Hannoveraner eigenaars gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hananya

Re: Hannoveraner eigenaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:00

Ik rijd verschillende paarden voor een fokker van hannoveranen. We hebben er verschillende. Afstammelingen van: Donnerhall, Grannus, Rohdiamant, Sandro Hit, Furst Heinrich, Salut, Hill Hawk enz, enz

Ze zijn bezig met een website. De foto's komen eraan, maar de afstamming staat er al wel op www.stalsattler.nl

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:54

[img]http://www.horse-gate.com/jh/horses/portraits/gotthard.jpg[img]

Ampa

Ameline

Amateur I

Stute v.
Altlobitz

Alcansa
Amulett

Fortissimo II
Althof

Alcantara
Amurath I ox

Goldfisch II

Flugamme

Goldammer II

Amacosa
Flugfeuer I

Antille
Goldschläger (Meckl.)

Ammer
Fling

Alderman I
Paris

Deckeinsatz: 1953 Beverstedt, 1954-1955 Langen, 1956-1959 Reserve in Celle, 1960 Hänigsen, 1961 Wilstedt, 1962-1977 Hänigsen, 1978 Amselhof Walle, 1978 getötet

gekörte Söhne: Goldberg, Gold Dollar, Graf Gotthard Z, Goldfinger, Gottschalk, Gottlob, Geronimo, Goldcup, Goldan, Goya, Gajus, Goldpilz, Goldstern, Greenhorn, Gottwalt, Goldstein, Gottward, Gepard, Gardestern I + II, Gardehusar, Gardekürassier, Gardeulan I + II, Gardeoffizier, Gotha, Golden Miller, Godehard, Genius, Genever, Gin Tonic, Gold Ferdl, Goldlöwe, Goldschläger Z, Gottram

Als Gotthard 1951 gekört wurde, wirkte er knapprahmig, unbedeutend und gedrungen. Als reiferer Hengst war er eine echte Persönlichkeit: großlinig, bedeutend, ausdrucksvoll in jeder Hinsicht. Doch anfangs brachten die Züchter dem "häßlichen Entlein" nur wenig Sympathien entgegen. In Hänigsen erlebte der Schimmel den oft zitierten kometenhaften Aufstieg "vom Tellerwäscher zum Millionär". Gotthard deckte zunächst "quer durch den Garten" von Mutter Natur: Kaltblüter und Norweger waren auch unter seinen Partnerinnen. Dennoch ging die Saat auf: Sein erstes großes Spitzenpferd war Gerd Wiltfangs Goldika 3, die einer Mecklenburger Stute ohne Papiere entstammte. Mit Gonzales 3/Lutz Merkel, Galipolis/Gerd Wiltfang, Gonzales 18/Georg Ahlmann, Queensway Big Q/Harvey Smith, Goldfink 10/Gary Gillespie, Golden Gate 4/Otto Becker, Graf Sieno/Ulrich Meyer zu Bexten, Genius 2 und Goya 12/beide Fritz Ligges, Girl 2/Bernd Kuwertz, Gerry 2/Jürgen Ernst usw. folgten zahlreiche weitere, deren Erfolge die Deckstation Hänigsen zum Wallfahrtsort werden ließen.

Gekörte Söhne hat er erst sehr spät geliefert. In punkto Körung ließen die Kommissionen gerne mal die berühmten "Fünfe gerade sein", eben nur weil es ein "Gotthard" war, der da um ihre Gunst anhielt. So sind denn aus den letzten Jahrgängen, vermutlich aus reiner "Torschlußpanik", auch viel zu viele Gotthard-Söhne gekört worden, denn etliche von ihnen waren zwar Hengste vom Geschlecht her, aber keine Vererber im eigentlichen Sinne. Sein erster und vermutlich auch bester Hengstnachkomme war der Schimmel Goldberg, der in Westfalen deckte und bereits nach vier Deckjahren einging. In dieser Zeit zeugte er mehrere Springpferde von Weltformat. Von den Hengstsöhnen, die in Gotthards Heimat-Zuchtgebiet zum Einsatz kamen, nahm gewiß Gardestern I den größten Einfluß. Als stark frequentierte Privathengste mit Standort in Oldenburg gelang Goldpilz, Goldstern und Godehard Beachtliches. Dressurmäßigen Belastungen entsagten die Gotthard-Nachkommen meist völlig. Vielen war eine gewisse Steifheit eigen, die sie nicht unbedingt für den Viereckssport prädestinierte. Gotthard befruchtete in seiner letzten Decksaison 1977 nicht mehr, sollte aber 1978 auf dem Amselhof Walle in ruhiger Atmosphäre sein Altenteil genießen. Auch die wenigen hier nochmals durchgeführten Bedeckungen blieben erfolglos. Im hohen Alter von 29 Jahren erlöste ihn eine gnädige Kugel von seinen Altersbeschwerden. Im Nachhinein betrachtet ist man mit Gotthards Erbgut vielleicht nicht geschickt genug umgegangen. Die Erkenntnis, daß er selbst blutgeprägte Partnerinnen brauchte, kam zwar irgendwann, hielt aber nur eine Generation vor. Statt seine Töchter wieder an blutgeprägte Hengste zu paaren, waren es oft wertvoll auf Springleistung gezogene, aber wuchtige kalibrige "Kameraden" ohne Nerv und genügend sportliche Einstellung, die man ihnen als Partner zumaß. Den gewünschten Erfolg haben diese Paarungen nicht gebracht.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:56

sigrid1182: Wat een mooi veulen zeg! Hoe oud is het nu? En ga je het houden?

