Voltaire x Apalatin x Porter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:07

VOLTAIRE

Furioso II Furioso xx Precipitation
Maureen xx
Dame de Ranville Talisman
Que je suis Belle
Gogo Moeve H. Gottard Goldfish II
Ampa H
Mosaik H. More Magic xx
S. 26521 - Erich

VOLTAIRE:KWPN -keur-preferent -bruin -geb.1979 -stokm.1.68 m.
KWPN -Oldenburg -Selle Francais -Hannover -Unire

offspring Voltaire

De preferente hengst Voltaire is geboren uit de prestatiecombinatie van Furioso II x Gotthard.Furioso II bracht vele goedgekeurde zonen en internationale springpaarden.Moeders vader Gotthard is nog altijd een begrip in de Duitse sportpaardenfokkerij.Essentieel in Voltaire ’s pedigree is de verbinding in de derde generatie met de volbloed More Magic xx enerzijds en Furioso xx anderzijds. Voltaire zelf heeft zijn sporen verdiend in de internationale springsport met Jos Lansink.In 1989 sloot hij zijn springcarriere succesvol af door het winnen van de Grote Prijs van Berlijn en werd hij tweede in de Grote Prijs van Leeuwarden. Inmiddels is Voltaire “le Chef de Race ” van Nederland.

Op de World Breeding Ranking staat Voltaire in de bovenste regionen dankzij de prestaties van zeer veel internationaal presterende kinderen.Internationale springpaarden als Finesse,Play it Again, Altaire,Concorde,Dante,Especiale,Helios,Kahlua,Kannan,Limmetair,Lexicon en vele anderen, maken Voltaire wereldberoemd. Voltaire heeft vele goedgekeurde zonen in heel Europa,waarvan verschillende keurings-en verrich- tings kampioenen.Voltaire is door de USA Equestrian Federation uitgeroepen tot “Huntersire van 2001, 2002 en 2003 ”. Voltaire staat in de hoogste regionen van de Nederlandse index met 151 punten.

[url][img] http://www.team-nijhof.nl/foto/voltaire_t.jpg [/img]

[url]Afbeelding

[url]Afbeelding

of ga even naar deze site toe...
http://www.team-nijhof.nl en dan naar hengsten...

persoonlijk ben ik een grote voltair liefhebber...

Maar weet je wat het is? Je paard kan geweldige papieren hebben, maar als ze zelf niet geheel in orde is ivm genetische overdragingen dan is ze niet goed voor de sport en niet goed voor de fok. Zorg dat je iig haar dan voor een goede prijs koopt als je haar toch graag wil hebben. Laat je niet afzetten...
Bloed zegt niet alles, een paard moet het ook nog kunnen waarmaken...
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 25-05-05 07:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:09

Ik ook!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:10

[url]Afbeelding

even zien ofdat de afbeelding nu wel werkt... voltaire overgens...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 08:51

Nou jongens, bij mij gingen dus ook de alarmbellen rinkelen en heb net gebeld met het kwpn. Deze konden mij vertellen dat het paard idd was afgewezen op een afwijking aan het fundament (ze moesten in het archief zoeken waarop dat geweest zou zijn) maar dat deed er al niet meer toe want ze konden me ook vertellen dat hij al PROK was afgekeurd!!! Dus zo fijn zijn de mensen tegenwoordig, mij vertellen dat ie nog nooit voor een rontgenologische of stamboekkeuring geweest was en dan blijkt dit dus!! Zowel stamboek als PROK afgwezen!

GVD! Wat zijn de mensen toch vuil tegenwoordig! Heb de man even gebeld en even gezegd wat ik er van vond (details laat ik er buiten).

Dus de koop gaat uiteraard niet door en ben weer flink teleurgesteld in de mens. Boos!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:55

Suzanne F. schreef:
Dus de koop gaat uiteraard niet door en ben weer flink teleurgesteld in de mens. Boos!

