wie is bekent met ramirobloed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Godie

Re: wie is bekent met ramirobloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:23

G Ramiro Z :
Gedragsonderzoek Ermelo 1980 (29-03 t/m 18-04)
Zeer attente, intelligente, zelfverzekerde hengst. Goed humeur, vriendelijk, gehoorzaam en speels. Heeft beslagen aan onderzoek deelgenomen.
Heeft zowel aan de hand als onder het zadel beweging gekregen. Toonde daarbij looplust en grote bereidheid om zich te presenteren. Toonde plezier in het werk, vooral nadat hij ander beslag had gekregen. Heeft zich gedurende het gehele onderzoek zeer evenwichtig en waardig gedragen.
Bij aankomst goede voedingtoestand. Tijdens het onderzoek is dit hetzelfde gebleven. Eet goed.
Stalgedrag zeer rustig. Zeer gemakkelijk te verzorgen.

hier ben ik het helemaal mee eens, ik heb een D-Dayx G. Ramiro Z nu een 5 -jarige en Z1 startgerechtigd....(dressuur)

doet ie goed dus, het is een schimmel en inderdaad heel werkwillig altijd vrolijk en vriendelijk intelligent en gehoorzaam!

loopt erg mooi (maar komt mede door D-day natuurlijk) en hij heeft maar 1 sprongetje gemaakt maar dat zag er helemala niet verkeerd uit, het is niet echt een heethoofd ook niet,,,

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:09

bruine schreef:
weet niet of dat met pijn te maken heeft paard komt elke 2jaar bij fisio. die van mij houd gewoon helemaal niet van poetsen en getut op stal. paard heeft genoeg werklust maar is erg dominant ben gewoon benieuwd of er meer ramiro's zo zijn

G Ramiro Z is de opa van mijn paard (Jamiro) (z'n vader heet Damiro)
En Jamiro houdt ook niet van poetsen. Hij kan geen seconde stilstaan, en als ie dr genoeg van heeft gaat ie gewoon op zijn achterbenen staan Boos!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 09:46

kijk dit lijkt een beetje op het gedrag van mijn paard. begon echt te twijfelen of er iets aan de hand is maar blijkbaar kan het toch ook een stukje karakter zijn.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:59

bij ons op- de stoeterij hebben we ook een ramiro x abgar
love-joy Afbeelding

een bazige tante alleen zij is de baas onder het zadel wilde ze best wel meewerken
als ze haar dag had,ze is op dit moment alleen inzetbaar in de fokkerij
ik heb 3 jaar een dochter van haar gereden
prelude atleet z x ramiro
Afbeelding
en ook deze dame behoorlijk bazig.
moeder en dochter hebben ooit 1 keer samen in het land gestaan
dit liep bijna uit tot een veldslag
maar onder hat zadel wilde ze echt wel voor je werken
liet me eigenlijk nooit in de steek.
ze kan geweldig springen
ze word nu dan ook in de springsport uitgebracht waar ze beter tot haar recht komt
moeder had een moeilijke galop prelude had dit ook

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:00

bruine schreef:
kijk dit lijkt een beetje op het gedrag van mijn paard. begon echt te twijfelen of er iets aan de hand is maar blijkbaar kan het toch ook een stukje karakter zijn.

jou paard is echt niet de enige met spierproblemen
bijna overal waar mensen met hun handjes aan paarden komen ontstaan spierproblemen
dat heeft helemaal niets.. maar dan ook niets! met het Ramirokarakter te maken

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:52

ik heb een kleindochter van Ramiro. is een hele eigenzinnige merrie. maar kan super lopen en springen. Haar vader Lorenzo is een RAmiro en die doet t ook erg goed.

verder ken ik nog een aantal Ramazottie's die zijn ook erg fijn te rijden

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 12:01

unamie schreef:
bruine schreef:

jou paard is echt niet de enige met spierproblemen
bijna overal waar mensen met hun handjes aan paarden komen ontstaan spierproblemen
dat heeft helemaal niets.. maar dan ook niets! met het Ramirokarakter te maken

heb het helemaal niet over spierproblemen, wil alleen van andere bokkers weten of het dominante van mijn merrie ook bij andere ramiro's voor komt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:08

bruine schreef:
heb het helemaal niet over spierproblemen, wil alleen van andere bokkers weten of het dominante van mijn merrie ook bij andere ramiro's voor komt

nee natuurlijk niet
het is veel makkelijker om te zeggen dat het een karaktertrekje van Ramiro is Knipoog

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:20

Ik heb veel jonge paarden gehad met ramiro bloed, ik heb misschien met 1 gehad dat hij wat onstuimig was in zijn gedrag maar dit heeft er mee te maken dat hij op de hengstenkeuring moest dekken voor sperma onderzoek. Verder is mijn ervaring: Goede sterke springpaarden ( die hengst was trouwens dressuur) een een koel en fijn karakter.