Misschien wil ik Okkie in de toekomst ook nog weleens laten dekken, een hannoveraner beste keus??

Groetjes
Kim

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:33

ik rij er ook 1, afstamming weet ik niet. Erg veelzijdig paard.

Ik vind het paard een wat smalle halsaanzet hebben, weinig halsmassa, edel hoofd met een vriendelijke uitstraling. Vrij lange benen, goede schouder, hoeven voor wat plat en een mooi voorbeen. Rug wat slapjes (training) en de achterhand vind ik iets zwaar. Ribbenomvang niet rank en ook niet zwaar. Goed achterbeen maar moet goed geactiveerd worden. Paard heeft veel tact in de gangen en de uitgestrekte gangen kunnen spectaculair zijn. Eerlijk karakter, met springen wat heet maar wel te hanteren.

Ik zal eens achter de afstamming aangaan, is misschien wel interessant.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:05

ik heb ook een hannoveraan Haha!

door hem ben ik me meer gaan verdiepen in het ras en is het wel 1 van de grootste favorieten rassen van mij geworden!

mijn hannoveraan is nu 5 jaar oud en afstamming van del pier-->donnerhall x lauries crusador xx

het is echt een allround paard,ik kan er lekker mee dressuren,een sprongetje maken,en heerlijk buiten rijden

ondanks dat hij nu erg pubert en best stout kan zijn is hij kwa karakter wel goud waard.

hier een fotootje:
Afbeelding
Afbeelding

*judith*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:57

wij hebben ook een hannoveraan

Het is een 2 jarige hengst van Sevillano x De Niro x Landfrieden

Op dit moment heeft hij een beetje last van zijn hormonen maar dat duurt niet lang meer }>

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:04

Mijn hannoveraan heeft een veulen van Turbo Magic gekregen. Mooi chique gebouwd, maar niet iel. Prachtig hoofd!!!! Dit weekend zet ik foto's op mijn site!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:27

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:38

Citaat:
siko

sigrid1182: Wat een mooi veulen zeg! Hoe oud is het nu? En ga je het houden?

Misschien wil ik Okkie in de toekomst ook nog weleens laten dekken, een hannoveraner beste keus??

Groetjes
Kim

Dank je...ik ben er zelf ook erg weg van, maar ja, ik zit op een roze wolkje als ik naar em kijk Haha!

Zantosz is erg laat geboren in aug 2004 , hij is nu ruim 9 maand.....ga elke zaterdag bij em kijken in de hengstenwei......ga vanmiddga even foto's nemen.....

Ik hou Zantosz tot ie 3 jaar is....als hij goed is, dan verkoop ik em, ik ben zelf maar wat een pruts ruiter, dus een paard met veel kwaliteit is niet aan mij besteed.......Als ie toch iets minder is, dan hou ik em voor mezelf....

Ik wil em wel graag voorstellen op de hengstenkeuring....maar ik maak mij geen illusie's... Haha!

Ik heb voor Beauty ook gekeken voor een Hannoveraanse hengst of een hengst die iig Hannovers bloed voert, maar maar dan met wat lijnteelt....ik kon er geen vinden,die mij aansprak, en ik zou me dan ook eens wat meer moeten verdiepen in het hoe en wat ,als je sperma wilt hebben uit duitsland....

Ik heb nu dus gekozen voor Indoctro, Beauty heeft al een hele goed merrieveulen van Indoctro gegeven en Zantosz vind ik ook een goed gebouwd veulen......dus een merrieveulen van Indoctro zou ik wel willen hebben.....

Ik ga vast in de toekomst voor Beauty nog wel eens een hannoveraan gebruiken, maar voor mij is het geen must....

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:12

patsur schreef:
ik rij er ook 1, afstamming weet ik niet. Erg veelzijdig paard.

Ik vind het paard een wat smalle halsaanzet hebben, weinig halsmassa, edel hoofd met een vriendelijke uitstraling. Vrij lange benen, goede schouder, hoeven voor wat plat en een mooi voorbeen. Rug wat slapjes (training) en de achterhand vind ik iets zwaar. Ribbenomvang niet rank en ook niet zwaar. Goed achterbeen maar moet goed geactiveerd worden. Paard heeft veel tact in de gangen en de uitgestrekte gangen kunnen spectaculair zijn. Eerlijk karakter, met springen wat heet maar wel te hanteren.

