Mensen met een nakomeling van Mytens xx?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Re: Mensen met een nakomeling van Mytens xx?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:24

Anoniem schreef:
Mijn Melletje is een Ferro x Mytensxx en ze heeft een 1001-delige gebruiksaanwijzing Knipoog
Bijvoorbeeld:
* kent maar 1 baas: moi
* wil geen liever andere ruiter op haar rug
* moet de trailer in gedragen worden Boos!
* maakt staldeur en draaibare tussenwand open
* vreselijk sensibel
* weet precies in welke bui ik ben en hoe ze me inde maling kan nemen
* werkt graag, onvermoeibaar

't Is gewoon een scheetje Haha!

alweer leuk, ik heb nu een Ferro en herken de laatste 3 punten nogal Ja Erg slim dier...

Mijn Mytens had trouwens ook veel moeite met de trailer, op de vrachtwagen ging het echter super.
Een trailer reist ook voor geen enkel paard fijn...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:32

Lenn schreef:
alweer leuk, ik heb nu een Ferro en herken de laatste 3 punten nogal Ja Erg slim dier...

Mijn Mytens had trouwens ook veel moeite met de trailer, op de vrachtwagen ging het echter super.
Een trailer reist ook voor geen enkel paard fijn...

Een trailer is niet ideaal nee, maar het ene paard heeft er toch meer moeite mee dan het andere paard. Mijn driejarige Jazz merrie loopt er ( na één keer er wat langer over gedaan te hebben) nu zonder aarzelen op, ze heeft gewoon totaal geen moeite met haar evenwicht tijdens de rit, dus zij vindt het geen ramp.
Mijn wedstrijdpaard loopt er ook zo op, zelfde verhaal, hij heeft gewoon een super evenwicht, hij gaat precies boven de as staan.

Een andere fokmerrie van ons, en al haar veulens met haar, hebben echter grote problemen met de trailer. Omdat ze zo'n goed karakter hebben gaan ze er wel op, maar vooral de merrie zelf gaat tijdens de rit bijna liggen. Het schot moet ertussen uit, anders raakt ze gewoon haar evenwicht kwijt. Ze bedoelt het niet vervelend, maar ze staat niet te springen om erop te gaan.

Ik denk dat dat met de Mytens merrie hetzelfde was, dat ze gewoon geen fijne rit had met dat schot ertussen.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:39

Venetia schreef:
Een trailer is niet ideaal nee, maar het ene paard heeft er toch meer moeite mee dan het andere paard.

nee dat klopt ook! Zo had mijn paard (Mytens) er ook meer moeite mee dan een ander.. terwijl het hem niet om het reizen op zich ging (want met de vrachtwagen ging super) maar om de trailer in het bijzonder, dat hij idd wilde gaan liggen enzo.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 11:46

Venetia schreef:
Een andere fokmerrie van ons, en al haar veulens met haar, hebben echter grote problemen met de trailer. Omdat ze zo'n goed karakter hebben gaan ze er wel op, maar vooral de merrie zelf gaat tijdens de rit bijna liggen. Het schot moet ertussen uit, anders raakt ze gewoon haar evenwicht kwijt. Ze bedoelt het niet vervelend, maar ze staat niet te springen om erop te gaan.

Ik denk dat dat met de Mytens merrie hetzelfde was, dat ze gewoon geen fijne rit had met dat schot ertussen.

Dus het zou misschien een goeie zijn om eens te proberen zonder schot? Is een tweepaardstrailer dan niet veel te breed?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:48

Mirjammie schreef:

Dus het zou misschien een goeie zijn om eens te proberen zonder schot? Is een tweepaardstrailer dan niet veel te breed?

Nou ja, bij ons werkt het vaak heel goed, dus je kunt het altijd proberen. Wij hebben ook een westtfalia tweepaardstrailer, en tja, het wordt wel breed, maar dat geeft het paard de kans om wat schuin te gaan staan (wat ze ook in een vrachwagen doen). Schuin kunnen ze hun evenwicht beter houden. Een paard reist het liefst met het hoofd schuin naar achteren. Dat kan op een trailer niet, maar ze kunnen zo wel iets schuin gaan staan. Wel goed vastzetten, dat ze niet het idee krijgen om om te draaien!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 01:02

Venetia schreef:
Mirjammie schreef:

Nou ja, bij ons werkt het vaak heel goed, dus je kunt het altijd proberen. Wij hebben ook een westtfalia tweepaardstrailer, en tja, het wordt wel breed, maar dat geeft het paard de kans om wat schuin te gaan staan (wat ze ook in een vrachwagen doen). Schuin kunnen ze hun evenwicht beter houden. Een paard reist het liefst met het hoofd schuin naar achteren. Dat kan op een trailer niet, maar ze kunnen zo wel iets schuin gaan staan. Wel goed vastzetten, dat ze niet het idee krijgen om om te draaien!

Ik ga het eens proberen! bedankt voor de tip in ieder geval! Haha!

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:28

Ik heb ook een Mytens gehad en dat was echt een geweldig paard!!!!!!
Hij wilde altijd werken, maar was wel snel beledigd. We kwamen 2 puntjes te kort voor het Z toen ik hem verkocht. Daarna is hij Z2 geworden en inmiddels is hij voor de 3e keer op weg naar het Z... Knipoog

Na de keuring stond hij binnen 3 minuten achterstevoren in de trailer te zwaaien naar zijn oude eigenaar. Nadat we hem goed strak vast hadden gezet namen we de eerste bocht en hoorden we een hoop kabaal...rennen naar de trailer en daar lag hij, half opgeknoopt aan zijn touw... Huilen Dat was het begin van zijn trailerdrama. Ik heb een half jaar lang bij hem in de trailer gestaan en hem bij iedere bocht een tik moeten geven zodat hij door had dat er iets ging gebeuren. We hebben zelfs een schot in een anderhalfpaards-trailer gemaakt, zodat hij niet meer om kon vallen. Gelukkig heeft hij het goed geleerd en heeft hij nooit meer op zijn rug gelegen! Haha!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 00:05

tot 2 maanden geleden een mytens merrie van ons...
nu verkocht aan iemand die een super leerpaard zocht!!
Afbeelding

en hier onze knappe mytens zoon;
Afbeelding

deze 2 lopen ZZ springen/nationaal 1.30 en 1.35
ze gaan beide door het vuur voor je!! echt toppertjes!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:48

De moeder van mijn paard is een Itens en Itens is een nakomeling van Mytens.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 11:24

Wat een prachtige paarden patries_kip!
Odette heeft jammergenoeg niet echt het springtalent van haar vader Knipoog Volgens mijn stalgenoten springt ze als een ballerina Bloos (ze trekt haar benen niet of nauwelijks op maar steekt ze vooruit Nerd), tegenwoordig gaat het wel iets beter, maar ze zal nooit een uitblinker worden in springen!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:48

Mirjammie schreef:
Wat een prachtige paarden patries_kip!
Odette heeft jammergenoeg niet echt het springtalent van haar vader Volgens mijn stalgenoten springt ze als een ballerina (ze trekt haar benen niet of nauwelijks op maar steekt ze vooruit ), tegenwoordig gaat het wel iets beter, maar ze zal nooit een uitblinker worden in springen!

dank je Knipoog
jah ik ken ook een mytens die super in de dresuur loopt, maar springen is nooit geoefend dus dat kan hij ook niet echt super....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 02:13

in mijn profiel staat een 3 jarige merrie (wild rose) kleindochter van mytens (moeders kant)

en directe afstamming,merrie kionne (moeder wild rose)