zoek een hengst ( springpaard) voor een bloedmerrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emiel

Re: zoek een hengst ( springpaard) voor een bloedmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 20:22

Sammie schreef:
Guidam doet het ook goed met bloedmerries.

Maar is deze hengst niet geëxporteerd naar Ierland ?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 06:56

ik heb vroeger een flink wat quidam de revel paarden gezien... Allemaal goede presteerders... leuke hengst. Ken persoonlijk guidam niet echt...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:34

Ik dacht ook aan Indorado bij deze merrie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:47

emiel schreef:
Sammie schreef:
Guidam doet het ook goed met bloedmerries.

Maar is deze hengst niet geëxporteerd naar Ierland ?

Is er dan helemaal geen kwakje meer van?

LecyTinker schreef:
wanneer word iets als inteelt gerekend, twee, drie, vier generaties terug? Is een lastige questie...
ik ben niet geheel tegen inteelt, als de generaties maar ver genoeg uit elkaar liggen...
en langs beide kanten sterk doorgevend bloed inzit ( lastig uitgelegd, maar denk er even over )...

Dan heb je het dus over lijnenteelt Knipoog

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:09

de Ts heeft in een ander topic reeds vermeld dat de merrie gedekt is van le tot de semilly ,dus we hoeven niet meer te speculeren .
@ lecythinker ,je hebt het waarschijnlijk over Contendro I daar komt Ramzes idd 4 keer in voor .Nou ben ik absoluut geen ramiro -fan ,maar ik vindt dit paard echt helemaal top :Hij is bloedmooi,komt uit een van de beste stammen van holstein 104 a ,Is de volle broer van Caretano Z
Kan heel goed lopen ,apart springen en het papier is om je vinges van af te likken ;In hannover waren bij de laatste vrijspring wedstrijden bijna niets anders dan Contendro nakomelingen in de eerste 10(ik denk 7/10!!)

www.gestuet-famos.de en dan contendro

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:31

wat dacht je van de hengst silverstone. deze hengst word hier in het noorden heel vak gecombineerd met wat bloederige hijzelf is niet de mooiste maar zijn nakomelingen wel
Afbeelding

meer info over deze hengst staat op http://www.vdlstud.nl

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:11

libke schreef:
de Ts heeft in een ander topic reeds vermeld dat de merrie gedekt is van le tot de semilly ,dus we hoeven niet meer te speculeren .

emiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 13:19

trowing schreef:
wat dacht je van de hengst silverstone. deze hengst word hier in het noorden heel vak gecombineerd met wat bloederige hijzelf is niet de mooiste maar zijn nakomelingen wel
http://www.vdlstud.nl/upload/paarden_fo ... .bmp[/img]

meer info over deze hengst staat op http://www.vdlstud.nl

Ik moet zeggen dat deze hengst me wel aanspreekt, ik heb er al 3 produkten van gezien en ze bevielen me wel. Deze hengst past waarschijnlijk wel op mijn bloedmerrie. Gezien ik met deze merrie ga spoelen, kan ik vermoedelijk toch met meerdere hengsten dekken.
Een andere hengst die op het lijstje staat is Lord Z.

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:12

Wat dacht je van Heartbreaker???

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:19

@sammie , jep, heb niets tegen lijnenteelt zei dat iets eerder ook al, maar dit geldt net voor elke bloedlijn...
en we houden van speculeren... wie weet komen we met zn alle wel op een waanzinnige combo... stel je voor, topper gecreeerd door topic-posters van website Bokt... Lachen

@libke bedoelde hem niet geloof ik, maar de ramzes zie je idd veel terug komen, vooral in de hele vroege bloedlijnen... maar toen waren er ook nog niet zo verschikkelijk veel keuzes als dat er nu zijn...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:20

@maartje88 Heartbreaker gaat volgens mijn mening op alles Lachen

sanneverholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:33

Hoi Kwekkie,

Zelf rijd ik momenteel Disconto (Diamantino x Frühlingstraum II), goedgekeurd bij het NRPS en Westfalen. Een zeer allrounde hengst, die ZZ-licht dressuur en Z-springen loopt. Ook van zijn nakomelingen lopen er een aantal 1.40/1.50 parcoursen en op Grand-prix dressuur niveau. Het is een hengst met een super karakter, dit geeft hij ook door aan zijn kinderen. Op de website van ons staan meer gegevens van deze hengst (www.jboeve.nl) en als je nakomelingen wilt zien kun je gerust een keer een afspraak maken om ze te bezichtigen.

Groetjes,
Sanne

emiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 14:43

maartje88 schreef:
Wat dacht je van Heartbreaker???

