Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sarabande schreef:Een heleboel fokkers bieden de 3 jarige niet eens aan, die laten ze in de wei staan omdat de markt zo slecht is. Dus die staan helemaal niet actief te koop.
Aimee schreef:Maak eerst eens een link tussen fokkers en ruiters, dan komt de verkoop vanzelf op gang!
sarabande schreef:Jij hebt het over oudere paarden of merries voor een sportpredicaat, dit gaat over jonge 3 en hoogstends 4 jarige paarden die uit de opfok komen en groen zijn.
Aimee schreef:sarabande schreef:Jij hebt het over oudere paarden of merries voor een sportpredicaat, dit gaat over jonge 3 en hoogstends 4 jarige paarden die uit de opfok komen en groen zijn.
Waarom denk je dat ik het alleen over oudere paarden heb?
Pipo schreef:Dan kom je met het volgende probleem, dat fokkers niet willen investeren in de ruiters. De ruiters die gewoon netjes een paard naar het Z kunnen opleiden. Die willen best voor fokkers paarden in de sport uitbrengen, maar dan moet er wel wat tegenover staan.
sarabande schreef:Aimee ik denk dat er lokaties zat zijn die dat als neveninkomsten erbij zouden willen hebben.
sarabande schreef:omdat jongere niet doorgereden hoeven te worden
LDRD schreef:Is dit nou de moderne tijd, dat het altijd is voor wat hoort wat? Menig ruiter of amazone mag blij zijn met een fatsoenlijk paard onder de kont!
En heb je wel enig idee wat het kost om een paard op te fokken tot 3 jarige?
LDRD schreef:Pipo schreef:Dan kom je met het volgende probleem, dat fokkers niet willen investeren in de ruiters. De ruiters die gewoon netjes een paard naar het Z kunnen opleiden. Die willen best voor fokkers paarden in de sport uitbrengen, maar dan moet er wel wat tegenover staan.
Is dit nou de moderne tijd, dat het altijd is voor wat hoort wat? Menig ruiter of amazone mag blij zijn met een fatsoenlijk paard onder de kont!
En heb je wel enig idee wat het kost om een paard op te fokken tot 3 jarige?
sarabande schreef:Aimee het gaat hier niet om een fokker die een ruiter zoekt of andersom, het gaat, lezen is heel moeilijk zie ik, om jonge groene dieren die uit de opfok komen.
In mijn eerste bericht zet ik het haluluja gevoel van het artikel IDS af tegen de praktijk
Aimee schreef:Kijk en hier gaat het dus mis. Moet de ruiter die het paard voor de fokker opleid dan ineens opkomen voor de kosten die de fokker tot dan toe heeft gemaakt? Die ruiter rijdt juist het geld aan het paard, zorgt ervoor dat het paard gezien wordt en zodoende verkocht kan worden. Waarom dan juist diegene op kosten jagen terwijl die er al zo vreselijk veel tijd en moeite in stopt? Tijd is tegenwoordig ook geld. Er zijn zat ruiters die inderdaad blij zijn met een goed paard onder de kont, maar die gaan zich ook achter de oren krabben als zij alleen maar investeren en nooit wat terug zien.
Aimee schreef:En voor de ruiter trouwens ook, anders staat er hélemáál niets tegenover.
, daarom is dat hier niet aan de orde sarabande schreef:Nee jullie praten over uitbrengen van paarden in de sport, dat is in deze opzet niet aan de orde.
En omdat ik de mening van mensen wil peilen over juist deze opzet stoort die, nevendiscussie het onderwerp.