Lingh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiana

Re: Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:05

Ach als het dan een goede pony is ?
Dan is het een idee !

Why not ?

hANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:57

Ik weet het nog niet Lingh als dekhengst, eerst de afstammelingen maar eens zien.
Maar het is wel Een SUPER dressuurpaard

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:09

maessie schreef:
Hmz kan ik beter mn eigen Linghbloed gaan fokken, smijt ik Flemmingh wel op mn merrie... (Columbus) Word dan wel een ponietje ben ik bang, want mn merrie is maar 1.60cm

Flemmingh vergroot wel hoor.

Heeft hij bij die van mij ook heel erg gedaan. Moeder was 1.64m en mijn 2 jarige is nu al bijna 1.70m

Esprietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:00

Ik las in de hoefslag (stond heel verhaal over lingh in), dat de moeder van lingh ook niet al te groot was. Pas als vierjarige kon ze ster worden (ze was ook laat rijp). Als ik een kleine merrie zou hebben, zou ik eerder met Flemmingh dan met Lingh dekken. Van Flemmingh is inderdaad bekend dat hij vergrotend fokt. Van Lingh weet je het nog niet, en dan met de achtergrond, dat hij uit een niet al te grote moeder kwam, is het risico op een kleintje groter.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:12

Lijkt mij meer dan logisch...

Flemmingh heeft zich al bewezen, dat is dus een stap richting de zekerheid! Bij Lingh moeten we nog maar afwachten....

Neemt niet weg dat dat hetzelfde verhaal is als bij de jonge 3 jarige hengsten waarvan de inkt op hun dekbrevet nog nat is.....

Je durft de gok te wagen of niet....
Maar Flemmingh met Lingh vergelijken, is een appel en een peer vergelijken Knipoog !