Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
flettie schreef:Maar euhm.... jemig wie was dat ook alweer? Die heeft haar merrie begin deze week net opgehaald bij St. Patrick.... anyway: die merrie luste er ook wel pap van en is toen ook een keer of 6-7 gedekt.
) bedoelde Flettie, maar die is "slechts" 4 keer gedekt hoor
. Zoooo'n slettie was ze nou ook weer niet
.

WenK schreef:haha, nou Lisje is weer veilig en wel thuis, ze is in totaal 8 keer (!) gedekt, en nu is het afwachten tot we kunnen scannen...
Cayusejuhh schreef:ik sta versteld dat de merries elke dag gedekt worden
Wij hebben zelf een dekhengst.. maar wij dekken om de dag. Sperma leeft 48 uur. ook als het in de merrie zit.
Dus elke dag dekken heeft geen enkele zin. daarbij als de hengst elke dag zn kwakje kwijt raakt wordt het kwaliteit iets minder..
daarbij onnodig dekken is niet bevoordelijk voor de merrie
maar goed. ik hoop dat ze drachtig is!!!!!!!!!! daar gaat het om
)
het zelfde ras als de TS over heeft..
die hengst is van onze collega hengstenhouder en zeker een toffe meid! alleen tja.. vroeg ik me dat af ja. maar ieder zn eigen manier van dekken met dehengst.. maar niet de mijne

maar goed.. ik ga dit topic niet een discussie van maken offcourse
) kan je alles doen hoor!
) twijfelde wist ik het even niet meer...

Ze vind een pony in het land leuk waar ze normaal doodsbang voor was, ze speelt nu zelfs treintje met 'm en ze wil alleen maar aandacht als ik 'r ben, word gek van die aanhankelijkheid van d'r...
, maar eerst maar eens de scan afwachten
Tinkermuts schreef:HMMMMM, Ik wil ons niet gek maken, maarre, drachtige merries staan erom bekend dat ze enorm aanhankelijk worden, maar eerst maar eens de scan afwachten