Datingbureau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Datingbureau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:13

Zoals je wellicht kan lezen zou de handel met deze opzet niets te maken moeten hebben. Ze kunnen er natuurlijk wel gaan kopen, maar dan tegen dezelfde condities als anderen.
De fokker die met volle stallen zit is dan gevrijwaard van een handelaar die komt kijken een lage prijs biedt en vervolgens nog een paar makkers stuurt die nog minder bieden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:13

sarabande schreef:
Een heleboel fokkers bieden de 3 jarige niet eens aan, die laten ze in de wei staan omdat de markt zo slecht is. Dus die staan helemaal niet actief te koop.

Als paarden in het land blijven staan worden het nooit fijn doorgereden Z2-paarden, dan worden het dus ook nooit paarden waar 5 handelaren achteraan zitten en gaan ze dus al helemaal nooit voor groot geld het grote water over.
Wat willen fokkers? geen geld uitgeven aan training maar wèl dik geld vangen voor paarden waarvan de kwaliteiten zich nog niet ontplooid, laat staan bewezen, hebben.
Maak eerst eens een link tussen fokkers en ruiters, dan komt de verkoop vanzelf op gang!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:17

Aimee schreef:
Maak eerst eens een link tussen fokkers en ruiters, dan komt de verkoop vanzelf op gang!

Dat is het hele idee erachter Verward

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:19

Jou idee is toch een centrale plaats waar die paarden samen komen en waar dan ruiters zijn die ze kunnen trainen? Waar komen die ruiters dan ineens vandaan, welk kaliber ruiter heb je het dan over, welke locatie heb je in je hoofd, wie komt op voor de kosten?

Edit: ik had meer het idee dat het jou om een link ging tussen fokker en handel. Ik heb het over ruiters die de paarden voor de fokkers rijden zodat ze verkocht kunnen worden, niet een link tussen fokkers en ruiters die de paarden kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:24

Dan kom je met het volgende probleem, dat fokkers niet willen investeren in de ruiters. De ruiters die gewoon netjes een paard naar het Z kunnen opleiden. Die willen best voor fokkers paarden in de sport uitbrengen, maar dan moet er wel wat tegenover staan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:27

Aimee ik denk dat er lokaties zat zijn die dat als neveninkomsten erbij zouden willen hebben. Ruiters op zon centrum zijn ook wel te vinden b.v. als vaste stage plaatsten.
De selektie en begeleiding zijn het belangrijkste om het te laten slagen. Jij hebt het over oudere paarden of merries voor een sportpredicaat, dit gaat over jonge 3 en hoogstends 4 jarige paarden die uit de opfok komen en groen zijn.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 02-05-05 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:28

Er moet op z'n minst tegenover staan dat die ruiter er geen kosten aan heeft, maar daar wringt de schoen al bij menig fokker.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:30

sarabande schreef:
Jij hebt het over oudere paarden of merries voor een sportpredicaat, dit gaat over jonge 3 en hoogstends 4 jarige paarden die uit de opfok komen en groen zijn.

Waarom denk je dat ik het alleen over oudere paarden heb?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:31

ik vindt idd ook dat dit moet kunnen vanuit het stamboek ,sarabande.Ik spreek dan over springpaarden ,maar in holstein heb je net weer een veiling gehad van jonge holsteiners(3-6 jarigen maar allemaal even "ervaren-of onervaren "),Ze waoeden bij de fokkers uitgekozen of door fokkers aangeboden ,ik denk een aantal maanden aangereden door de leerlingen -en ik vond ze heel erg netjes gereden - en dan een veiling organiseren (maar dat hoeft niet perse ,je kan ook eventueel koopdagen ofzo organiseren ) .De duurste is vertrokken voor 77000€ maar was ook het beste springpaard vondt ik .Als er nou van beide een inbreng komt ,bv fokker betaald onkosten( je paard wordt toch gereden ,verzorgd .. en het stamboek organiseerd het allemaal (inrijden ,promotie ,veiling -met eventueel een percentje op de verkoop ofzo )
ik zelf deel ook je mening dat het allemaal moet kunnen maar ik vrees dat er weinig echte fokkers zijn zoals jij ,bij heel veel mag het niets kosten en is zelfs transporteren of rontgen al te veel dus dan sta je nog nergens

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:34

Aimee schreef:
sarabande schreef:
Jij hebt het over oudere paarden of merries voor een sportpredicaat, dit gaat over jonge 3 en hoogstends 4 jarige paarden die uit de opfok komen en groen zijn.

Waarom denk je dat ik het alleen over oudere paarden heb?

omdat jongere niet doorgereden hoeven te worden

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:35

Pipo schreef:
Dan kom je met het volgende probleem, dat fokkers niet willen investeren in de ruiters. De ruiters die gewoon netjes een paard naar het Z kunnen opleiden. Die willen best voor fokkers paarden in de sport uitbrengen, maar dan moet er wel wat tegenover staan.

Is dit nou de moderne tijd, dat het altijd is voor wat hoort wat? Menig ruiter of amazone mag blij zijn met een fatsoenlijk paard onder de kont!
En heb je wel enig idee wat het kost om een paard op te fokken tot 3 jarige?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:36

sarabande schreef:
Aimee ik denk dat er lokaties zat zijn die dat als neveninkomsten erbij zouden willen hebben.

