info over: Jazz,Gribaldi en Tango

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stubbie

Re: info over: Jazz,Gribaldi en Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:38

Hoi, Ik heb n vierjarige Gribaldi * Garanco. Hij heeft ontzettend goed ondertredend achterbeen. Naar mijn gevoel zou hij zijn voorbeen wat meer naar voren morgen uitstrekken. In de omgang heeft hij een ontzettend lief karakter maar wel met een eigen wil. Ik heb met inrijden hier nog al wat moeilijkheden meegehad mede door zijn koppigheid maar na een 4/5 maanden heb ik er een heel fijn paard aan.

peerdjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 14:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:25

er staan helaas maar weinig foto's van Tango op het internet Verdrietig

Dus als mensen nog leuke hebben Lachen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:44

Afbeelding

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:56

Hi Peerdjuh,
Ik kwam dit topic nu pas tegen!
Hier nog een foto van Tango!

http://hanspeterminderhoud.nl/paarden_tango.htm

Tango en Hans Peter hebben zich gekwalificeerd voor het WK Selectie Verden 2005. Wellicht komen daar foto's van op internet!

Je veulen wordt vast leuk hor!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 23:05

Er is inderdaad een hoop gezeik over al die hengsten.
Jazz fokt over het algemeen veel erg moeilijke paarden, die vaak minder bereid zijn om voor je te werken. maar hij fokt wel paarden van veel kwaliteit en het is dan maar waar je voor kiest. een grand prix paard is niet makkelijk maar heeft fantastisch veel kwaliteit. als jij ect hoog wilt komen dan heb je aan jazz een geweldige vader, maar ben je een held op sokken dan neem je een groot risico door met hem te fokken. Hoewel ik ook hele werkwillige jazz afstammelingen ken hoor!
maar met jazz neem je gewoon een groot risico op een wat moeilijker paard, maar wel een goede beweger.
Gribaldi levert ook wat moeilijke paarden, maar over het algemeen minder dan jazz. over gribladi wordt nogal eens gezeikt over het achterbeen gebruik. ik vind persoonlijk dat het gewoon een nieuwe trend is dat iedereen zo tegen zijn achterbeen is, omdat de een dat vind vind de ander dat ook maar gelijk, maar kijk nou echt een goed, dat achterbeen is echt niet slecht hoor. edward heeft waarschijnlijk wel meer moeite om gribaldi mooi vanuit zijn achterhand te rijden dan Lingh, maar gribaldi scoort niet voor niks hoog op grand prix niveau hoor! het achterbeen van Jazz is helemaal niet actief in de piaffe en die van Gribaldi wel, maar bij jazz hoor je weinig commentaar over zijn achterbeen.
Kortom, jazz is een geweldige kwaliteitspaarden vererver, maar ze kunnen vaak wat lastig zijn. als je dat geen probleem vind heb je een topper.
Gribaldi kan ook lastige paarden leveren, maar minder dan jazz, maar niet iedereen houdt van zijn achterbeen, wat niet helemaal eerlijk is lijkt mij!

peerdjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 12:06

nou ik heb namelijk een veulen van tango gekocht en daar de vader van is Jazz en de vader van de moeder is Gribaldi!
dus vandaar dat ik het wil weten!;)
nu hoop ik op nog wat meer info over tango......!

gr. peerdjuh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:18

In mijn onderschrift, staat ook een lieve Tango Lachen

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 14:18

Denise82 schreef:
3 jarige Jazz X Esteban, is nog niet onder het zadel, staat nog in een groep hengsten dus nog niet bespierd! Hij is erg braaf ook nog steeds hengst. Wel erg kijkerig en hij staat ook een beetje Frans. Wel mooie lengte op zijn lijf, lange hals en lange benen. Wel een beetje een klein oog staat erin maar dat heeft Jazz zelf volgens mij ook. Kan erg leuk lopen, mooi voorbeen. Hij is nu 1.66m, maar moet zoals je op de foto kunt zien nog wel wat groeien.

Afbeelding

7 jarige Gribaldi X Esteban, Z2 met 6 winstpunten (6 x keer gestart) Is heel fijn te rijden, erg braaf, niet kijkerig. Zoals je ziet is het ook zeker geen smal/iel paard. Is nu 1.70m al zou je dat niet zeggen. Hij heeft een erg hoge schoft en is erg bergopwaarts gebouwd. (Al loopt hij soms nog wat op de voorhand) Onze Gribaldi heeft wel een beetje een weke rug, maar heeft daar geen last van. In de omgang is dit echt een super paard, erg koel in het hoofd! Dus ook in het rijden win ik daar erg veel mee!
O en die oren staan altijd zo, is volgens mij gewoon ontspanning want alleen als hij niet bij de les is staan ze naar voren!

Afbeelding

Als je nog specifieke vragen hebt, laat ze maar horen!

Gr Denise

HE! Waar staat dat paard! Ik ben ook bij zo'n opfokstal geweest met iemand mee naar zn paard te kijken.. Alleen de plaats weet ik niet precies meer.. Maar als ik um hoor weet ik het wel.. Want daar stond ook een paard precies zoals die van jou! En die lijkt precies op dat paardjuh waarbij we toen gingen kijken.

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:56

Hij staat in Soerendonk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:15

stubbie schreef:
Hoi, Ik heb n vierjarige Gribaldi * Garanco. Hij heeft ontzettend goed ondertredend achterbeen. Naar mijn gevoel zou hij zijn voorbeen wat meer naar voren morgen uitstrekken. In de omgang heeft hij een ontzettend lief karakter maar wel met een eigen wil. Ik heb met inrijden hier nog al wat moeilijkheden meegehad mede door zijn koppigheid maar na een 4/5 maanden heb ik er een heel fijn paard aan.

ik heb zelf ook een paard van gribaldi merrie 4 jaar ze heet uria ze is een gribaldi x pele hele wilde combo
ook door dit was ze toen ik haar kreeg niet in te rijden maar naar een week vertrouwen ben ik er weer mee begonnen en ging het snel ik wou alleen ook dat ze iets meer voorbeen liet zien hoewel ze het met rijden nu ook wel wat meer toont
gribaldi en jazz geven paarden die voor sommige mensen geweldig zijn en voor een ander niet te rijden
ik vind ze geweldig lekker heet en voorwaarts en dat is heel handig in de dressuur