Lijkt me niet terecht kijk eens hoeveel mensen hier je hebben geholpen om niet genept te worden, meer dan die ene die je wilde neppen dus.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:07

wees niet teleurgesteld in mensen... maar het erge is dat er dus iemand is die dat paard gaat kopen en dus een kat in de zak koopt.
Zonde voor dat paard want dat heeft nooit iemand iets aangedaan en wordt straks als oud vuil ergens neer gegooit...

Maar paarden met papieren die echt goed zijn die zijn nu eenmaal duur.
Paard kopen is leuk, maar zorg dat je altijd heel erg veel informatie probeerd in te winnen en alles totin de puntjes uitzoekt, want tegenwoordig lopen er zoveel paarden rond met papieren dat mensen al snel zeggen dat ze ze verkopen wegens teveel paarden.
Dit kan best zijn... Ik verkoop ook regelmatig paarden omdat het allemaal even niet draaid bij mij, maar ik stel altijd een contractje op waar zowel ik als verkoper als hun als koper voorwaarden in zet en ondertekenen het allebei. Op deze manier kan er weinig mis gaan en dan weet je allebei waar je aantoe bent.
Wil zo een verkoper van een goed papierenpaard niet toestemmen met een overeenkomst, dan zou ik verder kijken als ik jou was.... genoeg goede paarden...
Zeg dat je je dierenarts en hoefsmit meeneemt ( dit hoef je uiteraard niet te doen, maar let op de reactie) en ofdat hij het goed vind. Ofdat je het telefoonnummer van het paard zijn dierenarts mag hebben zodat je daar even contact mee opneemt en eventueel de hoefsmit. Even nazoekwerk en zo, maar beter dat dat een kat in de zak...

En geloof me ( uh, dat is nou net het moeilijke punt) er zijn genoeg mensen die je kunt vertrouwen... alleen vergt dit ook wat nazoekwerk...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:42

Mee eens!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:04

Suzanne F. schreef:
GVD! Wat zijn de mensen toch vuil tegenwoordig! Heb de man even gebeld en even gezegd wat ik er van vond (
details laat ik er buiten

).

Kom kom.......... CGJ wil graag details............. Haha! Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 25-05-05 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:04

Relnicht Haha!.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:17

Jammer maar helaas....

Toch goed van het KWPN dat ze alle scores van de afgelopen jaren op internet hebben..... Haha!

Anders was er waarschijnlijk na de koop een hevige teleurstelling geweest...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:32

Suzanne F. schreef:
Nou jongens, bij mij gingen dus ook de alarmbellen rinkelen en heb
net gebeld met het kwpn

. Deze konden mij vertellen dat het paard idd was afgewezen op een afwijking aan het fundament (ze moesten in het archief zoeken waarop dat geweest zou zijn) maar dat deed er al niet meer toe want ze konden me ook vertellen dat hij al PROK was afgekeurd!!! Dus zo fijn zijn de mensen tegenwoordig, mij vertellen dat ie nog nooit voor een rontgenologische of stamboekkeuring geweest was en dan blijkt dit dus!! Zowel stamboek als PROK afgwezen!

Nu vraag ik me trouwens ernstig af hoe jij zomaar die info krijgt.......
De KWPN mevrouw (mevrouw toch?) mág die info niet eens verstrekken....... Dan kan elke wildvreemde wel info opvragen over het paard van de buurman.
De sportresultaten opvragen van de kinderen van een merrie (of afstammelingenoverzicht) gaat ook niet meer zo vlot. Privacywetgeving belet dit.
Ik kan eigenlijk niet anders concluderen dat ze jou zomaar zeer gevoelige info (PROK) heben verstrekt. Dat is namelijk géén openbaar register. Volgens mij kan de eigenaar nu wel een zaakje gaan aanspannen tegen het KWPN........ Ja

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:37

Als niemand iets te verbergen heeft kunnen we de privacywet wel afschaffen.....

