En ondanks alle veeartsen in nederland sterven er nog steeds merries en veulens misschien minder maar het gebeurt nog steeds.
En de meeste merrie bevallen wanneer er niemand in de buurt is.
En trouwens op een scan kun je niet veel meer zien dan bij mensen..... Dus afwijkingen in het veulen? Dat wil nog steeds niet zeggen dat de bevalling goed gaat verlopen.
Dus de vraag is moet je kosten wat kost gaan scannen of voelen bij een merrie die al in paniek raakt als ze een veearts ziet? Alleen maar om er achter te komen of ze werkelijk drachtig is.
Kijk dat een proffesionele fokker het doet vind ik logisch maar die moeten ook hun brood ermee verdienen en moeten dus zeker weten of de merrie drachtig is en zo niet dan opnieuw naar de hengst sturen.
En als er echt iets mis is met de merrie zullen ze er echt wel mee naar de veearts gaan hoor maak je niet druk.
Dus mijn mening is niet zozeer ondoordacht maar gewoon anders dan die van jouw.
Ik denk dat mensen best wat meer op de natuur mogen vertrouwen en als er iets mis is moet je er zeker een veearts bij halen. Maar ik heb deze mening bij alle dieren en ook bij mensen. En om nu te zeggen dat ik er een echte alternatieve levenstijl op na hou ahum dat ook niet echt. Maar mijn ervaring is dat de natuur het over het algemeen goed geregeld heeft met een hoop dingen.
En uiteindelijk zullen we het over anderhalve maand toch fleury vanzelf weten, toch?