Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bruine schreef:weet niet of dat met pijn te maken heeft paard komt elke 2jaar bij fisio. die van mij houd gewoon helemaal niet van poetsen en getut op stal. paard heeft genoeg werklust maar is erg dominant ben gewoon benieuwd of er meer ramiro's zo zijn

bruine schreef:kijk dit lijkt een beetje op het gedrag van mijn paard. begon echt te twijfelen of er iets aan de hand is maar blijkbaar kan het toch ook een stukje karakter zijn.
unamie schreef:bruine schreef:kijk dit lijkt een beetje op het gedrag van mijn paard. begon echt te twijfelen of er iets aan de hand is maar blijkbaar kan het toch ook een stukje karakter zijn.
jou paard is echt niet de enige met spierproblemen
bijna overal waar mensen met hun handjes aan paarden komen ontstaan spierproblemen
dat heeft helemaal niets.. maar dan ook niets! met het Ramirokarakter te maken
bruine schreef:heb het helemaal niet over spierproblemen, wil alleen van andere bokkers weten of het dominante van mijn merrie ook bij andere ramiro's voor komt
unamie schreef:bruine schreef:heb het helemaal niet over spierproblemen, wil alleen van andere bokkers weten of het dominante van mijn merrie ook bij andere ramiro's voor komt
nee natuurlijk niet
het is veel makkelijker om te zeggen dat het een karaktertrekje van Ramiro is

Braaf in de omgang, maar mn moeder wil ze nog weleens foppen en wat dominanter gedrag laten zien. Maar die is ook niet streng genoeg. Kan wel lekker bewegen, vooral dr galop is heel goed. Maar ze is ook niet ongeduldig met poetsen ofzo, ze moet gewoon stilstaan en doet dat ook wel.
en daar houdt ze altijd rekening mee. Flapperende of wapperende zaken, paraplu's, honden, ronkende motoren - no problem. In een groep loopt madam echter altijd voorop en o wee je gebeente het paard dat denkt de koppositie op een steelse wijze over te kunnen nemen...
. Stelt wel eisen aan je als ruiter, vandaar dat ik het liefst de Welsh meeneem op een buitenritje
, maar mijn dochters de voorkeur aan de Wolfgang geven..
germie schreef:En springen jullie paarden ook water? En lopen ze zo door water als je een cross of een buitenrit maakt? Daar schijnen ze nog wel eens moeite mee te hebben (men zegt zeker in combinatie met Abgar XX). Maar degene die ik rij springt rustig een sloot. En die ene keer dat we in Roden/Een door eht water gegaan zijn ging ze wel mee met de rest van de groep. Het kostte wel wat moeite in het begin, maar toen ze het doorhad konden we rustig voor op.