wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:03

Melanie15 schreef:
Ik ga ook, met Rozemarein en Annemarein. Weet alleen niet waar, want de eigenaar zit op de keuring hier in Utrecht in Amerika, dus gaat hij naar een andere plaats toe. Het gaat alleen om Annemarein, heb geen idee waarvoor, volgens mij gewoon voor het stamboek

Hij gaat naar de Dalhoeve voor de veuling van deurne Knipoog

Mijn keur merrie (NRPS) gaat met haar veulen naar Assendelft. Mijn merrie wordt voorgebracht bij de keurmerries kijken of ze nog bovenaan loopt, want we zijn er toch en ze doet mee aan het bestgaand met mijn bijrijdster. Voor het veulen gaan we voor een eerste premie en hopen dat we voor de nationale uitgenodigd worden in Ermelo op 11 augustus.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:22

Hey Porsche! Ja ik hier ook. Vind met de rubriek FA erg interessant. Je leest veel info over hengsten/afstamming/karakter en ervaring etc. Als hobbyfokker is dat altijd leuk. En ja het is alweer twee jaar geleden met Porsche hè? Ik was er toen met A. om haar Ferro te laten opnemen. Mijn Junior STV had met 6 jaar 68 en 70 punten. Dus 2 puntjes tekort. Ik dacht vorig jaar kom we gaan er weer eens voor. Nou forget it. Ze kwam met hele magere punten de baan uit. Nou moet ik zeggen, ze heeft van nature weinig looplust, dus stond in de ring meer stil dan ze wat deed. Lachen Viel me op dat met name oudere merries met prestaties in de sport ster werden en merries die bloederig waren met veel knie actie in het voorbeen. Uiteraard waren het allen goede merries maar de wat grotere en daardoor soms tragere types kwamen er niet doorheen. Desalniettemin je hebt Porsche er op het moment heel goed voorstaan, dus als het beentje weer goed is; altijd proberen! Ze kan toch heel goed springen ook! Groetjes fan 'e Koufurd.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:23

Merilyn schreef:
Melanie15 schreef:
Ik ga ook, met Rozemarein en Annemarein. Weet alleen niet waar, want de eigenaar zit op de keuring hier in Utrecht in Amerika, dus gaat hij naar een andere plaats toe. Het gaat alleen om Annemarein, heb geen idee waarvoor, volgens mij gewoon voor het stamboek

Hij gaat naar de Dalhoeve voor de veuling van deurne Knipoog

Ik bedoelde veulen veiling Haha!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:16

[quote] 15 jarige ster, sport van Rossini x Statuar, met hopelijk een mooi veulentje van Tuschinski aan de voet.
[quote]

dat is dan de Centrale keuring. Wat moet je doen om haar keur te krijgen?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:23

Wij gaan naar bronneger met een 3 jarige Heartbreaker x Grannus. Vrij bewegen en vrij springen. Was nog niet zo groot, maar schiet nu de lucht in.. Hopelijk trekt het allemaal nog op tijd recht.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:58

Suzan1 schreef:

dat is dan de Centrale keuring. Wat moet je doen om haar keur te krijgen?

[/quote]

Volgens mij, -als ik het goed heb, ben ook maar een leek- Bloos zijn er diverse mogelijkheden (zie ids stamboekrichtlijnen) maar het exterieur moet voldoende zijn en in mijn geval voldoende sportprestatie.

Als ik het mis heb, graag reaktie van meer ervarenere keuringslieden.

Ik ga het iig proberen. moeder en oma zijn ook allebei keur. Niet geschoten is altijd mis!
[/quote]

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:03

Wij gaan waarschijnlijk ook met onze driejarige (Jazz x Contango)naar de keuring in Wamel. We gaan voor het sterpredikaat, zou leuk zijn want moeder wordt dan preferent.
Bovendien is het leuk dat het Florencio veulentje van volgend jaar dan uit een stermerrie komt.
Maar als het niet lukt dan ligt het aan de gebrekkige voorbereiding, ze is pas net hersteld van de verkoudheid, dus dan proberen we het volgend jaar gewoon weer.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:30

marije1987 schreef:
Vajramani schreef:
Ik ga ook met mijn merrie naar Drachten toe, datum weet ik niet uit mijn hoofd, eind juni/begin juli.
Het is een Kennedy x Ulster. Nu 4 jaar. In iedergeval voor stamboekopname en verder zien we wel. Ze is nu 2 keer beoordeeld op een beoordelingscursus. Eerste keer was het niets tweede keer waren ze zeer lovend over haar. Dus we zien wel.

Kunnen we misschien meeten! Clown

Ik ben vanavond met haar naar de hbc stal geweest, oefenavond vrijbewegen en springen. ik heb besloten haar in drachten ook vrij te laten springen, ga 30 juni heen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:55

Ik ga met een 3 jarige naar Tolbert (welsh keuring).
Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben, ze heeft een gewaagde afstamming voor dit jaar... Clown

Verder doen we het een jaartje rustig aan met keuringen. Volgend jaar gaan we weer meer showen en ook weer buiten NL.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:01

Wij gaan als het meezit toch naar de keuring met onze 15-jarige KWPN merrie. We wilden haar niet inschrijven wegens onregelmatigheid door onsteking in de hoef, maar ze liep bij de controle toch weer rad van de week. Als ze twee weken rustig aan doet mag ze in principe weer aan het werk. Dan zijn de keuringen hier in Z-H voorbij, maar we mogen uitwijken naar een andere regio waar de keuringen later gehouden worden.

