Hoelang kán een merrie uiterlijk dragen?Is zij zwanger?kijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Hoelang kán een merrie uiterlijk dragen?Is zij zwanger?k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:36

onze shet merrie heeft de hele zomer bij de hengst gelopen en tot op dit moment twijfel ik aan een eventuele dracht. Clown ....opvoelen is geen optie omdat onze va langer mee wil Haha! 2 jaar geleden 1 maand bij de hengst, die dekte haar soms 3 / x per dag en geen veulen van gehad.............. Huilenik zal even een foto opzoeken, staat ergens op bokt maar weet niet meer waar Bloos
*edit*
Afbeelding

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:59

Mijn merrie (welsh) heeft ook precies een jaar gedragen hoor... En dat scheen wel eens voor te komen zei de fokker...

Misschien dat je de DA kan laten kijken voor de zekerheid, als er complicaties zijn kan je daar misschien nog wat aan doen...

fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:57

Bij kleine shets, waar scannen en tasten geen optie is, kun je via een bloedonderzoek, enkele weken nadat ze gedekt is, weten als ze zwanger is of niet. Er wordt dan onderzocht op zwangerschapshormoon.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:02

fen schreef:
Bij kleine shets, waar scannen en tasten geen optie is, kun je via een bloedonderzoek, enkele weken nadat ze gedekt is, weten als ze zwanger is of niet. Er wordt dan onderzocht op zwangerschapshormoon.

maar dat hormoon is alleen de eerste maanden te zien, daarna neemt het ook snel weer af!

Mij ziet ze er eerlijk gezegd niet drachtig uit (toch niet zo ver in de dracht dat ze nu al overtijd zou zijn!).

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 06:08

ok laat ik iets duidelijker zijn Haha! het is dan nu haar 2e veulen,,(mollig is ze altijd al) maar ze is nu wij een week of 2 op vakantie zijn geweest een stuk dikker ineens, ze staat al een tijd op hetzelfde land dus het gras is niet anders... ja de DA zal dan maar worden gebeld heh (de DA met dunne armpjes Haha!)

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:22

zoals ik op de foto's gezien heb zie ik niet dat zij dragend is. Het beste is inderdaad om op te laten voelen als je het echt zeker weten wilt.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:52

Het kan natuurlijk ook zijn, dat ze drachtig is geweest, maar dat het veulen er na een maand is afgekomen. Dan zie je niks en dan zit je maar te wachten. Als ik het mag zeggen, lijkt ze mij zeker niet drachtig.

Groetjes Dienie

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:14

ze droeg haar vorige veulen ook erg Binnen in zich zal ik maar zeggen,, je zag ook helemaal niks,, maar ik zie nu dat ze er weer hetzelfde uitziet als aan het eind van de vorige dracht,, die uier zo, toch wel iéts dikker geworden dus jah we wachten gewoo af Lachen