Sorry maar Heartbreaker daar val ik niet voor, heb hem jaren aan het werk gezien toen hij nog bij hengstenhouder Lenaerts te Kieldrecht stond, en hij kon mij niet bekoren. Maar ik ben er van overtuigd met de juiste merrie gaat hij wel de cracks geven ( dit is ook al bewezen).
Dan fok ik liever nog met de betere zonen van Heartbreaker, Orlando of Actionbreaker.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:54

Idd ,heartbreaker op een bloedmerrie zou ik ook niet doen ,producten zijn moeilijk en heet genoeg ,hij past beter op de ouderwetse Bwp merries !
Als je embryo's gaat spoelen vermoedt ik dat de merrie of hoog heeft gelopen in de sport want concorde x onbekende volbloed lijkt me niet makkelijk om te verkopen (maar dat wil je mss niet .
Dan zou ik gaan voor :
Montender (geweldige hengst )
Arko (volgend jaar dan Haha! Haha! )
Berlin misschien
Dollar du murier (kan bloed gebruiken )
Argentinus
Contender nakomelingen
Goedkopere opties:indorado ,okklund ,Quasimodo z,cassini II

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:56

@lecytinker: Heartbreaker fokt niet erg groot door dus op een kleine merrie zou ik voor een andere hengst kiezen.
@emiel: Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ik heb hartbreaker ook aan het werk gezien en hij kon mij zeker wel bekoren mn zijn vechtersmentaliteit staat mij altijd erg aan.
@libke: Ik heb erg veel Heartbreaker veulens gezien maar ik kan ze toch niet echt moeilijk en heet noemen maar ieder zijn eigen mening.

emiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 15:01

libke schreef:
Idd ,heartbreaker op een bloedmerrie zou ik ook niet doen ,producten zijn moeilijk en heet genoeg ,hij past beter op de ouderwetse Bwp merries !
Als je embryo's gaat spoelen vermoedt ik dat de merrie of hoog heeft gelopen in de sport want concorde x onbekende volbloed lijkt me niet makkelijk om te verkopen (maar dat wil je mss niet .
Dan zou ik gaan voor :
Montender (geweldige hengst )
Arko (volgend jaar dan Haha! Haha! )
Berlin misschien
Dollar du murier (kan bloed gebruiken )
Argentinus
Contender nakomelingen
Goedkopere opties:indorado ,okklund ,Quasimodo z,cassini II

Berlin zijn er vorig jaar in Drongen verschillende merries van gedekt, heel weinig om niet te moeten zeggen enkele maar drachtig.
Ken iemand die drie merries in Nederland gezet heeft voor Berlin en waren allen drachtig welliswaar hebben er 2 merries 3maand blijven staan eer ze drachtig waren. Zodus opletten.
En Arko is ook een prima oplossing, maar zoals je zegd niet voor dit jaar. Wat met Quasimodo Z zou die gezond zijn, is enkel AES gekeurd ?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:04

@maartje88 Heartbreaker heeft zo veel goeds door gegeven, denk dat in die lijn altijd wel iets te vinden valt wat je bevalt.
Ik houd van pittige paarden, kan het niet vinden met die dutse die je voort moet duwen...

kwekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:05

Ik heb vernomen dat Heartbreaker wat moeilijker fokt, dan bedoel ik dat merries vaak niet drachtig zijn..
Cassini heb ik ook gezien dat leek me in eerste instantie wel wat.
Er is vanalles over hengsten te vinden, allerlei indexen, maar karakter is soms als leek wat moeilijker te achterhalen..

emiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 15:13

kwekkie schreef:
Ik heb vernomen dat Heartbreaker wat moeilijker fokt, dan bedoel ik dat merries vaak niet drachtig zijn..
Cassini heb ik ook gezien dat leek me in eerste instantie wel wat.
Er is vanalles over hengsten te vinden, allerlei indexen, maar karakter is soms als leek wat moeilijker te achterhalen..

Aan zaad van Cassini is niet aan te geraken, of je moet een Holsteiner merrie hebben en dan nog, er is wel Cassini II ( zie www.bagoniebos.com) Met Heartbreaker kan je best niet fokken met een bloedmerrie . Vorig jaar zag ik een 5 jarige Heartbreaker x Pilot rondlopen in 1.20 met een vrij jong meisje en dat leek een super simpel paard. Maarja uitzonderingen bevestigen de regel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:15

Van Solitair weet ik dat hij koel is in de kop. En hij heeft ook veel body. Mooi paard.
Guidam is inderdaad naar Ierland, maar ze zullen vast nog wel wat sperma van hem beschikbaar hebben. Overigens, hij heeft een verkleinende factor en dat zit in zijn moeder want die was 1.59m.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 20-05-05 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kwekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:29

Ik heb het wel ergens opgevraagd, het scheen wel mogelijk te zijn. Weet alleen niet precies meer waar, maar dat kan ik nog wel opzoeken.

skyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:32

@kwekkie: Heartbreaker zelf is super qua karakter (en verder ook eigenlijk).

kwekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:34

Heb nu overigens een ruin van Fellini, die heeft volgens mij niet lang gedekt, maar daar ben ik erg over te spreken, ik heb er een leuk paardje van }>
Sprak overlaatst iemand die ook een Fellini had en die vroeg of ik geen foto van Fellini had, ik heb er nog geen gezien iemand van jullie misschien?

skyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:36

@emiel: Met 5 jaar en dan al 1.20 lopen noem dat maar een simpel paardje?11?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:41

- zit stiekum wel een beetje te zwijmelen over al die hengsten... erg he? Kwijl meer over hengsten dan over mannen, hahaha -