Morgenavond gaan we met onze driejarige merrie naar de oefenavond in Alblasserdam, moeders stond ingeschreven maar mag nu dus nog niet springen. De driejarige hebben we niet ingeschreven omdat ze een paar cms mist, maar oefenen kan geen kwaad voor volgend jaar Knipoog .

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:03

Moeder gaat naar de stamboekkeuring in Twello als alles goed gaat, met zoonlief ter ondersteuning Haha! (die is op de foto nog geen dag oud trouwens). Wie weet gaan we met het hengstje ook nog naar de veulenkeuring.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:22

Heeft er iemand eigenlijk al een bevestiging gekregen dat ze ergens ingeschreven staan voor de keuring?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 07:49

Nee, daar baal ik best wel van!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:31

Ik kreeg de bevestiging vorig jaar pas een paar dagen voor de keuring, had toen zelf al gebeld om te vragen waar en wanneer we ingedeeld stonden.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:04

@Hurricane: leuk veulen, maar ik zou er wel zo snel mogelijk een hoefsmid bij halen, want het staat nogal frans, en daar gaan ze op de keuring vast aanmerkingen op maken!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:39

Hoefsmid komt volgende week en denk eigenlijk dat we het veulen proberen thuis te laten voor de merriekeuring (als dat lukt). Werd ons door de hengstenhouder geadviseerd omdat het altijd erg druk is en het gaat tenslotte om de merrie. Veulen is trouwens nog geen dag oud op de foto dus misschien dat het ook daar wel een beetje aan ligt.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:43

Wij gaan met 3 paarden, 2 3jarige en 1 4 jarige...Ik weet neit waar, en Wat we gaan doen weet ik ook niet Tong uitsteken Maar ik vind het wel spannend, ben er nog nooit geweest Lachen
Wat geberut daar eigelijk allemaal?

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:13

Tsja.. wat gebeurt er op een merriekeuring? Merrie's keuren Haha!

De merrie moet buiten even wat lopen op verharde ondergrond. Word even op stand bekeken. Daarna in een binnenbak of buitenbak bewegen en eventueel springen.
Aan de hand van bovenstaande beoordelen ze het uiterlijk van de merrie en hoe ze beweegt en springt.

Als ze aan de eisen voldoet kan de merrie in het stamboek worden ingeschreven en als ze aan nog hogere eisen voldoet kan ze ster worden.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 12:14

Ik heb net gebeld en we krijgen morgen of overmorgen een catalogus in de bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:02

Ik ga met mijn 3 jarige gelderse(v. Parcival) naar Didam 25 juni. Ik ga vanavond met haar vrijspringen, dan kan ik beslissen of ik haar voor alleen bewegen of ook springen inschrijf. Ik denk ook springen, want dat leek de eerste keer best goed. Met het veulen ga ik denk ik niet, het is nogal een verre reis naar Didam. Ik hoop dat [naam] in ieder geval ster wordt. Mooier nog natuurlijker voorlopig keur, dan kan ze ook de IBOP lopen en dan laat ik haar denk ik ook op de foto's zetten. Eerst moet het allemaal maar zover wezen, ik heb me nog nieteens opgegeven...(voor 1 juni)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:08

Zal ik dit jaar ook nog gaan met m'n 20 jarige Nagelbijten / Gniffelen

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:14

Wij gaan naar Wierden met een 4 jarige Manhattan x Rigoletto

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:17

Sammie schreef:
Zal ik dit jaar ook nog gaan met m'n 20 jarige Nagelbijten / Gniffelen

Waarom niet? Als ze nog hard op d'r benen staat en verder ook nog in prima conditie is, kun je het altijd proberen. Ik meen me te herinneren dat er een jaar of twee terug 1 uit de vorige V-jaargang nog ster is geworden op de keuring (die was wel al pref of prest).

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:29

mijn merrie is al 15jaar, ze is al ster, maar ik wil proberen voor keur. moeder en oma zijn beide ook keur.

Niet geschoten is altijd mis. Ach, Clown je bent toch lekker bezig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:10

Ziolette schreef:
Waarom niet? Als ze nog hard op d'r benen staat en verder ook nog in prima conditie is, kun je het altijd proberen. Ik meen me te herinneren dat er een jaar of twee terug 1 uit de vorige V-jaargang nog ster is geworden op de keuring (die was wel al pref of prest).

Ze is sport (spr) en is niet meer helemaal droog op de benen, ze heeft een peesblessure gehad en dat kun je dus nog zien. Maar verder ziet ze er nog zeer goed uit. Niemand geeft d'r 20 jaar Lachen (zie ava +profiel)