Hoe leer je een veulen aan halstertouw meelopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gretoes

Re: Hoe leer je een veulen aan halstertouw meelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:29

Cassidy schreef:
Het is heel jammer dat je hebt lopen vechten en hebt lopen trekken aan dat halstertouw, daardoor heeft je veulen een heel slechte ervaring met het halster, en de vraag is of dat ooit nog goed komt. Het kan namelijk zijn dat ze last heeft van haar nek, en er beschadigingen zijn gekomen in de nek van het veulen door dat getrek aan het halster, en het feit dat ze achterover is geklapt bij dat geknok.
.

ik heb het veulen niet mee willen trekken, ik heb dr vast ge klikt aan t halster, en ze begon toen ze door had dat ze vast zat heel erg te trekken, ik heb niet terug getrokken, maar alleen vast gehouden totdat zij ontspande. Ik ga mn best doen met deze methode die je zegt, ik hoop dat het helpt! bedankt in ieder geval!

Ik heb niet t idee dat er iets beschadigd is, maar je weet t natuurlijk nooit. Je mag nog overal aan zitten en ze rent en vliegt door de wei.

ik heb t idee dat t ook er aan ligt dat ze grote mensen eng vind, zolang je je redelijk klein maakt (maar wel groter dan dat zij is) gaat het allemaal goed, maar als je echt naast dr staat vind ze het nog niet zo leuk, bij mij gaat t wel goed, maar andere mensen niet echt, terwijl ik zoveel mogelijk mensen er naar toe mee neem om dat ze er aan moet wennen. Ik hoop dat t snel goed komt, dan kan ik met mamsie en baby gaan wandelen, heb deze week vrij dus blijf proberen

Muzefee

Re: Hoe leer je een veulen aan halstertouw meelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:54

Wij laten ze zsm aan het halster wennen...
Dan aan het touw en gewoon oefenen... gaat meestal na een paar keer wel goed...
Het laatste veulen hebben we direkt de 1e dag het halster aangedaan en aan touw en hij liep gewoon netjes mee... dat zie je niet vaak, maar hij vond het best!