Dit is namelijk belangrijke informatie en als de eigenaar er eerlijk over was geweest had niemand er ophef over gemaakt en had je de keuze gehad.

Nu loop je misschien een topper mis omdat mamma niet zo goed was... (wat wellicht helemaal niet erfelijk hoeft te zijn)...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:52

Citaat:
Nu loop je misschien een topper mis omdat mamma niet zo goed was... (wat wellicht helemaal niet erfelijk hoeft te zijn)...

Het gaat om het paard zelf, niet om de moeder oid..

Het paard wat evt gekocht zou worden, heeft 48 punten ext en is afgewezen voor de stamboek opname...en kwam niet in aamerking voor het PROK predikaat....

alleen.........

Alle paarden die PROK gekeurd worden , krijgen niet allemaal het PROk predikaat, wat bij voorbaat niet betekend dat een paard wat officieel geprokt is en niet het prok-predikaat heeft, slechte benen heeft.....

Volgens mij heeft gaat de privacy wet alleen maar op voor personen en niet voor paarden!!! Het KWPN mag alle andere details zoals , nakomelingen, sport prest, evt pred e.d. gewoon aan ieder geven....

Ik heb zelf al zo vaak info van paarden opgevraagd,bij het KWPN, van paarden die ik niet in mijn eigendom heb, complete moederlijnen met nakomelingen.....Dat heeft het KWPN al een paar bomen gekost hoor Knipoog

En je kunt dus ook de gegevens van je buurman's paard op vragen CGJ, Haha!

Heb je wel buren???/ trouwens??? Bloos
Laatst bijgewerkt door amen op 25-05-05 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:02

idd, heb een flink wat jaren geleden info aangevraagd over alme en almedeux en kreeg ook een boekwerk thuis gestuurd met alle info die je maar kon bedenken ( heb gelijk weer een boom geplant toen)...

µtoch vind ik dat wanneer je info over een paard gaat aanvragen in prive bezit ( dus niet een openbaar sportpaard) dat dit niet aan iedereen verstrekt hoeft te worden. Op deze manier kunnen oude kwetsures die er niets meer mee temaken hebben als een soort chantage middel worden gebruikt bij sportpaarden. Zo van , wil je hem niet voor weinig aan mij verkopen, dan ga ik overal op het internet deze info verspreiden zodat niemand je paard meer zil. Ik dik het nog lekker aan en hup, paardje voor weinig geld...

snap je... Maar idd, wanneer koper en verkoper gewoon eerlijk tegen elkaar zijn dan komt alles goed. Heb jij een goed paard dan krijg je die toch wel verkocht. Mankeerd jou paard iets, zeg dat dan eerlijk, mensen komen er toch wel achter...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:15

sigrid1182 schreef:
En je kunt dus ook de gegevens van je buurman's paard op vragen CJG, Haha!

Die heb ik zelf gefokt.............. STER 70/73/70........... Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:43

Privacywetgeving heeft hier minder mee te maken dan je zou zeggen. Zolang er geen NAW-gegevens verstrekt worden aan derden is er niets aan de hand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 11:48

Dit was gewoon achterhouden van relevante informatie. En inderdaad is dit zo op te vragen bij het KWPN, en het was geen mevrouw.

Jammer dat de handel tegenwoordig zo moet gaan, paardenwereld is zo klein, je kan beter eerlijk zijn.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:27

Wees blij dat je het nu weet. Er zijn nog genoeg leuke beesten op de markt, die wel goed zijn. En er komt er vast wel eentje die jou aanspreekt.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:14

Snap ook niet hoe die mensen erbij komen om dan te zeggen dat het paard nog nooit op de foto's is geweest.
Als je hem had gekocht had je hem waarschijnlijk toch wel op de foto's laten zetten en dan was het er toch nog uitgekomen en dan hadden die mensen nog is met een DA rekening voor het keuren gezeten.
Beetje vreemd maarja je kunt maar beter van dit paard afblijven en op zoek naar een ander problemen heb je snel genoeg dus waarom erbij kopen als er ook zijn zonder problemen??