Groetjes

Godie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:38

mijn ramiro vind het juist heerlijk,dat gepoets en dat getuttel, je kan hem zo de hele dag op de poetsplaats laten staan als ie maar aandacht krijgt!

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:47

Mjn paard z,n opa is ook Ramiro. En is met dressuurrijden een superpaard kan bewegen als een elastiek en straalt echt rust uit tijdens het rijden. Springen kan hij ook heel goed alleen doe ik het zelf niet zo vaak, omdat hij zo heet word van springen dat hij tussen het springen ook vaak omhoog komt en over die hindernissen heen vliegt. Maarja dat is gewoon een kwestie van meer oefenen.
Tegen andere paarden is hij wel erg dominant, maar toch heeft hij wel aardig wat maatjes. Tegenover mij is hij juist weer heel aanhankelijk, kan heel de dag met hem knuffelen, maar dat zal wel komen omdat zijn vorige eigenaar zijn handjes niet zo goed kon thuishouden. Maarja ik heb hem nu een jaar en met de dag wordt hij brutaler dus dat bange is er al wel aardig uit. September gaan we zelfs starten met dressuurwedstrijden ben echt benieuwd hoe hij het vind. -x- marcha en abukir Cool

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:06

unamie schreef:
bruine schreef:

nee natuurlijk niet
het is veel makkelijker om te zeggen dat het een karaktertrekje van Ramiro is Knipoog

Ja

De moeder van mijn paard is een calimero x ramiro. Maar dat was een geweldig paard. Ontzettend goed tussen de oren.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:19

Mijn merrie is een ferrolan X heidelberg.
Maar Ramiro Z is dr overgrootvader.
Aardig ver weg...verder zit er niet veel springbloed in. Ja Evita, dat is dus de dochter van Ramiro Z, die schijnt Z gesprongen te hebben. En Ferro heeft ook een hoge springindex geloof ik?

Maarja..ik heb dr nog niet zo lang, nog nooit zien springen dus. Heb dr ook meer gekocht voor de dressuur. Maar ze is wel een beetje dominant maar niet echt heel erg...vind wel dat ze n fijn karakter heeft...wat ik tot nu toe heb gezien Lachen Braaf in de omgang, maar mn moeder wil ze nog weleens foppen en wat dominanter gedrag laten zien. Maar die is ook niet streng genoeg. Kan wel lekker bewegen, vooral dr galop is heel goed. Maar ze is ook niet ongeduldig met poetsen ofzo, ze moet gewoon stilstaan en doet dat ook wel.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 22:24

ja ramiro is springbloed maar geeft ook fijne dressuurpaarden, die van mij kan ook erg goed springen met mooi rug gebruik(deed ze dat met dressuur maar) en idd een goede galop

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:11

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=25858

Ik heb een Orame x Zeoliet x Pilatus x Le Mexico.

Dus ik heb dubbel Ramiro. Paard moet nog 4 worden maar is op de wei best dominant.

Ik kan niet zeggen dat dit van Ramiro komt want deze staat bekend om een fijn karakter.

De zoon van Ramiro, Zeoliet hiervan wordt gezegd "Zeoliet geeft verdriet" dit komt waarschijnlijk omdat de moeder van Zeoliet komt uit Sargab en dit is een zoon van Abgar.

Abgar was geen gemakkelijk heerschap. Zeoliet dus ook niet.

Orame daarentegen geeft een super fijn karakter. Inrijden was dus ook opstappen en rijden.

Dit paard wil heel graag geborsteld en aangehaald worden.

Alleen met aansingelen trekt ze haar oren in de nek en wil nog wel eens dreigen om te bijten. Ik denk meer een merriekwaaltje.

