de meest ideale kinderpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vedetje

Re: de meest ideale kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:06

Een New Forrest pony is een leuke pony (ik heb mijn pony gekregen toen ik 13 was;dat is nu 16 jaar geleden!) Mijn pony heeft zowel New Forrest als Arabisch bloed. Maar om nou te zeggen dat het de ideale pony is........
Ligt aan de pony denk ik. Die van mij doet alles voor haar baasje, maar als er iemand anders op gaat lijkt het wel een rodeopaard!!!

Wat dacht je van een Ijslander? Zijn ook erg lief en geduldig.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 23:00

Is heel verschillend denk ik, mijn eigen ponys zijn absoluut kindonvriendelijk, veelste te veel temperament, wel hele goede sportponys, dus ik ga voor de deutsches reitpony.
Waarom? die zijn op karakter gefokt zoals te zien is op de foto:
de zwarte bundespramienhengst kennedy van Kaiserjager

Afbeelding

en hier een 9 jarig meisje op een andere dekhengst een zoon van black boy
Afbeelding

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:34

welsh (hoewel ik daar de ervaring mee heb dat ze toch wel ietsje pittiger zijn), dartmoor,exmoor, new forest (is edenk ik heel goed),draver misschien? (is wel wat groter),fjord, en tja, allerlei kruisinngen he, waarom moet het persee een ras pony zijn

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:14

Ik zou absoluut niet specefiek op een ras afgaan.
Gewoon pony's kijken, en wat je aanspreekt dieper op in gaan.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:20

hoi heb zelf een new-forest pony gehad. Helaas heb ik hem moeten laten inslapen. Maar ik vind dat toch wel de meest geschikte pony's voor jonge kinderen. Rustige pony's met over het algemeen een super karakter!die van mij wel in elk geval

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:29

Vedetje schreef:

Ijslanders zijn niet echt kinderpony's (enkelen misschien wel) over het algemeen zijn Ijslanders veel te fel van temprament en te gevoelig. (met rijden dan...in de omgang zijn de meesten doetjes, maar als je erop stapt komt dat Ijslands vuur naar boven Haha! )

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 16:54

Wel het is een heel speciale mix geworden....

de moeder is fjord X Haf
de vader is WelshCob

hij (ruin) is 7 jaar en zo mak als een lammetje... (we zijn onaangekondigd gaan kijken, zodat de pony niet suf gemaakt was of zo --> je hoort genoeg rare verhalen tegenwoordig)... Het meisje (voor wie we de pony zochten) mocht de pony gaan halen, zonder halster, als je hem aait en je zegt "kom" dan komt ie gewoon lekker mee... ze heeft zijn hoeven uitgekrabt, staart gekamd terwijl ze recht achter z'n kont stond (toch wel even gezegd dat ze opzij moest gaan staan --> je weet maar nooit) Bloos en de buik borstelen, meneer verzet geen poot, staat daar alleen te kijken van "ik wil meeeeeeeeer"
Ze heeft er al wat toertjes op gereden... tegenover het feit dat hij zo mak is op de wei en bij het poetsen, had hij net die pit die ik we wouden!
Pony is oorspronkelijk van dieman z'n dochter geweest, maar die heeft nu een paard, wel foto's gezien van wedstrijdjes en rijden en het zager allemaal heel keurig uit!

Het is dan een mengelmoesje van vanalles en nog wat! Wij waren meteen verkocht... en ik dacht dat ik makke pony's en paarden verzorg, deze slaat werkelijk alles Haha! ik denk dat ik zelf eens een paar rondjes met die rakker ga rijden straks Cool

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 09:53

gabrycha schreef:
Is heel verschillend denk ik, mijn eigen ponys zijn absoluut kindonvriendelijk, veelste te veel temperament, wel hele goede sportponys, dus ik ga voor de deutsches reitpony.
Waarom? die zijn op karakter gefokt zoals te zien is op de foto:
de zwarte bundespramienhengst kennedy van Kaiserjager

http://www.gestuet-coldewey.de/start/he ... .jpg[/img]

en hier een 9 jarig meisje op een andere dekhengst een zoon van black boy
Afbeelding

mijn vriendin verklaart me harstikke gek als ik haar dochter op eenhengst zet, goede manieren of niet, het gedacht alleen al zou haar furieus maken Nagelbijten / Gniffelen

dreamhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:30

Mij lijkt de welsh wel een leuke ze zijn er in bijna alle soorten en maten

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:22

Gefeliciteerd met de aanschaf!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:33

Gefeliciteerd, lijkt me een leuke mix.
Ik ben voor een kennis ook een hele makke pony aan het zoeken voor haar dochter van 10 jaar met weinig ervaring en waar moeder zelf ook op kan, die heeft wel vaker gereden. Als we dan denken, dat is wel wat, dan zijn we weer te laat, de hele makke grote pony's vliegen er zo snel uit, valt niet mee om aan te komen.