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:23

Al is de leugen nog zo snel.........

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:16

Wat die afwijking in het fundament dan zo gemaskerd dat die niet gelijk opviel Verward (gewoon nieuwsgierig).

L*llig voor je Suus, zonde van je tijd en weer een illusie (of 2 Knipoog ) armer. Echt jammer.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:30

Sow dat is balen.. maar ook weer geluk dat je het tijdig ontdekt hebt!
Heb je een foto van haar, ben ik wel benieuwd naar eigenlijk! (heb zelf ook een Ferro x Voltaire Knipoog)

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:01

CGJ12 schreef:
De sportresultaten opvragen van de kinderen van een merrie (of afstammelingenoverzicht) gaat ook niet meer zo vlot.
Privacywetgeving belet dit.

Ik kan eigenlijk niet anders concluderen dat ze jou zomaar zeer gevoelige info (PROK) heben verstrekt. Dat is namelijk géén openbaar register. Volgens mij kan de eigenaar nu wel een zaakje gaan aanspannen tegen het KWPN........ Ja

De privacywet geldt idd niet voor dieren. Die worden niet aanzien als rechtspersoon, en kunnen bijgevolg ook geen drager zijn van rechten... in dit geval Recht op Privacy.
Het geven van adressen van fokkers door het KWPN is gans iets anders dat valt wel onder de privacywet. Knipoog

Ik vind het wel spijtig voor je Suzanne... Sowieso had je wel stevig in je schoenen gestaan hoor. Ongetwijfeld gaat het hier om een verborgen gebrek waardoor je het paard niet kon gebruiken voor het doel waarvoor je hem wou kopen. De verkoper is immers VERPLICHT verborgen gebreken te vermelden. Doe je dit niet als verkoper kan je als koper binnen de negen dagen de koop nietig laten verklaren en staat de verkoper in voor alle kosten die gemaakt zijn... Ook die door de koper. Knipoog

Dit soort bedrog... Huilen Huilen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 11:52

Ja tis heel banketstaaf. Ik zag er echt niks aan dus was ook verbaasd om te horen dat ie afgewezen was op exterieur aan zo´n afwijking. Het lijkt me dat ik dat toch echt gezien had?! Heb de sprongen bekeken enzo en zag niks maar ja als ie niet goed is op de foto houdt het sowieso op.

En ja uiteindleijk had ik er wel achtergekomen ja in de kliniek maar ja. Ik snap idd het nut er niet van om de mensen zo proberen te misleiden. Hij had denk ik gehoopt dat ik m zonder keuren zou meenemen??

Xander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:49

Hi

een heleboel geschrijf over één paard, dat mischien niet goed is. Bij de stamboekopname 48 punten zegt op zich niets, het spel wordt ook wel zo gespeeld dat er onder de 50 punten wordt gegeven (de grens voor stamboekopname) zodat de andere aspecten van de stamboekopname niet meer nodig zijn.
Ken toevallig het paard. Ze is wat minder mooi op de achterbenen en de reden van niet opnemen in het stamboek is officieel: een afwijkend spronggewricht. In feite is er sprake van een hazehak, die de opname belemmerd.
Als het paard verder klinisch en röntgenologisch goed is, is het nog maar de vraag of het paard wordt afgekeurd, ken n.l. de kriteria op dit punt niet.
Overigens heeft de merrie enkele goede nakomelingen, waar zich dit euvel niet voordoet. In welke mate het dan ook erfelijk is weet ik niet.
Omdat je standpunt al is bepaald is het ook mogelijk dat je hierdoor een goed gebruikspaard (sportpaard) misloopt.

Xander.

Blijven lachen, er zijn veel goede paarden maar nog veel meer minder goede !