Verder is ze onder het zadel een heel leergierig paard wat loopt met heel veel vering. Het iets naar binnendraaiende achterbeen heeft ze van haar vader *Orame*

Zodra ze je voetstappen hoort hinnikt ze naar je.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:02

Ik heb een Rilke X Don Primaire..Rilke is een Ritual X Wendekreis..Ritual is een Ramiro zoon..zie vorige pagina..Deze is net 4 jaar..een half jaar onder het zadel en een subliem karakter..idd heet maar toch ook weer nuchter, en super voorzichtig..het is wel een laatbloeier moet nog helemaal uitgroeien,ik heb hem nu 5 x op wedstrijd gestart..2 winstpunten en een x een 2de plek..
Afbeelding
Afbeelding
En Rilke zelf {Ritual X Wendekreis}
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:36

Ik rij een bernstein X G. Ramiro Z. (heb ook nog een andere Bernstein X RAmiro Z gereden, uit andere moeder).

Beide paarden: koel in het hoofd.
De ene houdt niet van borstelen, wel van aandacht. De andere gaat echt voor het borstelen staan.

Met rijden zijn ze beiden koel. Springen wel goed, maar zijn wel kijkerig en willen daardoor wel eens blijven staan.
Of ze echte dressuurpaarden zijn weet ik niet. De ene heb ik maar kort gestart (4 maanden naar B+6 gereden). De andere ben ik net mee begonnen. Ze kunnen het thuis wel. De ruimte in de beweging mag wat meer bij degene die ik nu rij, en ze is wat lui in de achterhand. Moet je echt eronder rijden.
Verder klein mondje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:40

Dat herken ik totaal niet in mijn 4-jarige..die heeft zo'n super snel achterbeen..ik moet hem juist wat trager rijden zodat hij wat meer gaat dragen..z'n vader Rilke heeft ook zo'n supersnel achterbeen..zag ik op een filmpje..die is nu 11 en heeft net z'n GP debuut gemaakt {dressuur} in Duitsland.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:53

Ik heb een Wolfgang x Armstrong (Ramiro). Een super eerlijk paard, maar geen slome Doelie. Poetsen is voor haar meer noodzaak dan een deugd en ze heeft een hekel aan harde borstels. Als ik een paar dagen niet ben geweest of een ander paard aandacht heb gegeven, is ze beledigd. Een dominante tante naar andere paarden toe, keihard op de benen en kerngezond. Intelligent, een vechter (laat je nooit zitten) en een meedenker.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 18:46

precies! dat is eigenlijk een beetje waar ik naar opzoek ben en vraag mij af of dit van ramiro komt. als ik al jullie berichten lees kan ik haast met zekerheid zeggen dat mijn merrie een echt "ramiro"karakter heeft

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:50

En springen jullie paarden ook water? En lopen ze zo door water als je een cross of een buitenrit maakt? Daar schijnen ze nog wel eens moeite mee te hebben (men zegt zeker in combinatie met Abgar XX). Maar degene die ik rij springt rustig een sloot. En die ene keer dat we in Roden/Een door eht water gegaan zijn ging ze wel mee met de rest van de groep. Het kostte wel wat moeite in het begin, maar toen ze het doorhad konden we rustig voor op.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:09

Nou als die van mij het een beetje in zn bol heeft gaat hij overal doorheen of het nou water is maakt dan niet uit. Ook met mij erop gaat hij gewoon door plassen heen. Zwemmen heb ik nog nooit met hem gedaan dus dat weet ik niet, lijkt me trouwens wel heel gaaf!!!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:37

Water is geen probleem. In een parcours ook niet, maar wel donkere hoeken etc. in het bos. Daar mocht eens een wolf ofzo zitten.. Ach gut en daar houdt ze altijd rekening mee. Flapperende of wapperende zaken, paraplu's, honden, ronkende motoren - no problem. In een groep loopt madam echter altijd voorop en o wee je gebeente het paard dat denkt de koppositie op een steelse wijze over te kunnen nemen... Boos! . Stelt wel eisen aan je als ruiter, vandaar dat ik het liefst de Welsh meeneem op een buitenritje Bloos , maar mijn dochters de voorkeur aan de Wolfgang geven.. Haha!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:51

wel leuk om te lezen Haha!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:46

germie schreef:
En springen jullie paarden ook water? En lopen ze zo door water als je een cross of een buitenrit maakt? Daar schijnen ze nog wel eens moeite mee te hebben (men zegt zeker in combinatie met Abgar XX). Maar degene die ik rij springt rustig een sloot. En die ene keer dat we in Roden/Een door eht water gegaan zijn ging ze wel mee met de rest van de groep. Het kostte wel wat moeite in het begin, maar toen ze het doorhad konden we rustig voor op.

springen over water doet ze niet ze gaat er gewoon door heen, een sloot springen heb ik nooit gedaan ik durf dat zelf nietmaar mijn dochter springt met haar en ze gaat overal over heen