Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Citaat:Gelderse hengsten
De drie Gelderse hengsten bijten de spits af met het springen onder het zadel. Na de huldiging van de rijpaarden verwachten we deze hengsten om ongeveer 13.00 voor de showwagen op het hoofdterrein. In handen van Roelof van ’t Oever zullen de hengsten dan hun kwaliteit als aangespannen paard ten toon spreiden. Direct daaropvolgend is de bekendmaking van de uitslag en huldiging van de Gelderse hengsten in de WA hal.
Samsam schreef:Gelderse hengsten
De drie Gelderse hengsten bijten de spits af
met het springen onder het zadel..[....]............
Rijpaarden
De springhengsten worden direct na het springen van de Gelderse hengsten in de baan verwacht. In groepjes van twee zullen zij een klein parcoursje springen. Nadat de hindernissen uit de baan gehaald zijn zullen de dressuurhengsten in groepen van drie worden getoond. ....[....].....
(KWPN, overname toegestaan)

Pipo schreef:Ik hoop dat ik morgen een flinke grote collectie fijne paarden te zien krijg!
Pipo schreef:Ik hoop dat ik morgen een flinke grote collectie fijne paarden te zien krijg!

Pipo schreef:Groot is een relatief begrip

CGJ12 schreef:Het aankeuren van EIGEN fokproducten mag nooit het doel zijn.
Hoogstens een indicatie voor superioriteit van het eigen soort........
Door wederom weer een groot aantal buitenlanders aan te keuren geeft de fokleiding aan dat de perfecte paardenstapel nog niet bereikt is. En uiteindelijk is het KWPN tov alle duitse en franse stamboeken samen ook maar erg klein.
Logisch dus dat er redelijk veel moffen tussen zitten.
CGJ12 schreef:
Door wederom weer een groot aantal buitenlanders aan te keuren geeft de fokleiding aan dat de perfecte paardenstapel nog niet bereikt is. En uiteindelijk is het KWPN tov alle duitse en franse stamboeken samen ook maar erg klein.
Logisch dus dat er redelijk veel moffen tussen zitten.
CGJ12 schreef:Pipo schreef:Ik hoop dat ik morgen een flinke grote collectie fijne paarden te zien krijg!
Fijne is nog relatiever...........
LuvdaTossa schreef:Samsam schreef:
18 Atlantic x Nimmerdor
Krijg nou de hik, dat is die van Bareld van Wijk! Wat leuk zeg.... Dacht dat die eruit was, maar dat is zeker die andere Atlantic....
Tazz schreef:De Numero Uno x Wisconsin heeft een heel goed rapport hoor ik net vanuit Ermelo. We wachten met spanning af.
Orame schreef:Atlantic x Nimmerdor en Carolus x Corland goedgekeurd!!!

Orame schreef:Atlantic x Nimmerdor en Carolus x Corland goedgekeurd!!!
arie53 schreef:Orame schreef:Atlantic x Nimmerdor en Carolus x Corland goedgekeurd!!!
Gefeliciteerd
Citaat:Neun weitere Hengste gekört
Elmshorn - Nach der Junghengste-Körung im vergangenen November, bei der in Neumünster 27 Holsteiner des Jahrgangs 2002 die Zulassung als Vererber in der Zucht erhielten, wurde die Körkommission erstmals im noch jungen Jahr 2005 tätig: Bei der Nachkörung in Elmshorn wurde neun weiteren Hengsten das Prädikat "gekört" zugesprochen.
Im einzelnen sind dies Capitalist (15 Jahre) von
Capitol I-Sacramento Song xx-Marconi, Cascavello (15) von Carolus I-Constant-Friedericus, Apollo (7) von Acord II-Ronald-Fridericus, Cajo (5) von Cameron-Valato-Deadly Nightshade xx, Camkano (4), von Candillo-Cambridge-Fabulus, Cayetano L (4) von Candillo-Lavall I-Capitano, Ladros (4) von Libero-Calypso II-Landgraf I, Long Beach (3) von Landjunge-Quidam de Revel-Capitol I und Shamal xx (5) von Monsun xx-Sadler's Wels xx-Top Ville xx. mabo