Ik denk dat zo'n centrum helemaal niet nodig is, er zijn ook zat ruiters te vinden die voor fokkers willen rijden zonder aan zo'n centrum verbonden te zijn. Daar openen de fokkers echter hun ogen niet voor en als er al een link komt tussen fokker en ruiter moet de ruiter dusdanig veel compromissen sluiten dat de lol er snel af is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:37

sarabande schreef:
omdat jongere niet doorgereden hoeven te worden

Wat versta je dan onder doorgereden? In je eerste bericht heb je het over Z2-paarden die niet te vinden zijn, imo is dat aardig doorgereden, ze beheersen in ieder geval de basis.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:38

Aimee het gaat hier niet om een fokker die een ruiter zoekt of andersom, het gaat, lezen is heel moeilijk zie ik, om jonge groene dieren die uit de opfok komen.

In mijn eerste bericht zet ik het haluluja gevoel van het artikel IDS af tegen de praktijk

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:41

LDRD schreef:
Is dit nou de moderne tijd, dat het altijd is voor wat hoort wat? Menig ruiter of amazone mag blij zijn met een fatsoenlijk paard onder de kont!

Kijk en hier gaat het dus mis. Moet de ruiter die het paard voor de fokker opleid dan ineens opkomen voor de kosten die de fokker tot dan toe heeft gemaakt? Die ruiter rijdt juist het geld aan het paard, zorgt ervoor dat het paard gezien wordt en zodoende verkocht kan worden. Waarom dan juist diegene op kosten jagen terwijl die er al zo vreselijk veel tijd en moeite in stopt? Tijd is tegenwoordig ook geld. Er zijn zat ruiters die inderdaad blij zijn met een goed paard onder de kont, maar die gaan zich ook achter de oren krabben als zij alleen maar investeren en nooit wat terug zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:42

LDRD schreef:
Pipo schreef:

Ja daar weet ik zat van LDRD, ik heb zelf al jaren paarden namelijk. Ook paarden die ik vanaf veulen opfok.

Waarom zou ik een paard van een fokker bij mij thuis neer moeten zetten, de volledige kosten moeten dragen van het voeren en de wedstrijden ( dat is niet goedkoop namelijk) en als het dier dan verkocht word voor goed geld dan moet ik het maar voor de leuk hebben gedaan?

Kom zeg, waarom moeten de ruiters nou weer de filantropische instellingen zijn!
Voor het rijden hoef ik niets te hebben, maar ik wil wel gewoon geld hebben bij de verkoop en ik wil er geen kosten aan hebben.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:43

sarabande schreef:
Aimee het gaat hier niet om een fokker die een ruiter zoekt of andersom, het gaat, lezen is heel moeilijk zie ik, om jonge groene dieren die uit de opfok komen.

In mijn eerste bericht zet ik het haluluja gevoel van het artikel IDS af tegen de praktijk

In je eerste bericht geef je indirect ook aan waar wèl vraag naar is... Pling

Als je van jonge, groene dieren rijpaarden wilt maken heb je toch ruiters nodig.... Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:44

Aimee schreef:
Kijk en hier gaat het dus mis. Moet de ruiter die het paard voor de fokker opleid dan ineens opkomen voor de kosten die de fokker tot dan toe heeft gemaakt? Die ruiter rijdt juist het geld aan het paard, zorgt ervoor dat het paard gezien wordt en zodoende verkocht kan worden. Waarom dan juist diegene op kosten jagen terwijl die er al zo vreselijk veel tijd en moeite in stopt? Tijd is tegenwoordig ook geld. Er zijn zat ruiters die inderdaad blij zijn met een goed paard onder de kont, maar die gaan zich ook achter de oren krabben als zij alleen maar investeren en nooit wat terug zien.

Aimee/Pipo deze discussie is hier off topic, als je daar van mening over wilt wisselen open dan zelf een topic.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:46

Jij vind onze meningen alleen maar off-topic omdat het jou idee van een centraal centrum min of meer tegenspreekt, of in ieder geval duidelijk maakt dat het niet nodig zou hoeven zijn. M.a.w. we praten niet mee in je straatje en dan mag er niet mee gepraat worden....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:49

Nee jullie praten over uitbrengen van paarden in de sport, dat is in deze opzet niet aan de orde.
En omdat ik de mening van mensen wil peilen over juist deze opzet stoort die, nevendiscussie het onderwerp.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:54

In eerste instantie had ik het idee dat je het over paarden uitbrengen in de sport had, omdat je in je eerste bericht de vraag naar gezonde Z2 paarden aanhaalde. Maar als ik het heb over ruiters die voor fokkers rijden, gaat het ook gewoon over aanrijden. Hoewel het voor de verkoop interessanter is als die ruiter er ook mee start.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:55

En voor de ruiter trouwens ook, anders staat er hélemáál niets tegenover.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 13:17

Aimee schreef:
En voor de ruiter trouwens ook, anders staat er hélemáál niets tegenover.

Precies Pling , daarom is dat hier niet aan de orde

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:19

sarabande schreef:
Nee jullie praten over uitbrengen van paarden in de sport, dat is in deze opzet niet aan de orde.
En omdat ik de mening van mensen wil peilen over juist deze opzet stoort die, nevendiscussie het onderwerp.

Leg is precies uit in één bericht wat je wel bedoeld..... Het komt allemaal vrij onduidelijk over..

1 verzamelplek voor ruiters en "groene" paarden???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 13:22

Even teruglezen Kippie Haha!