Ik zal eens achter de afstamming aangaan, is misschien wel interessant.

Ja, lijkt me leuk om te weten wat zijn afstamming is! Als ik jouw boven beschreven beschrijving lees, zie ik een heleboel dingen die ik ook in mijn paard zie, zoals bijv. de smalle hals aanzet (verder wel kort en spekkig Haha! ) vriendelijke uitstraling, veelzijdig, ietwat slappe rug (wel verbetert door training), de achterhand die zwaarder is dan de voorhand, eerlijk karakter...

Laat maar gauw horen als je de afstamming hebt gevonden!!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:16

[quote="naadje24"]ik heb ook een hannoveraan Haha!

door hem ben ik me meer gaan verdiepen in het ras en is het wel 1 van de grootste favorieten rassen van mij geworden!

mijn hannoveraan is nu 5 jaar oud en afstamming van del pier-->donnerhall x lauries crusador xx

het is echt een allround paard,ik kan er lekker mee dressuren,een sprongetje maken,en heerlijk buiten rijden

Een heel mooi paardje hoor! (mooie foto's trouwens ook!!)
Je mag me alles vertellen over dit ras wat je maar wil, ben me al aardig in dit ras aan het verdiepen, maar alle info is van harte welkom!!

Duitse paardenrassen hebben eigenlijk al wel mijn voorkeur, ik weet niet waarom, waarschijnlijk hun goedmoedige karakter, altijd meewerkend en attent. Bovendien hebben ze vaak hun uiterlijk ook nog eens meezitten.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:19

CHANTAL1: Je mag ook meedoen met je paard: de mooiste hannoveraner... Haha! Pff.. valt niet mee hoor, elk paard wat in dit topic staat (met foto) is zo mooi om te zien, grappig dat het ook nog eens allemaal volledig hannoveraner of deels zijn!

Thanks voor jullie aandeel trouwens.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:21

Zantosz is erg laat geboren in aug 2004 , hij is nu ruim 9 maand.....ga elke zaterdag bij em kijken in de hengstenwei......ga vanmiddga even foto's nemen.....

Als je de foto's hebt, kom je ze toch wel met me delen he?? Haha!

Ik heb voor Beauty ook gekeken voor een Hannoveraanse hengst of een hengst die iig Hannovers bloed voert, maar maar dan met wat lijnteelt....ik kon er geen vinden,die mij aansprak, en ik zou me dan ook eens wat meer moeten verdiepen in het hoe en wat ,als je sperma wilt hebben uit duitsland....

Wat is lijnteelt??

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:17

siko schreef:
CHANTAL1: Je mag ook meedoen met je paard: de mooiste hannoveraner... Haha! Pff.. valt niet mee hoor, elk paard wat in dit topic staat (met foto) is zo mooi om te zien, grappig dat het ook nog eens allemaal volledig hannoveraner of deels zijn!

Thanks voor jullie aandeel trouwens.

Dank je! Super om te horen Bloos
Ik heb een zwak voor Hannoveraans bloed. Ben vorig jaar ook op de Hengstparade in Celle geweest, veel mooie paarden gezien!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:19

Ik kan Rilke {Ritual X Wendekreis} echt wel aanraden!

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:16

*judith* schreef:

Op dit moment heeft hij een beetje last van zijn hormonen maar dat duurt niet lang meer }>

Hebben jullie die toevallig van de familie Sattler uit Hijken gekocht? Die hebben een de niro x landfrieden merrie staan die twee jaar geleden een hengstveulen heeft gehad van Sevillano...

*judith*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:00

hananya schreef:
*judith* schreef:

Hebben jullie die toevallig van de familie Sattler uit Hijken gekocht? Die hebben een de niro x landfrieden merrie staan die twee jaar geleden een hengstveulen heeft gehad van Sevillano...

Ja klopt Savio is dat
Ik weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen anders had ik dat wel even gedaan

Welpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:16

Ik heb ook een Hannoveraan, het is een merrie van Blue Hors Cavan x Prince Thatch xx. De moeder is een " Haupstutbuch" heeft iemand een idee waar dat voor staat?

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 07:59

Hoi Judith, ik wil de foto wel voor je plaatsen! Stuur maar door naar: mexx75@hotmail.com

@ Welpie, ik zou dat ook wel willen weten, heb er ook een aantal op de papieren van Okkie staan!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:06

Ik heb 2 dagen geleden nieuwe foto's van Beauty gemaakt,

Ik denk dat ze sinds jaren.....weer voor het eerst een hoofdstel en beenbeschermers om heeft gehad....... Haha! ze was ook lekker allert toen ik haarin de buitenbak zette....... Gestoord

Nou voor een merrie die al 10 jaar niet meer onder zadel , en alleen maar in het land staat ziet ze er nog PITTIG uit ....of niet???? Cheese!

Afbeelding
Afbeelding