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:53

ik zou zeker niet voor de koudbloed rassen gaan, zijn enorm sterk en koppig.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:55

ik denk toch wel de shetlander, kinderen willen nog wel eens gek doen met een pony maar shetlanders komen over het algemeen goed voor zichzelf op, maar houden ook rekening met het kind, tenminste de goed opgevoede.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:01

Zeker weten een New Forest

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:31

leuke kruising!!

ik heb goede ervaringen met welsh x shet kruisingen als kinderpony Ja niet te fel en niet te eigenwijs

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:35

mijn vriendin verklaart me harstikke gek als ik haar dochter op eenhengst zet, goede manieren of niet, het gedacht alleen al zou haar furieus maken

Zoals je ziet geen probleem! Je moet er geen probleem van maken dat ook. Ik zou het zelf alleen doen onder begeleiding het blijven hengsten. Ik ben in duitsland naar een groot ponyconcour geweest en die zwarte Kennedy zet echt geen stap verkeerd en dat zou ook zo moeten!

Zelf heb ik leren rijden op hengsten van het kwlkp type, poolse kwpner zeg maar, die door hun selectie op karakter en gedegen opvoeding mij dan als beginner destijds nooit ind e steek hebben gelaten.

Calimero0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:45

New forest, dartmoor ofzo Haha!

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 21:10

gabrycha schreef:
mijn vriendin verklaart me harstikke gek als ik haar dochter op eenhengst zet, goede manieren of niet, het gedacht alleen al zou haar furieus maken

Zoals je ziet geen probleem! Je moet er geen probleem van maken dat ook. Ik zou het zelf alleen doen onder begeleiding het blijven hengsten. Ik ben in duitsland naar een groot ponyconcour geweest en die zwarte Kennedy zet echt geen stap verkeerd en dat zou ook zo moeten!

Zelf heb ik leren rijden op hengsten van het kwlkp type, poolse kwpner zeg maar, die door hun selectie op karakter en gedegen opvoeding mij dan als beginner destijds nooit ind e steek hebben gelaten.

tja, ik maak er geen probleem van hoor, maar wieben ik om mijn mening op te dringen aan haar... moest helpen kiezen, maar daarom ligt eindbeslissing niet bij mij... ze is zelf niet zo'n paardenkenner, dus ik vermoed dat het inderdaad de hengstentaboe is die haar zo doen denken Haha!

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:37

ik ga voor shetlanders
want dat is denk ik de meest iediale kinder pony.
want er rijden veel kinderen op shetland pony's

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:13

ik kreeg op mijn 6e een fjort
maar die was egt heel rustig
ik denk dat de welsh een goede pony is
ik heb een vriendin en die heeft een zusjuh van 6 en die heeft niet een welshje en dat gaat helemaal perfekt

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:50

New Forest zeker ja
Maar een fjord kan ook hoor, maar zijn wel aardig sterk!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:25

Dartmoor pony!
Leuk rank paardje, niet al tewild maar ook niet sloom.
Een goede leerpony.

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:13

Ineke2 schreef:
Vedetje schreef:

Ijslanders zijn niet echt kinderpony's (enkelen misschien wel) over het algemeen zijn Ijslanders veel te fel van temprament en te gevoelig. (met rijden dan...in de omgang zijn de meesten doetjes, maar als je erop stapt komt dat Ijslands vuur naar boven )

Helemaal mee eens, ik hoor het echter zelf ook nog steeds heel vaak. Wil echter niet zeggen dat er geen kinderen opkunnen. Maar nog veel belangrijker, het ligt ook aan het kind!!! Daar heb ik hier nog niemand over gehoord, wat wil zij? Heeft ze al paardrijles en zo niet, zou het misschien niet slimmer zijn om dat eerst wel te doen en te wachten tot ze wat ouder is voor ze een eigen pony krijgt? Kan ze zelf ook beter aangeven wat ze wil.

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:41

Hoi, ik denk dat het er ook om gaat wat het meisje met de pony wil doen. Wil ze wedstrijden gaan rijden dan is een A of B pony de goede keus want met een grotere pony rijdt ze anders altijd tegen oudere en meer ervaren kinderen. Wil ze gewoon lekker paardrijden dan is een C pony een goede keus want daar kan ze lekker lang mee toe. Mijn dochter heeft een A pony waar ze wedstrijden mee rijdt bovendien is dit beestje ook nog eens zo betrouwbaar dat ze er zonder zadel, achterstevoren etc ook heel leuk mee kan spelen en recreatief mee kan rijden. Lotje vinden wij dan ook een lotje uit de loterij.
groetjes,
Polly

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:28

ik zou ook voor de welsh gaan