Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Vedetje schreef:Wat dacht je van een Ijslander? Zijn ook erg lief en geduldig.
)
en de buik borstelen, meneer verzet geen poot, staat daar alleen te kijken van "ik wil meeeeeeeeer"
ik denk dat ik zelf eens een paar rondjes met die rakker ga rijden straks
gabrycha schreef:Is heel verschillend denk ik, mijn eigen ponys zijn absoluut kindonvriendelijk, veelste te veel temperament, wel hele goede sportponys, dus ik ga voor de deutsches reitpony.
Waarom? die zijn op karakter gefokt zoals te zien is op de foto:
de zwarte bundespramienhengst kennedy van Kaiserjager
http://www.gestuet-coldewey.de/start/he ... .jpg[/img]
en hier een 9 jarig meisje op een andere dekhengst een zoon van black boy
niet te fel en niet te eigenwijs
gabrycha schreef:mijn vriendin verklaart me harstikke gek als ik haar dochter op eenhengst zet, goede manieren of niet, het gedacht alleen al zou haar furieus maken
Zoals je ziet geen probleem! Je moet er geen probleem van maken dat ook. Ik zou het zelf alleen doen onder begeleiding het blijven hengsten. Ik ben in duitsland naar een groot ponyconcour geweest en die zwarte Kennedy zet echt geen stap verkeerd en dat zou ook zo moeten!
Zelf heb ik leren rijden op hengsten van het kwlkp type, poolse kwpner zeg maar, die door hun selectie op karakter en gedegen opvoeding mij dan als beginner destijds nooit ind e steek hebben gelaten.
Ineke2 schreef:Vedetje schreef:Wat dacht je van een Ijslander? Zijn ook erg lief en geduldig.
Ijslanders zijn niet echt kinderpony's (enkelen misschien wel) over het algemeen zijn Ijslanders veel te fel van temprament en te gevoelig. (met rijden dan...in de omgang zijn de meesten doetjes, maar als je erop stapt komt dat Ijslands vuur naar boven )